Kaasarikoneen konversio 883>1200

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

KariPo
Viestit: 5
Liittynyt: 17:43 09.01.2018.
Viesti:

Kaasarikoneen konversio 883>1200

Viesti Kirjoittaja KariPo » 21:02 09.01.2018.

Mitenköhän tarpeellinen toimenpide on tuo nokka-akselien vaihto konversion yhteydessä. Kohtuullisen kalliita nippeleitä nuokin ovat.
Viimeksi muokannut Pertti, 09:58 12.01.2018.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa tarkennettu
Sportster 06

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 949
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ » 22:47 09.01.2018.

Mitähän meinasit konversioida ja minkälaiseksi?

KariPo
Viestit: 5
Liittynyt: 17:43 09.01.2018.
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja KariPo » 10:26 10.01.2018.

Tärkein unuhtu :) Sportster 883 wiseco männät ja sylinterit hankittu ja sytkä. Pärjääkö noilla?
Sportster 06

Pertti
Viestit: 5072
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja Pertti » 10:55 10.01.2018.

Itse en laittaisi nokkia vielä, mutta säädettävät työntötangot kyllä varoiksi vaihtaisin. Jos jakopään avaus tulee aiheelliseksi myöhemmin, ei tarvitse venttiilikoneistoa purkaa kun saa kepit pois löysäämällä.

V-Twin Cityssä Atte osaa varmasti vastata sportin moottoria koskeviin kysymyksiin. Soita ja kerro mitä olet jo hankkinut ja käyttötarkoitus, niin selviää tarviiko muuta. Eikä ole mutua.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
hdjokke
Viestit: 1025
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja hdjokke » 16:29 10.01.2018.

Jos loivahkoja nokkia harkitset, niin riippuu vuosimallista. Eli moposi mallin voisit laittaa allekirjoitukseesi. Ei tarttis arvailla.

2007 alkaen 883:ssa jyrkkeni nokat, eli muuttuivat W:ksi. Silloin ei juurikaan kannata laittaa esim. Andrews N2:sia, mitkä itse hankin vuoden 2000 malliseen XLH:n. Jos pyöräsi on 91-99, niin 2000 ja uudempiin tarkoitetuissa nokissa pitää vaihtaa Pinion-ratas. Eli korvata uusissa nokissa oleva moposi alkuperäisellä rattaalla.

Sitten voi myös miettiä, mihin ajoon nokkia tarvitset. Jos koko ajan ajelet pienillä vaihteilla ja ns. kuppi nurin, niin ei kannata hankkia nokkia, jotka on tarkoitettu normaaliin katuajoon hyvällä alaväännöllä. Normaalissa ajossa kierrokset ovat yllättävän alhaalla.

Mutta V-Twin Cityn Aten tietolaarin lisäksi nokista ja muista viriviri-asioista löytyy rutosti infoa esim. täältä.
http://www.hammerperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokke
Anna hyvän kiertää
2001 FXSTI
________________

KariPo
Viestit: 5
Liittynyt: 17:43 09.01.2018.
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja KariPo » 21:07 10.01.2018.

porsas 2007 eli ei siis ruisku, minä olen Atteen yhteyksissä. Ajelen yleensä noita kuuenkympin mutkateitä, isompia yritän vältellä. Eli jos tulee mieleen jotain niin kirjuutelkaa kamut.
Sportster 06

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5090
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 23:38 10.01.2018.

Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä :)
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
Pave.
Viestit: 1218
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja Pave. » 23:50 10.01.2018.

Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä :)
Kenties ylivuotisena rekisteröity? Siis jos rekiteröintivuotta katsoo otteesta.....
Ei olis ensimmäinen mopo tässä maailmassa tai suomessakaan....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5090
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 23:56 10.01.2018.

Pave. kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä :)
Kenties ylivuotisena rekisteröity? Siis jos rekiteröintivuotta katsoo otteesta.....
Ei olis ensimmäinen mopo tässä maailmassa tai suomessakaan....
Se tuli minullakin ekana mieleen. Siksi lähdin kommentoimaan, että jos/kun osia lähtee vaihtamaan, niin panee sitten oikean vuoden tavaraa, jos ne nokat vaihtuivat nimenomaan '07:aan. Voisi olla looginen kohta ruiskuihin siirryttäessä vaihtaa nokkia.

Oikea vuosimalli selviää VIN-koodista dekoodereilla tai sitten ihan syöttämällä se tehtaan sivulle pyörän tietoihin. Samalla näkee osaluettelot, ohjekirjat ja luultavasti service manuaalinkin.

Kyllä alempaa vääntävämpien nokkien vaihto varmaan antaa noille pikkuteillekin lisää iloa. Omista pyöristäni ainoa vaihdetuilla nokilla tähän asti ollut oli '87 softail, joka oli kyllä huomattavasti nöyremmän oloinen lähtemään mutkista ja risteyksistä, kuin seuraava muuten samanlainen, mutta vakio '86. Mutta ei se kyllä yhtään vähemmän ripeä ollut moottoritienopeuksissakaan. Eli tuntui koko alueella paremmalta.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
-Harikka-
Viestit: 3836
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- » 00:49 11.01.2018.

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 00:27 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95" (1550) FXSTB 'ChomeTrain'

KariPo
Viestit: 5
Liittynyt: 17:43 09.01.2018.
Viesti:

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja KariPo » 16:08 11.01.2018.

Joe Cool kirjoitti:Vm. 2007 Sportster oli ekan vuoden ruisku. Muuta en tästä asiasta ymmärrä :)
suattopa ollatuo hyvinpitkälle 0kutonenkin kun muisti pätkii kaasari se on
Sportster 06

Avatar
JKKo
Viestit: 889
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: konversio

Viesti Kirjoittaja JKKo » 08:16 01.02.2018.

Pertti kirjoitti:Itse en laittaisi nokkia vielä, mutta säädettävät työntötangot kyllä varoiksi vaihtaisin. Jos jakopään avaus tulee aiheelliseksi myöhemmin, ei tarvitse venttiilikoneistoa purkaa kun saa kepit pois löysäämällä.
Kuinkahan usein noita tikkuja pitää ottaa vekes kesken leikin? Ensinnäkin venttiilikoneiston löysääminen on moneen kertaan käytettävien tiivisteiden takana, lisäksi helppoa ja toisekseen vakioilla tikuilla ei tarvitse miettiä missä asennossa kone on kun tikkuja asentaa (ja säätää). Kolmannekseen ne jäykät säätämättömät tikut on ns pomminvarmat tuotteet jotka ovat mun XLTi:n moottorissani lohkojen ja kansivalujen lisäksi likia ainoita alkuperäisiä osia.

Tangon suojaputken tiivisteen vaihto -91 Sportsterisssa kestää <1h reittiä tankki pois, venttiilikannet pois, venttiilikoneistot pois, tikut pois, suojaputket pois, tiivisteet vaihtoon ja kokoonpano.
1991 883/1200/turbo
2009 Street Bob

Vastaa Viestiin