Vakionopeudensäätö

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 10:01 21.07.2018.

FLHRI Road King -02 Vakionopeudensäätö ei toimi mistä kannattaa ruveta vikaa etsimään?

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5199
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 11:17 21.07.2018.

Onko se joskus sinulla toiminut?

Onko se itse säädinmötikkä vasemmassa poskessa paikoillaan ja se iso liitin kiinni siinä kunnolla?
Entä molemmat katkaisijat ja meneekö niille virta, syttyykö vasemalle punainen valo, kun vivun panee päälle? Syttyykö vihreä oikealle, kun ajossa yrität napsauttaa päälle?

Ovatko siellä vaijerit kunnossa?

Näistä voi aloittaa ....
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
Kiwi
Viestit: 1715
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 18:46 25.07.2018.

Onko siitä luettu vikakoodeja?
Custom Farm Motorcycles

Avatar
Catiska
Viestit: 35
Liittynyt: 22:07 07.01.2018.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Catiska » 08:36 13.08.2018.

Eikö olekin antoisaa koettaa neúvoa jotakuta hänen ongelmansa selvittämiseksi kun aloittaja ei vaivaudu edes kertomaan poistuiko vika vinkeillä, saati kiittämään...
1994 FLSTF "Customoitu Paksu Poika" ja 2002 FLHTCUI customoitu baggeri: http://www.facebook.com/eastcoastfellows

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 12:37 29.05.2019.

Sorry etten ole ehtinyt lonkantekonivel asennuksen toipumisen jälkeen perehtymään asiaan.
Vaijerit kunnossa ja punainenvalo palaa cruicen ollessa päällä mutta ei syty oikeallapuolella vihreäksi

Avatar
jty
Viestit: 266
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja jty » 17:47 29.05.2019.

En tiedä onko sama kuin uudemmissa, mutta oletko irroittanut jarrukahvan kiinnitykset tangosta? Uudemmissa siellä alla on jarruvalon kytkin joka hajoaa aina jos irrottaa kahvan ilman että kiilaa sen painettuun asentoon (nippuside sinne rakoon). Helppo tarkastaa palaako jarruvalo jatkuvasti
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 17:59 29.05.2019.

Jarruvalo toimii sekä käsi/jalka kahvasta

Avatar
ranze
Viestit: 665
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja ranze » 10:05 30.05.2019.

Lue vikakoodit eli sammutinnappi "on" asentoon, paina trippimittarin nappulaa ja samalla kytke virrat päälle. Tripillä voit selata vikalistaa.

PIdemmän listan saat näin. Irrota oikea sivuposki, sen alla roikkuu nelinapainen irtopistoke "data link". Poista päätytulppa ja ota naaraspuolinen abikoliitin apuvälineeksi. Katso (sen datalink) deutsch- liittimen takaa mitkä navoista ovat 1 ja 2. Kytke ne yhteen painamalla liitin molempien päälle.

Kytke sammutinnappi "on" asentoon ja kytke virrat. Noin 10 sekunnin päästä alat saamaan vikalistan moottorivalon välähdyksinä. Kaksi perättäistä välähdystä on koodi 11 jne. Ja jos vikalistaa on pidemmästi, antaa se ne perättäisinä, pitäen taukoa välillä. Vaatii hieman keskittymistä, mutta kyllä ne sieltä ulos saa.

Tuossa alhaalla proseduuri on lontooksi. Huom. nää käy vain 2000-2003 välisiin malleihin, uudemmissa on omansa.

Tai sitten meet marmoritiskille ja tilaat homman. On myös puhelimen kanssa paritettavia lukulaitteita.
00-03 Harley Davidson Motorcycles
1. Remove right side saddlebag and side cover if so equipped. Remove protective plug from data link connector. Other models will be under the seat.

2. To activate the diagnostic feature,follow these steps.
a. Create diagnostic test wire or use a female spade clip which will bridge the two terminals perfectly.
b. Install diagnostic test wire/clip across Terminals 1 and 2 on the data link connector, they are marked.
c. Turn Ignition/Light Key Switch to IGNITION and wait approximately 10 seconds (4 seconds lamp ON, 6 seconds lamp OFF) for check engine lamp to start flashing.

3. All trouble codes are sent out as a series of flashes. To retrieve the first digit of the trouble code simply observe the number of times the lamp flashes.
a. The lamp will then flash one or more times to indicate the first digit of the trouble code.
b. The length of time the lamp is illuminated and the length of time in which it is off are each about 0.5 second in duration.

4. The second digit follows:
a. Following the transmission of the first digit, there is a 1.2 second pause in which the lamp is off.
b. The lamp will then flash one or more times to indicate the second digit of the trouble code. Count the number of times the lamp flashes to retrieve the second digit.

5. If more than one trouble code is sent:
a. Following transmission of the second digit of the first code, there is a 3 second pause in which the lamp is off.
b. Once all codes have been sent, the data string is repeated. When you have recorded the same trouble code twice, it is an indication that the transmission has been restarted and that all trouble codes have been retrieved.

IMPORTANT NOTE ..If diagnostic test wire is installed across Pins 1 and 2 on connector in lieu of a Scanalyzer, the ECM is placed in a diagnostic test mode and the engine will start. The test wire must be removed from the data connector and the ignition switch turned OFF or the check engine lamp will continue to flash codes. A historic trouble code resides in the memory of the ECM until the code is cleared by use of the Scanalyzer or a total of 50 trips has elapsed. A “trip” consists of a start and run cycle, the run cycle lasting at least 30 seconds. After the 50 trip retention period, the trouble code is automatically erased from memory (that is, assuming no subsequent faults of the same type are detected in that period).

The first number is the ranking number. The numbers after the 'historic' or 'current' is the speedo CEL (check engine lamp) code number (lamp flash count), but without the electrical diagnostics manual you're not going to know what they mean.

1 Current 53 ECM flash error
2 Historic 53 ECM flash error
3 Current 54 ECM EEPROM error
4 Historic 54 ECM EEPROM error
5 Current 63 ECM serial data low
6 Current 63 ECM serial data open/high
7 Current 63 TSSM serial data low
8 Current 63 TSSM serial data open/high
9 Current 61 Loss of TSM/TSSM serial data
10 Current 14 Loss of all ECM serial data (state of health)
10 Current 24 Loss of vehicle speed
10 Current 33 Loss of vehicle inhibit motion10 43 Loss of powertrain security status
11 Current 33 System relay contacts open
12 Current 33 System relay coil high/shorted
13 Current 33 System relay coil open/low
14 Current 33 System relay contacts closed
15 Current 99 Incorrect password
16 Current 99 Missing password
17 Current 41 CKP sensor intermittent
18 Current 41 CKP sensor synch error
19 Current 11 TP sensor open/low
20 Current 11 TP sensor high
21 Current 12 MAP sensor open/low
22 Current 12 MAP sensor high
23 Current 14 ET sensor voltage low
24 Current 14 ET sensor open/high
25 Current 15 IAT sensor voltage low
26 Current 15 IAT sensor open/high
27 Current 24 Front ignition coil open/low
28 Current 25 Rear ignition coil open/low
29 Current 24 Front ignition coil high/shorted
30 Current 25 Rear ignition coil high/shorted
31 Current 24 Front cylinder combustion intermittent
32 Current 25 Rear cylinder combustion intermittent
33 Current 23 Front injector open/low
34 Current 32 Rear injector open/low
35 Current 23 Front injector high
36 Current 32 Rear injector high
37 Current 16 Battery voltage low
38 Current 16 Battery voltage high
39 Current 43 VSS sensor low
40 Current 43 VSS sensor high
41 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
42 Current N/A (no speedo code for this) Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
43 Current 35 Tachometer low
44 Current 35 Tachometer high
45 Current 25 Rear cylinder no combustion
46 Current 24 Front cylinder no combustion
47 Current 34 Loss of idle speed control IDLE AIR CONTROL
48 Current 35 Accelerometer fault
49 Current 34 Starter output high
50 Current 25 Ignition enable output high
51 Current 21 Left turn output fault
52 Current 22 Right turn output fault
53 Current 11 Battery voltage high
54 Current 31 Alarm output low
55 Current 32 Alarm output high
56 Current 41 Ignition switch open/low
57 Historic 63 ECM serial data low
58 Historic 63 ECM serial data open/high
59 Historic 63 TSSM serial data low
60 Historic 63 TSSM serial data open/high
61 Historic 61 Loss of TSM/TSSM serial data
62 Historic 14 Loss of all ECM serial data (state of health)
63 Historic 33 System relay contacts open
64 Historic 33 System relay coil high/shorted
65 Historic 33 System relay coil open/low
66 Historic 33 System relay contacts closed
67 Historic 99 Incorrect password
68 Historic 99 Missing password
69 Historic 41 CKP sensor intermittent
70 Historic 41 CKP sensor synch error
71 Historic 11 TP sensor open/low
72 Historic 11 TP sensor high
73 Historic 12 MAP sensor open/low
74 Historic 12 MAP sensor high
75 Historic 14 ET sensor voltage low
76 Historic 14 ET sensor open/high
77 Historic 15 IAT sensor voltage low
78 Historic 15 IAT sensor open/high
79 Historic 24 Front ignition coil open/low
80 Historic 25 Rear ignition coil open/low
81 Historic 24 Front ignition coil high/shorted
82 Historic 25 Rear ignition coil high/shorted
83 Historic 24 Front cylinder combustion intermittent
84 Historic 25 Rear cylinder combustion intermittent
85 Historic 23 Front injector open/low
86 Historic 32 Rear injector open/low
87 Historic 23 Front injector high
88 Historic 32 Rear injector high
89 Historic 16 Battery voltage low
90 Historic 16 Battery voltage high
91 Historic 43 VSS sensor low
92 Historic 43 VSS sensor high
93 Historic N/A Check engine light open/low NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON or CHECK ENGINE LAMP ON CONTINUOUSLY
94 Historic N/A Check engine light high NO CHECK ENGINE LAMP AT KEY ON
95 Historic 35 Tachometer low
96 Historic 35 Tachometer high
97 Historic 25 Rear cylinder no combustion
98 Historic 24 Front cylinder no combustion
99 Historic 34 Loss of idle speed control
100 Historic 35 Accelerometer fault
101 Historic 34 Starter output high
102 Historic 25 Ignition enable output high
103 Historic 21 Left turn output fault
104 Historic 22 Right turn output fault
105 Historic 11 Battery voltage high
106 Historic 31 Alarm output low
107 Historic 32 Alarm output high
108 Historic 41 Ignition switch open/low
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | Terry's starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Avatar
ranze
Viestit: 665
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja ranze » 12:05 30.05.2019.

Sitten tehtaan manuaali rajattomassa viisaudessaan kertoo cruisen vianetsinnästä seuraavaa.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Mulla on tunne että ollaan aloittajan kanssa kirjoiteltu samoilla palstoilla ennenkin, toisissa yhteyksissä.
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | Terry's starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 18:03 30.05.2019.

Täytyy kokeilla Rizon ohjeilla saanko savua vai "koodin"aikaiseksi. On tuo Lontoon kieli hukassa.
Kiitos vaivannäöstä.

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 18:58 02.06.2019.

Ei antanut ensimmäistäkään välähdystä

Pertti
Viestit: 5197
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:35 02.06.2019.

Joskus se marmoritiski on aivan käypä vaihtoehto. Saattaa löytyä sellaisiakin vikoja, joita ei vilkkunapeilla itse osaa paikallistaa. Kallistahan se tietysti on, mutta elämä on....
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
JKKo
Viestit: 987
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja JKKo » 06:42 03.06.2019.

Pertti kirjoitti:
22:35 02.06.2019.
Joskus se marmoritiski on aivan käypä vaihtoehto. Saattaa löytyä sellaisiakin vikoja, joita ei vilkkunapeilla itse osaa paikallistaa. Kallistahan se tietysti on, mutta elämä on....
Komppaan! Dynani kävi enskan stefan vaihdossa. Diagnosti oli tehnyt omia temppujaan ja kertoi pyörää hakiessa, jotta kone huohottaa jo aika perusteellisesti. Jos jättäisin vekottimen talvisäilöön, ehtisi mukavasti tiivistää koneen. Mitä lie aikoi tiivistää, mutta kun tuo mun 100tkm ajettu ei vieläkään kaipaa lisäysöljyä vaihtovälillä... ...eikä purskuta öljyä pihalle kuin näytteeksi.

Oli löydetty vika ja sille kallis korjaus.
883/1200/turbo

Raider Japa
Viestit: 6
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja Raider Japa » 13:26 23.06.2019.

Kiitos apua tarjonneille. Vika ei ole vielä selätetty mutta tutkinta jatkuu.

Avatar
ranze
Viestit: 665
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vakionopeudensäätö

Viesti Kirjoittaja ranze » 19:49 05.07.2019.

Raider Japa kirjoitti:
18:58 02.06.2019.
Ei antanut ensimmäistäkään välähdystä
Kytkit ne navat 1-2 datalink liittimestä abikolla yhteen? Ja virrantappokytkin nimenomaan käyntiasennossa? Sit virrat päälle.
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | Terry's starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Vastaa Viestiin