2004 Road king hälytin - lisävalot

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Moi,

Käynnistyykö häly jos irroitan lisävalot tuosta vaan, eli irroitan lisävalojen johdot ? Vai laitanko virta-avaimen ensin "Service" asentoon ja irroitan johdot ?

Muuta huomioitavaa ?

t, Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ei käynnisty.
Ainoastaan akun navan suora irroittaminen ilman oikein tehtyä pääsulakkeen poistoa aiheuttaa hälyn.
moderattori

Romu rauhoittaa!
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Kiitos !
Nyt kun huomautit tuosta pääsulakeen oikea oppisesta irroittamisesta niin miten se tehdään ..?
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Virrat päälle, virrat pois ja sulake mahollisimman pian irti. Sulake kannattaa ottaa esille ennen muita toimenpiteitä.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kiwi kirjoitti: 09:34 07.06.2018. Virrat päälle, virrat pois ja sulake mahollisimman pian irti. Sulake kannattaa ottaa esille ennen muita toimenpiteitä.
Noin ja tarkennuksena, sulake pois ennen vilkun väläystä. Sen jälkeen voi tehdä vaikka mitä ilman, että huutaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mun 2015 RG:ssä homma menee näin: virta päälle (mokkula oltava lähellä) ja sulake irti. Virta pois ja sulake takaisin.
Kuva LIFEMEMBER
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tuo on Vallu erikoinen malli. Yleensä, kun sulakkeen laittaa takaisin, on ääni ja kaikki taas päällä.
Jos tuo tarkoittaa, että "virta päälle ja sulake pois" ja sitten myöhemmin käyttöön otto, on ok.

Ovat minua...kin... viisaammat kuitenkin sanoneet, että "virta päälle...virta pois ja ennen vilkautusta sulake pois"
Sitten voi tehdä mitä vaan pyörän kanssa, häly ei ole päällä.
Tuo kikkailu siksi, että jotkin järjestelmät ehtivät rauhoittua ennen sulakkeen irroitusta
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2004 Road king hälytin - lisävalot

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti: 22:55 08.06.2018. Jos tuo tarkoittaa, että "virta päälle ja sulake pois" ja sitten myöhemmin käyttöön otto, on ok.

Ovat minua...kin... viisaammat kuitenkin sanoneet, että "virta päälle...virta pois ja ennen vilkautusta sulake pois"
Sitten voi tehdä mitä vaan pyörän kanssa, häly ei ole päällä.
Tuo kikkailu siksi, että jotkin järjestelmät ehtivät rauhoittua ennen sulakkeen irroitusta
Itse olen yleensä toiminut tuon Vallun ohjeen mukaan, eli virta päälle ja sulake pois, jotenkin muistelen sen olleen ihan '08 Sportsterin ohjeissakin, koska ekan kerran moisen vehkeen kanssa jouduin tuon tekemään.

Mutta en epäile ettei tuo Pertin kikkailumenetelmä olisi huono neuvo. Itse on ole vaan jaksanut yrittää olla nopea eikä tähän saakka ole ongelmia tullut niissä pyörissä, joissa niin olen tehnyt.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin