Power Vision

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Tompsoni
Viestit: 49
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Peacemaker76 kirjoitti:Jos pyörään säädetään kartta penkissä laajakaistaa käyttäen ei niitä laajakaistoja sitten enää ajossa tarvii. Ne kartat on jo rakennettu.

Ja minun mielestäni nää vehkeet hyötyy viribokseista aina, ovat vakiona jo kovin laihalla ja käyvät lämpimänä. Mutta hyvä säätö on tietty kaiken a ja o. Ja noissa autotune - jutuissa tulee ymmärtääkseni aina laajakaistat mukana.
Tuossa Power visionissa on käsittääkseni vakiona tuo Auto tune ominaisuus (vissiin AUto Tune Basic nimeltään?)
jota käyttämällä se piirtää karttaa vakio lambdojen tiedoista. Tuon voi sitten halutessaan päivittää Auto Tune Pro:ksi lisäämällä tuohon sen saman Auto Tune palikan jota käytetään Power Commander V:n kanssa. Jos tuon erillisen AT palikan laittaa siihen kaveriksi ( "päivittää pro:ksi") niin siinähän tulee laajakaistat matkassa.

Eihän tuolla tehtaan omalla Screaming Eagle tunerillakaan mitään penkitetä, vaan flashataan ecuun uus ohjelma ihan kuten tuolla Power Visionillakin. Tuon lisäki tuossa PV:ssä on jonkunäkönen auto tune vakiona niin tuskin se ihan susi voi olla kerta jotku kehuu maasta taivaaseen pelkästään tuota SE:n tuneriakin.
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Jotkut kehuu maasta taivaaseen Fiattia ja jotkut Fuel Packiakin. Siitä en vetäisi johtopäätöksiä.

Jokainen tavallaan mut jos jotain päättää tehdä niin mä tekisin sit kerralla kunnolla.

Muokataan sen verran että periaatteessa kaikkiin viribokseihin voi ajaa tai flashata valmiin kartan, en sanoisi että ei niitä penkissä ajeta. Ajetaan jos asiakas haluaa hyvän, tai sitten käytetään perussoftaa jos haluaa oikoa kulmia. Ihan saman voi tehdä vaikkapa Power Comanderin kanssa. Kokemusteni mukaan valmiit kartat on kyllä tosi huono tapa toimia koska pyörät ovat aina yksilöitä ja sekä oma Dyna että eukon Sportsteri ovat muuttuneet huomattavasti paremmiksi Aten käsittelyn jälkeen vaikka valmiskartat ovat olleet ns. pakettia vastaavat.

PC5:sen autotunesta oli joskus juttuakin jenkkiforumeilla aika tunnetun säätäjän toimesta. Kirjoitusten perusteella se sääti kartat yllättävän nätisti kohdalleen, toki penkissä saatiin niitä sitten vielä paremmiksi mutta useimmille ne varmaan riittävät.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
jty
Viestit: 492
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja jty »

power vision, SE pro super tuner ja tts on ns flash tunereita eli aika samanlaisia tuotteita, pv etuna on se että siinä on oma näyttö ja käsittääkseni siihen voi tallettaa kolme karttaa jotka voi lennossa vaihtaa. kaikissa kolmessa etuna powercommanderiin on että niillä voi ite tehdä ns. street tuningia, eli ajaa kadulla eri kaasunasennoilla ja vaihteilla keräten lamdoista infoa, jonka jälkeen niistä softa laskee uudet kartat ja sit uudestaan sama alusta muutamaan kertaan niin kauan kunnes muutokset on alle 5% jolloin homma on bueno. näin teoriassa, käytännössä toi on hankalaa ja aikaavievää hommaa saada koko kartta katettua. käsittäkseni tuolla pv:llä helpointa kun siinä on sen oma näyttö. mä oon tehny tota sepstillä hitonmoisella virittelyllä nii että ssd-levyillä varustettu läppäri sivulaukussa ja siitä näytönsiirtosoftalla näyttö iphoneen joka telakassa tangossa. aivan hemmetin hankalaa mutta mahdollista. mutta mikä tahansa näistä kolmesta onkin, niin kartat saa sinne päin, esim isoilla kierroksilla ja täydellä kaasun asennolla ei vaan pysty sämpäläämään millään moottoritiellä tarpeeksi. eli lopulta ne säädöt tehdään dynossa niin että vaihdetaan laaajakaistalamdat, tehdään vedot kaikilla kartan sarakkeilla eli kaasun asennoilla ja sit saaduista laajakaistan arvoista lasketaan uudet sylinterien täyttöastekartat. etuna on että kaiken pystyy säätään: kuinka rikkaalla käy milläkin ajolla (cruisella laihemmalla ja hanaa antaessa rikkaammalla) ja myös sytytysennakot jos on oikein kynämies. ja näitä säätöjä voi tehdä siis itsekin tuon street tunigin pohjalta.

