tulta pakareista dynasta
tulta pakareista dynasta
No nii, nyt käy tyhjäkäynnillä. Kaasarin kurkkua säädettiin tyhjäkäynnillä pikkuriikkisen isommaksi.
Öljynnostimen puhdistin (oli aika kökkönen), mut ei tainnu vaikuttaa mihinkään. Samalla öljynvaihto ja suodatin.
Koeajolla tunnin ajon jälkeen taas sama juttu. Sammu yskien ja jotenkin pulputtaen. Eikä lähtenyt käyntiin 15 minuuttiin. Mut sit lähti vaivalloisesti ja melkoiset lieskat molemmista putkista löy ulos.
Kotiin pääsin kuitenkin. Mylly hyrräs mut ei ihan normisti, hieman takelteli.
Kampiakselin asennontunnistin on hyvin kiinni ja parivuotta vanha ( piuha ja töpseli). Puhdistin töpselin pään vielä. Uudet tulpat laitettu. Vanhat oli mustat, eli saa liikaa bensaa, mutta nyt pitäs säädön jälkeen saada enemmän ilmaa.
Eikai tässä konkurssissa enää muuta tuu mieleen kun, että venttiilit ei toimi kunnolla ( lyö lieskoja ja paukkuva ääni). Tuossahan on hydrauliset venttiilin nostajat...mitä nyt? Saariselälle pitäs päästä ylihuomenna ja vituttaa tuo laite.
1996 dyna super glide 1340cc ajettu: 75 000km.
Öljynnostimen puhdistin (oli aika kökkönen), mut ei tainnu vaikuttaa mihinkään. Samalla öljynvaihto ja suodatin.
Koeajolla tunnin ajon jälkeen taas sama juttu. Sammu yskien ja jotenkin pulputtaen. Eikä lähtenyt käyntiin 15 minuuttiin. Mut sit lähti vaivalloisesti ja melkoiset lieskat molemmista putkista löy ulos.
Kotiin pääsin kuitenkin. Mylly hyrräs mut ei ihan normisti, hieman takelteli.
Kampiakselin asennontunnistin on hyvin kiinni ja parivuotta vanha ( piuha ja töpseli). Puhdistin töpselin pään vielä. Uudet tulpat laitettu. Vanhat oli mustat, eli saa liikaa bensaa, mutta nyt pitäs säädön jälkeen saada enemmän ilmaa.
Eikai tässä konkurssissa enää muuta tuu mieleen kun, että venttiilit ei toimi kunnolla ( lyö lieskoja ja paukkuva ääni). Tuossahan on hydrauliset venttiilin nostajat...mitä nyt? Saariselälle pitäs päästä ylihuomenna ja vituttaa tuo laite.
1996 dyna super glide 1340cc ajettu: 75 000km.
Re: tulta pakareista dynasta
Kaasari vai ruisku?
Jos kaasari, niin onko kalvossa alkava reikä?
Jos kaasari, niin onko kalvossa alkava reikä?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: tulta pakareista dynasta
Kaasari peli vm. 1996.
Niin en tiiä. Puhistin suuttimet ja kohokammion köhnästä.
Muuta en tarkastanu. meinaatko kiihdytyspumpun kalvoa. jos siinä reikä niin pitäs vuotaa bensaa kaasarista.
ei vuoda.
Niin en tiiä. Puhistin suuttimet ja kohokammion köhnästä.
Muuta en tarkastanu. meinaatko kiihdytyspumpun kalvoa. jos siinä reikä niin pitäs vuotaa bensaa kaasarista.
ei vuoda.
Re: tulta pakareista dynasta
Luistin kalvoa tarkoittanee, sillä saa aikaan ihmeellisiä oireita. Mulla shoveli toimi viimelenkillä myös liekinheittimenä, pitänee hakea kaupasta tulppia kun vaan jaksais. Enää ei toki oo liian kuuma ajella.
Re: tulta pakareista dynasta
Tulpat on vasta ostettu. Pari kertaa niillä ajettu. Pitääkö ostaa 20kpl tulppia ja avain mukaan kun lähtee matkalle?
Re: tulta pakareista dynasta
Ok. Luistinkalvo siis...pitääpä huomenna soittaa yhelle moottorivelholle ( ois ehkä pitäny jo aiemmin).
Kaikki muu kyllä on jo poisluettu.
Kaikki muu kyllä on jo poisluettu.
Re: tulta pakareista dynasta
Voisko vika olla virranjakajassa?
Re: tulta pakareista dynasta
Venttiilit varmaan kantaa lämpimänä. eivät mene kiinni enää...
mut on hydrauliset venttiilinnostajat...eihän niitä voi säätää?
mut on hydrauliset venttiilinnostajat...eihän niitä voi säätää?
Re: tulta pakareista dynasta
Jos ostat NGK tulppia, saattaa tulla kaupasta viallisia....arvaa, mistä tuollaista epäilen...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: tulta pakareista dynasta
Millä hydraulit saa kantamaan? Yleensä ne pikkuisen odotellessaan vajuu ja siksi startin jälkeen kuuluu muutama sekunti naputusta. Tämän kantamisen tietty toteaa kätsysti kun tekee puristuspainemittauksen kylmälle koneelle. Paineiden pitäisi olla liki nollassa jos venttiili kantaa. Sitten tulille, lämmitys ja mittaus uudelleen. Tuliko ruttua enemmän?
Mä sen kaasarin epäilen olevan toimimaton vieläkin. Tiputtaako ylivuodosta, vuotaisko neula?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: tulta pakareista dynasta
Oikeasti....
Tuossa moottorissa ei ole asentotunnistinta.
Vikakohteita, jos tulpat on uudet (mustuvat myös silloin, kun kipinöitä jää välistä):
-Puola
-Sytytysyksikkö
Mutta ensimmäiseksi...
Katso ja revi ensin akkukaapelit, kireys tietysti tarkistetaan ensimmäisenä. Saattaa olla kengän juuresta poikki startin päästä. Dynissa varsinkin, kun kone heiluu kumien varassa.
Oirii niin, että lähtee kyllä käyntiin ja samalla hitsaa katkoksen niin kiinni, että saattaa päästä kymmeniä kilsoja. Sitten vasta pauke alkaa, kun tärinä irroittaa "liitoksen". Kun avaat tai kiristät startin ruuvia, varo ettei pultti pyörähdä mukana.....menee solenoidin kalut sellaiseen asentoon, ettei startti enää toimi.
Tuossa moottorissa ei ole asentotunnistinta.
Vikakohteita, jos tulpat on uudet (mustuvat myös silloin, kun kipinöitä jää välistä):
-Puola
-Sytytysyksikkö
Mutta ensimmäiseksi...
Katso ja revi ensin akkukaapelit, kireys tietysti tarkistetaan ensimmäisenä. Saattaa olla kengän juuresta poikki startin päästä. Dynissa varsinkin, kun kone heiluu kumien varassa.
Oirii niin, että lähtee kyllä käyntiin ja samalla hitsaa katkoksen niin kiinni, että saattaa päästä kymmeniä kilsoja. Sitten vasta pauke alkaa, kun tärinä irroittaa "liitoksen". Kun avaat tai kiristät startin ruuvia, varo ettei pultti pyörähdä mukana.....menee solenoidin kalut sellaiseen asentoon, ettei startti enää toimi.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: tulta pakareista dynasta
Ok. Kiitos. Pitääpä katsoa vielä nuo ensimmäiset asiat...