tulta pakareista dynasta

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

No nii, nyt käy tyhjäkäynnillä. Kaasarin kurkkua säädettiin tyhjäkäynnillä pikkuriikkisen isommaksi.
Öljynnostimen puhdistin (oli aika kökkönen), mut ei tainnu vaikuttaa mihinkään. Samalla öljynvaihto ja suodatin.
Koeajolla tunnin ajon jälkeen taas sama juttu. Sammu yskien ja jotenkin pulputtaen. Eikä lähtenyt käyntiin 15 minuuttiin. Mut sit lähti vaivalloisesti ja melkoiset lieskat molemmista putkista löy ulos.
Kotiin pääsin kuitenkin. Mylly hyrräs mut ei ihan normisti, hieman takelteli.
Kampiakselin asennontunnistin on hyvin kiinni ja parivuotta vanha ( piuha ja töpseli). Puhdistin töpselin pään vielä. Uudet tulpat laitettu. Vanhat oli mustat, eli saa liikaa bensaa, mutta nyt pitäs säädön jälkeen saada enemmän ilmaa.
Eikai tässä konkurssissa enää muuta tuu mieleen kun, että venttiilit ei toimi kunnolla ( lyö lieskoja ja paukkuva ääni). Tuossahan on hydrauliset venttiilin nostajat...mitä nyt? Saariselälle pitäs päästä ylihuomenna ja vituttaa tuo laite.
1996 dyna super glide 1340cc ajettu: 75 000km.
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Kaasari vai ruisku?
Jos kaasari, niin onko kalvossa alkava reikä?
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Kaasari peli vm. 1996.
Niin en tiiä. Puhistin suuttimet ja kohokammion köhnästä.
Muuta en tarkastanu. meinaatko kiihdytyspumpun kalvoa. jos siinä reikä niin pitäs vuotaa bensaa kaasarista.
ei vuoda.
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vaihda tulpat, niin lakkaa vituttamasta.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 10:50 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

pot kirjoitti: 22:18 14.08.2018. Kaasari peli vm. 1996.
Niin en tiiä. Puhistin suuttimet ja kohokammion köhnästä.
Muuta en tarkastanu. meinaatko kiihdytyspumpun kalvoa. jos siinä reikä niin pitäs vuotaa bensaa kaasarista.
ei vuoda.
Luistin kalvoa tarkoittanee, sillä saa aikaan ihmeellisiä oireita. Mulla shoveli toimi viimelenkillä myös liekinheittimenä, pitänee hakea kaupasta tulppia kun vaan jaksais. Enää ei toki oo liian kuuma ajella.
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Tulpat on vasta ostettu. Pari kertaa niillä ajettu. Pitääkö ostaa 20kpl tulppia ja avain mukaan kun lähtee matkalle? :lol:
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Ok. Luistinkalvo siis...pitääpä huomenna soittaa yhelle moottorivelholle ( ois ehkä pitäny jo aiemmin).
Kaikki muu kyllä on jo poisluettu.
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Voisko vika olla virranjakajassa?
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Venttiilit varmaan kantaa lämpimänä. eivät mene kiinni enää...
mut on hydrauliset venttiilinnostajat...eihän niitä voi säätää? 8O
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

pot kirjoitti: 23:47 14.08.2018. Venttiilit varmaan kantaa lämpimänä. eivät mene kiinni enää...
mut on hydrauliset venttiilinnostajat...eihän niitä voi säätää? 8O
Venttiilit kantaa kylmänä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

pot kirjoitti: 23:29 14.08.2018. Tulpat on vasta ostettu. Pari kertaa niillä ajettu. Pitääkö ostaa 20kpl tulppia ja avain mukaan kun lähtee matkalle? :lol:
Jos ostat NGK tulppia, saattaa tulla kaupasta viallisia....arvaa, mistä tuollaista epäilen...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
JKKo
Viestit: 1727
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pertti kirjoitti: 00:07 15.08.2018.
pot kirjoitti: 23:47 14.08.2018. Venttiilit varmaan kantaa lämpimänä. eivät mene kiinni enää...
mut on hydrauliset venttiilinnostajat...eihän niitä voi säätää? 8O
Venttiilit kantaa kylmänä.
Millä hydraulit saa kantamaan? Yleensä ne pikkuisen odotellessaan vajuu ja siksi startin jälkeen kuuluu muutama sekunti naputusta. Tämän kantamisen tietty toteaa kätsysti kun tekee puristuspainemittauksen kylmälle koneelle. Paineiden pitäisi olla liki nollassa jos venttiili kantaa. Sitten tulille, lämmitys ja mittaus uudelleen. Tuliko ruttua enemmän?

Mä sen kaasarin epäilen olevan toimimaton vieläkin. Tiputtaako ylivuodosta, vuotaisko neula?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Oikeasti....
Tuossa moottorissa ei ole asentotunnistinta.
Vikakohteita, jos tulpat on uudet (mustuvat myös silloin, kun kipinöitä jää välistä):
-Puola
-Sytytysyksikkö

Mutta ensimmäiseksi...
Katso ja revi ensin akkukaapelit, kireys tietysti tarkistetaan ensimmäisenä. Saattaa olla kengän juuresta poikki startin päästä. Dynissa varsinkin, kun kone heiluu kumien varassa.
Oirii niin, että lähtee kyllä käyntiin ja samalla hitsaa katkoksen niin kiinni, että saattaa päästä kymmeniä kilsoja. Sitten vasta pauke alkaa, kun tärinä irroittaa "liitoksen". Kun avaat tai kiristät startin ruuvia, varo ettei pultti pyörähdä mukana.....menee solenoidin kalut sellaiseen asentoon, ettei startti enää toimi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
pot
Viestit: 127
Liittynyt: 20:47 16.03.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: tulta pakareista dynasta

Viesti Kirjoittaja pot »

Ok. Kiitos. Pitääpä katsoa vielä nuo ensimmäiset asiat...
Vastaa Viestiin