1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Tarkoitus on asentaa uudenmallinen 1990 Sporttiin mutta pitää vanhan ominaisuudet. Millekään automatikalle EI OLE tarvetta.
- Uusimmmissahan tuo toimii niin, että kun painaa vilkun päälle niin automatiikka sammuttaa sen noin 9 sec päästä ( = H-D OEM vilkkumoduli, yms kopit).
- Vanhemmassahan vilkkukytkin toimii ON - OFF periaatteella ( = rele, kts kuva ).
Saako uudempaan ( 1996 - up ) kuoreen tuollaisen ON - OFF kytkimen ?
- Vesa
Tarkoitus on asentaa uudenmallinen 1990 Sporttiin mutta pitää vanhan ominaisuudet. Millekään automatikalle EI OLE tarvetta.
- Uusimmmissahan tuo toimii niin, että kun painaa vilkun päälle niin automatiikka sammuttaa sen noin 9 sec päästä ( = H-D OEM vilkkumoduli, yms kopit).
- Vanhemmassahan vilkkukytkin toimii ON - OFF periaatteella ( = rele, kts kuva ).
Saako uudempaan ( 1996 - up ) kuoreen tuollaisen ON - OFF kytkimen ?
- Vesa
Viimeksi muokannut VSorjonen, 09:27 15.06.2020.. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Se automatiikka on vilkkuyksikössä, kahvoissa on vain pelkät painikkeet.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Tämä on mielenkiintoista sitten, että miten se toimii - vaatiiko tuossa vanhassa napi pitämistä pohjassa 70-luvun tyyliin koko vilkutuksen ajan.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Ainakin mun '92 Sportissa kun vilkun painaa päälle niin se vilkuttaa niin pitkään kun painaa nappia uudestaan. Välillä on ajeltu pitkäänkin vilkku päällä . Mulle kävis toi automaattisammutus.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Siihen pitää sitten olla lisäksi uuden mallin kahvarungotkin. Eivät sovi keskenään uudet ja vanhat.
Tiedän, kun meinasin vaihtaa -95:een uudemman jarrupuolen.
Tiedän, kun meinasin vaihtaa -95:een uudemman jarrupuolen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Sehän ei ole pelkkä aikamääräinen toiminto. Vaan moduli reagoi ajettuun matkaan, kallistukseen (tai oik. pyörän oikaisemiseen pystyasentoon) ja ajan funktioon. Vilkkujen automaattitoiminto siis tarvii toimivan matkamittarin anturin, kallistuksen tunnistimen ja ties kaikkea muuta.
Sama kallistustunnistin toimii myös "game over" sammuttimena. Jos pyörä on nutullaan, katkaisee tunnistin ystävällisesti sytytyksen. Hauskan käytännön pilan voi toteuttaa asentamalla modulin ylösalaisin, jolloin katoaa kipinä.
Tämä upea järjestelmä on ainutlaatuinen, ja eittämättä teknisin innovaatio MoColta sitten bakeliitista luopumisen jälkeen. Eläköön automaattivilkut!
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Vastaus on että ei saa.
Tuon ikäisissä sportstereissa ei vilkuilla ole muuta elektroniikkaa kuin vilkun vilkkuminen. Hieman uudemmissa on tuo saman tyyppinen katkaisija kuin uudemmissa mutta sopivat tuohon vanhaan koteloon, vilkku ei mene itsestään pois päältä kun ei ole mitään antureita kun mittari on vaijerivetoinen.
Tuon ikäisissä sportstereissa ei vilkuilla ole muuta elektroniikkaa kuin vilkun vilkkuminen. Hieman uudemmissa on tuo saman tyyppinen katkaisija kuin uudemmissa mutta sopivat tuohon vanhaan koteloon, vilkku ei mene itsestään pois päältä kun ei ole mitään antureita kun mittari on vaijerivetoinen.
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Juu, ne orkkikset toimivat keinuvipukatkaisijoilla. Eli, tuosta voisi siis summata, että jos asennan 1996 -up katkaisijat, niin vilkut vilkuttaa niin kauan kun vaan painaa nappia.
Kuulostaa hankalalta. ON-OFF toiminto pitää olla.
... hyväkuntoiset "pre 1996" ON-OFF tyyppiset vilkkukatkaisijat hukusessa.
-Vesa
Kuulostaa hankalalta. ON-OFF toiminto pitää olla.
... hyväkuntoiset "pre 1996" ON-OFF tyyppiset vilkkukatkaisijat hukusessa.
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Ettei se on-off-tyyppisenkin systeemin äly vaan olisi siellä vilkkumodulissa?
Viimeksi muokannut KariFS, 20:44 14.06.2020.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Siellähän se, nuo uudemmat on vaan painonapit.
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Löytyy ainakin Badlandsilta automaattisammutus, joka toimii vanhempien kanssa. Voi vaatia vähän johtohommia, kun sitä ei taida saada suoraan liittimillä varustettuna. Muistaakseni Storehousen kautta saa ainakin noiden palikoita.
Motogadgetilta saa erikseen sähkömoduulia, josta löytyy vilkkujan automaattisammutus. Vaatii käytännössä, että kaikki sähköt tehdään sen avulla, joten ei sovellu oikein jos ei ole hinkua tehdä kaikkia uusiksi.
Motogadgetilta saa erikseen sähkömoduulia, josta löytyy vilkkujan automaattisammutus. Vaatii käytännössä, että kaikki sähköt tehdään sen avulla, joten ei sovellu oikein jos ei ole hinkua tehdä kaikkia uusiksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- -Harikka-
- Viestit: 4845
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: 1996 – up käsikontrollien asentaminen 1990 Sporttiin.
Miun ekassa (kaasari) Harley 1995 FXSTC:ssä oli automaattipalautus. Vilkkumisaika oli riippuvainen, kuin paljo enne käännöstä aloit vilkuttaa, käännös kallistuksesta, kiihytyksestä kääntymisen jälkee. Ja vaijeri vetone noppeusmittari.
Nykyisen (kaasari) 2001 palautus toimii samoilla parametreillä, kuin paljo enne käännöstä aloit vilkuttaa, käännös kallistuksesta, kiihytyksestä kääntymisen jälkee, ilman vaijeria, sähköne noppeusmittari
Nykyisen (kaasari) 2001 palautus toimii samoilla parametreillä, kuin paljo enne käännöstä aloit vilkuttaa, käännös kallistuksesta, kiihytyksestä kääntymisen jälkee, ilman vaijeria, sähköne noppeusmittari
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty