Rautapää -83, sytytysyksikkö

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Astroman
Viestit: 113
Liittynyt: 16:24 14.01.2006.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Rautapää -83, sytytysyksikkö

Viesti Kirjoittaja Astroman »

Rautapää vm. -83 Etupytyn männäntapin rikkoutumisen seurauksena öljypumppu uusiksi ja samoin etusylinteri. Kasaus sujui "helposti". Mutta ongelmat alkoivat kun pyörää piti startata.

Ensin lähti käyntiin yhdellä pytyllä. Syyksi löytyi pyörijän limpun jousi poikki. Tilalle uudet jouset.

Käyntiin, mutta käynti erittäin huonoa ja polttaa putkissa ja savuttaa mustaa kunnes tulpat ovat niin nokiset että sammuu.

Sytytysyksikkönä toimii Twin tec joka otta kipeää asennusvaiheessa siten että johdot katkesivat eli voisiko olla näin että koko yksikkö meni sitten siinä?! Ja kyllä kaikki mahdolliset asennot ja kompinaatiot ja ennakkomerkit tsekattu, mutta kun ei. Ei mitään järkevän oloista käyntiä vaan hyvin sellaista äänekästä putkissa palamista.

Voisiko kenties pakoventtiilit kantaa? Tosin nekin on tuplatsekattu.

Kaasuttimena taloudellinen S&S E.

Osaisiko joku sanoa että pystyykö kyseisiä sytytysyksiköitä mitenkään testaamaan vai haenko kaupasta kärjellisen version vai kokonaan uuden kärjettömän sytytysyksikön?

edit: sytytysyksikkö oli Twin tec ja ostetaan toimiva vastaava tai kärjetön sytytysyksikkö. Tarjotkaa.
"It's better to be dead and cool, than alive and uncool." www.upintalli.fi
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Rautapää -83, sytytysyksikkö

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Halvin ratkaisu on kärkipaketti, jossa tulee pohjalevy+kaikki siihen kuuluvat ja keskipakosäädin.
Sopii suoraan paikalleen ja kärjettömään puolaan.
Eikä maksa paljoa.
Jos haluat pitkäikäisen paketin, hommaa sellainen, jossa on neulalaakeroitu keskipakoisäätäjä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Astroman
Viestit: 113
Liittynyt: 16:24 14.01.2006.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rautapää -83, sytytysyksikkö

Viesti Kirjoittaja Astroman »

Kiitos vinkistä, tätä vähän itsekin pohdin ja suunnittelin.

Mutta ajattelin ottaa puolan irti johtoineen ja rakentaa "testipenkin" sytytysyksikölle, ihan oppi ja testi mielessä. Eli pyörijän magneetin osuessa lukuanturin kohtaan pitäisi tulpan kipinöidä. Mutta saako tällätavoin luotettavaa tulosta sytytysyksikön toiminnasta?

Toinen mitä aloin pohtimaan joka tarkistamatta että kantaisiko pakoventtiilit hieman? Tosin yksi oire se jumalaton polttoaineen suihkuaminen kaasuttimesta, kun pyörän saa putsatuilla / uusilla tulpilla käyntiin.
"It's better to be dead and cool, than alive and uncool." www.upintalli.fi
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Rautapää -83, sytytysyksikkö

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Luin tuon ekan uusiksi.
Voisiko olla niin, että sytkä olisi tullut nokkaan puoli kierrosta pieleen. Orkkiksessa on kyllä selvä pykälä, joka menee vain yhteen asentoon. Tarvikkeista ei aina tiedä.
Edelleen voisin hommata sen kärkipaketin kokeeksi. Jos ei ole muuta käyttöä, sen voi laittaa sivulaukkuun takeeksi, että elektroniikka pelaa. On helppo matkalla vaihtaa, jos hitekki kyykkää.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin