110" kingi vm.2007

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

aritage
Viestit: 61
Liittynyt: 21:08 16.06.2011.
Viesti:

110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja aritage » 19:43 14.04.2018.

Mikähän vaivaa kun jää kierrokset päälle?ei ole kahva jumissa eikä mielestäni vaijerikaan ei jumita,kyseessä siis ruisku peli.

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja Pertti » 21:53 14.04.2018.

Paljonko jää päälle, jääkö vähän päälle tyhjäkäynnin, vai huutaako kunnolla?
Onko vikakoodit luettu?

Läpän rajoitinruuviin ei sitten kannata koskea, menee lopunkin sekaisin.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 989
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ » 22:42 14.04.2018.

Ruiskukoneessa varmaan tuo vikakoodien tarkastus kannattaa tehdä ekana. Jos esim. joku sensori on sökö niin omituisia voi tapahtua. Tulikos tämä ihan itsekseen ettet ollut tehnyt mitään huoltotoimia tms? Onko tänä keväänä tätä ennen käynyt kunnolla?

Eikös tässäkin ole kaksi vaijeria eli tyhjäkäyntivaijeri toisena? Senhän pitäisi palauttaa ruiskurungon läppä "alkuasentoon" eli kiinni. Jos se vaijeri ei olisi kunnossa niin se varmaan tuntuisi kahvassa? Aika helppohan on irrottaa ilmanputsari ja katsoa että läppä menee varmasti kiinni, siitä kait ainakin voi päätellä että vaijerit ovat ok jos ne epäilyttävät. Läpän akselilla on sitten myös Throttle Position Sensor eli kaasuläpän asennon tunnistin jonka toimintaa ei silmällä taida nähdä mutta siitä voi jo tulla vikakoodikin...

Avatar
LeClerc
Viestit: 579
Liittynyt: 14:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja LeClerc » 23:52 14.04.2018.

Ruisku-Sportster joskus ihmettelin samaa. Mutta koneen lämmetessä ja kelien lämmetessä vaiva unohtui. olisiko antureiden aiheuttamaa vaellusta? autoryyppy?
- it is I, LeClerc -
2008 FXDL

aritage
Viestit: 61
Liittynyt: 21:08 16.06.2011.
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja aritage » 09:49 15.04.2018.

joo on kaksi vaijeria,irroitin ilmanputsarin ja tarkistin että läppä aukeaa ja menee kiinni,en ole mitään huolto toimenpiteitä tehnyt ja vika tuli ajaessa toista kertaa,aika kovat kierrokset jää päälle,katsoin vika koodi näyttää dIa9

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja Pertti » 10:21 15.04.2018.

Tuo tarkoittaa diag....ei siis vielä ole koodi.
Jatka koodeihin reset-napilla painallus kerrallaan

Tuosta litaniaa

DTC FAULT CONDITION MODULE

"BUS Er" Serial data bus shorted/low/open/high
B0563 Battery Voltage High TSM/TSSM
B1004 Fuel Level Sending Unit Low Instruments
B1005 Fuel Level Sending Unit High/Open Instruments
B1006 Accessory Line Overvoltage Instruments
B1007 Ignition Line Overvoltage Instruments
B1008 Reset Switch Closed Instruments
B1122 Right turn output fault
B1131 Alarm Output Low TSM/TSSM
B1132 Alarm Output High TSM/TSSM
B1134 Starter Output High TSM/TSSM
B1135 Accelerometer Fault TSM/TSSM
B1141 Ignition switch open/low
B1151 Sidecar BAS Low TSM/TSSM
B1152 Sidecar BAS High TSM/TSSM
B1153 Sidecar BAS Out of Range TSM/TSSM
P0106 MAP Sensor Rate of Range Error Carb
P0107 Map Sensor Failed Open/Low Carb
P0107 Map Sensor Open/Low EFI
P0108 Map Sensor Failed High Carb
P0108 Map Sensor High EFI
P0112 IAT Sensor Voltage Low EFI
P0113 IAT Sensor Voltage Open/High EFI
P0117 ET Sensor Voltage Low EFI
P0118 ET Sensor Voltage Open/High EFI
P0122 TP Sensor Open/Low EFI
P0123 TP Sensor High EFI
P0131 Front 02 sensor low (lean)
P0132 Engine running rich
P0134 Front 02 sensor open/not responding
P0151 Rear 02 sensor low (lean)
P0152 Rear 02 sensor high (rich)
P0154 Rear 02 sensor open/not responding
P0261 Front Injector Open/Low EFI
P0262 Front Injector High EFI
P0263 Rear Injector Open/Low EFI
P0264 Rear Injector High EFI
P0373 CKP Sensor Intermittent Carb
P0373 CKP Sensor Intermittent EFI
P0374 CKP Sensor Not Detected Carb
P0374 CKP Sensor Synch Error EFI
P0501 VSS Low Carb
P0501 VSS Low EFI
P0502 VSS High/Open Carb
P0502 VSS High/Open EFI
P0505 Loss of Idle Sped Control EFI
P0562 Battery Voltage Low Carb
P0562 Battery Voltage Low EFI
P0563 Battery Voltage High Carb
P0563 Battery Voltage High EFI
P0602 Calibration Memory Error Carb
P0603 EEPROM Failure Carb
P0603 ECM EEPROM Error EFI
P0604 RAM Failure Carb
P0605 Program Memory Error Carb
P0605 ECM Flash Error EFI
P0607 Converter Error Carb
P0661 Intake solenoid low/open
P0662 Intake solenoid high/shorted
P1001 System Relay Coil Open/Low EFI
P1002 System relay Coil High/Shorted EFI
P1003 System relay Contacts Open EFI
P1004 System Relay Contacts Closed EFI
P1009 Incorrect Password Carb
P1009 Incorrect Password EFI
P1010 Missing Password Carb
P1010 Missing Password EFI
P1351 Front Ignition Open/Low Carb
P1351 Front Ignition Open/Low EFI
P1352 Front Ignition Coil High/Shorted Carb
P1352 Front Ignition Coil High/Shorted EFI
P1353 Front Cylinder No Combustion EFI
P1354 Rear Ignition Coil Open/Low Carb
P1354 Rear Ignition Coil Open/Low EFI
P1355 Rear Ignition Coil High/Shorted Carb
P1355 Rear Ignition Coil High/Shorted EFI
P1356 Rear Cylinder No Combustion EFI
P1357 Intermittent Secondary Front EFI
P1358 Intermittent Secondary Rear EFI
U1016 Loss of ICM/ECM Serial Data Instruments
U1016 Loss of ECM Serial Data, Vehicle Speed, Vehicle Inhibit Motion or Powertrain Security Status TSM/TSSM
U1064 Loss of TSM/TSSM Serial Data Carb
U1064 Loss of TSM/TSSM Serial Data EFI
U1064 Loss of TSM/TSSM Serial Data Instruments
U1097 Loss of Speedometer Serial data Carb
U1097 Loss of Speedometer Serial data EFI
U1097 Loss of Speedometer Serial data TSM/TSSM
U1255 Missing Message at Speedometer EFI
U1255 Serial Data Error/Missing Message EFI
U1255 Serial Data Error/Missing Message Instruments
U1255 Serial Data Error/Missing Message TSM/TSSM
U1300 Serial Data Low Carb
U1300 Serial Data Low EFI
U1300 Serial Data Low Instruments
U1300 Serial Data Low TSM/TSSM
U1301 Serial Data Open/High Carb
U1301 Serial Data Open/High EFI
U1301 Serial Data Open/High Instruments
U1301 Serial Data Open/High TSM/TSSM


2006 models with 02 sensors (Dynas)

P0131 Front 02 sensor lean for any length of time
P0151 Rear 02 sensor lean for any length of time
Above codes can also be set if 02 sensor fails.


-----------------------

AFR – Air Fuel Ratio

ATS – Air Temperature Sensor

BAS – Bank Angle Sensor

CCM – Cruise Control Module

CKP – Crank Position Sensor. The CKP generates an “AC signal” which is sent to the ECM where it is used to reference engine position (TDC) and speed. Home position established by taking readings off the 22 teeth on the alternator rotor.

DTC – Diagnostic Trouble Codes

ECM – Electronic Control Module. (The Computer) Computes the spark advance for proper ignition timing and fuel control based on sensor inputs (from CKP, MAP & TP sensors) and controls the low-voltage circuits for the ignition coils and injectors. The dwell time for the ignition coil is also calculated in the microprocessor and is dependent upon battery voltage. The programmed dwell feature gives adequate spark at all speeds.

ECT – Engine Coolant Temperature. Sensor also controls the cooling fan relay that provides 12 Vdc to the fans.

EFI – Electronic Fuel Injection

EFP – Electronic Fuel Pump

ET – Engine Temperature sensor

FI – Fuel Injectors

FPR – Fuel Pressure regulator

IAC – Idle Air Control actuator

IAT – Intake Air Temperature sensor

ISS – Ion Sensing System…detonation detection

MAP – manifold Absolute Pressure sensor. The MAP sensor monitors the intake manifold pressure (vacuum) and sends the information to the ECM. The EMC then adjusts the spark and fuel-timing advance curves for optimum performance.

TP – Throttle Position Sensor

TSM/TSSM (Turn Signal/ Turn Signal Security Module)

VE – Volume Efficiency

VSS – Vehicle Speed Sensor. Used as an input for idle speed control
moderattori

Romu rauhoittaa!

aritage
Viestit: 61
Liittynyt: 21:08 16.06.2011.
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja aritage » 15:29 15.04.2018.

nyt löysin koodin pp55e,vaikka miten monta kertaa painoin niin aina tämä sama

aritage
Viestit: 61
Liittynyt: 21:08 16.06.2011.
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja aritage » 20:40 16.04.2018.

ei ole vian etsintä edennyt,käytin taas äsken hetken toimi normaalisti sitten taas alkoi kierroksia olla n.2000 ja moottorin kuvakekin syttyi mittaristoon.....

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:54 16.04.2018.

Taitaa olla viisainta ottaa yhteys viralliseen huoltoliikkeeseen, niin saavat ottaa yhteyden pyörän tietokoneeseen.
Vaikeaa näissä uusissa arpomalla edetä.
Joku sensori luultavasti antaa väärää tietoa, kun kone lämpenee.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
tuusa
Viestit: 50
Liittynyt: 20:18 25.07.2008.
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja tuusa » 23:05 16.04.2018.

aritage kirjoitti:
15:29 15.04.2018.
nyt löysin koodin pp55e,vaikka miten monta kertaa painoin niin aina tämä sama
Mä luulen ettei toikaan ole vielä vikakoodi vaan ns. testattavien laitteiden luettelo, etenkin jos reset-nappia painaessa tuosta vilkkuu aina eri kirjain. Eli jos esim. aluksi vilkkuu tuo ensimmäinen p-kirjain, niin paina reset-nappia pitkään (5 sek.), jotta pääset sen p-osion "sisään" ja katsomaan sen vikakoodit. Vikakoodeja pystyy muistaakseni selaamaan resetin lyhyellä painalluksella ja ulos p-osiosta pääsee taas pitkällä reset-painalluksella. Tuon jälkeen pitäisi sen seuraavan p-kirjaimen vilkkua ja sen suhteen toimitaan samalla tavalla jne. koko lista läpi (pitkällä sisään ja pitkällä ulos 8) )

Tää ulkomuistelu perustuu kokemukseen ruiskusportsterin vikakoodien selailusta, mutta luulisin että logiikka on jokseenkin sama...
FXE-F -84

Avatar
Peacemaker76
Viestit: 492
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 » 06:03 17.04.2018.

Lukuohjeet:

The following procedure will instruct in retrieving and clearing ECM Diagnostic Trouble Codes and TSM/TSSM codes through the Harley gauge cluster as well as a list of codes.

1- Turn Ignition switch to OFF & Run/Stop switch is to Run.

2- Push odometer reset button in & hold. For 2014 & newer touring models this will be the toggle switch on the left control mount.

3- Turn ignition switch to Ignition and release the odometer reset button. Background lighting should illuminate, speedometer needle should sweep its full range and indicator lamps (battery, security, low fuel, check engine and cruise) should illuminate. The word "diag" should then appear.

4 - Push the odometer reset button once and you will see the selection menu "PSSPt" with the first P flashing.

5 - Each letter represents an area of the diagnostics module. The module that is flashing is the one you are going to check. To move from one letter (module) to the next, you push the odometer reset button one time. (from P to S to SP to t and back to P, etc.)
P = ECM/ICM(Electronic Control Module)[EFI] /Ignition Control Module[Carbureted])
S = TSM/TSSM (Turn Signal/ Security Module)
SP = speedometer
T = tachometer

6 - To get the DTC within an area of diagnostics, push and hold the odometer reset button in for 5 seconds and release. If there are any DTC's the code will be displayed or the word "none" will appear if there are no DTC's. Push the odometer reset button again to view additional codes if they exist.

7 - Record the codes.

8 - If DTC's are not to be cleared, Press and release the odometer reset button. Part number of module will be displayed.
NOTE: To determine if a code is current or historic, clear the displayed code by pushing in and holding the odometer reset button ( longer than 5 seconds) until 'clear' comes up. Release the odometer reset button. Turn OFF the ignition switch. Run your bike and shut it down then recheck the DTC's again by repeating steps 1 to 9. If the code is current it will reappear.

9 - Press and release the odometer reset button to continue to the next module.

10 - Turn Ignition switch to OFF.

On models not equipped with a tachometer "No Rsp" will appear when the tachometer identifier is selected.

"No Rsp" (no response) will also appear if the run/off switch is in the off position when doing this procedure.

--------------------------
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 110" kingi vm.2007

Viesti Kirjoittaja Pertti » 09:06 17.04.2018.

Nuo englanninkieliset saa tankerosuomeksi hiiren oikealla ja "käännä kielelle suomi"
moderattori

Romu rauhoittaa!

Vastaa Viestiin