penkittäjän kannalta nuo flash tunerit on turhan kalliita ja vaivalloisia. penkittäjä kun yleensä säätää koneen niin että kone on koko alueella tehon kannalta optimaalisen rikkaalla eli kun lamdat säätää koneen 14.67 air/fuel suhteelle niin penkittäjät pistää esim 13 jolloin saadaan maksimiteho. kun kone säädetään näin, sen voi tehdä pelkällä powercommanderilla jonka suuri etu on se että säätö voidaan tehdä lennossa penkityksen kestäessä ja kokeneet kaverit ei tarvi laskemista vaan ne pystyvät syöttämään tarvittavat muutokset melkein vedon aikana joka nopeuttaa hommaa niin että siinä missä flash tunerilla kunnon säätö penkissä vie koko päivän niin pc puoli päivää tai alle. ja tulos on ostajan kannalta best bang for buck jos nyt vaan hengitysmuutoksia tehty.

nuo autotunet ja target tunet on sit mulle enemmän outoja mutta olen antanut itselleni kertoa että siinä on kyseessä flash tunerin superversio missä hd ecuun pistetään sisään ohjelmat jotka osaa käyttää laajakaistalamdoja ja putkiin sellaiset. sit noi rikastusasetukset (cruise/teho) voi pistäö mielensä mukaan ja laajakaistat säätää koko ajan kuin kone ois koko ajan penkissä. täydellistä mutta ihanan kallista.

mulla on koko alakerta vaihdettu ja sitä oon sepstillä säätäny mutta kun rikastun niin hankin ton pv ja laajakaistasetit ja pistän kulkineen pyörimään e85 viinalla.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
vaakko
Viestit: 186
Liittynyt: 07:09 12.04.2013.
Viesti:

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Mulle on nyt tulossa PowerVision + TargetTune 2012 sportsteriin muun virittämisen yhteydessä. SE tuner näytti aika vaivalloiselta käyttää youtube videoiden perusteella ja läppärin kanssa ajelu ei oikein houkuta, joutuis ostaan uuden windows läppärin jotta akku kestää (nyt löytyy vaan vanha rutku) :) Yksi PV:n etu on sen oma näyttöboksi jolla myös flashays suoritetaan eli läppäriä ei tarvi kuin kotisohvalla jos haluaa enempi tutkia laitteen dataa ja karttoja jne. PV vaikutti kaikista vaihtoehdoista sellaiselta, että sen kanssa pärjää helpoiten myös yksin kun tukea löytyy.

Näiden jo mainittujen lisäksihän löytyy mm. ThunderMax joka korvaa alkuperäisen ecun kokonaisuudessaan.
Kosonen
Viestit: 41
Liittynyt: 17:18 16.10.2013.

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja Kosonen »

Mistä saa edukkaasti PC 5 ja Autotune? Ameriikka? Entä Suomesta?
1jiipee
Viestit: 1
Liittynyt: 07:16 25.01.2017.

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja 1jiipee »

Mitä teen pv:llä kun haluan pelkkää polttoaineen kulutusta lisää -08 softail vakio ,,tehoja en tarvi mutku tuntuu käyvän liian laihalla..
gwing
Viestit: 28
Liittynyt: 08:46 11.05.2011.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja gwing »

1jiipee osta multa lambdarikastimet Xied http://sales.nightrider.com/xied.html" onclick="window.open(this.href);return false;

olleet minulla -08 touringissa
j_pirttikoski
Viestit: 1
Liittynyt: 22:22 27.05.2018.

Re: Power Vision

Viesti Kirjoittaja j_pirttikoski »

Mulla on postissa tulossa Power Vision -11 Wide Glideen. Olen lueskellut tuosta lähinnä jenkkifoorumeilta ja päädyin tilaamaan sen FUEL Motolta Jenkeistä. Valinta oli lopulta aika helppo kun mukautuu kaikkeen mahdolliseen päivittämiseen myös tulevaisuudessa. Myös vikakoodit saa kyseisellä aparaatilla luettua. Lisäksi ei tarvitse kiinteää asennusta, vaikka se mahdollistaakin näytön käytön yhden sun toisen mittarin seuraamiseksi. Ja asennus itsessään suoraan diagnostiikkaporttiin, plug&play. Mukana tulee myös teline jolla näytön saa stongaan. Fuel Moton asiakaspalvelu on kyllä huippuluokkaa! Lisäksi lataavat kartan valmiiksi antamillani spekseillä. Toki autotunella vielä hienosäätö tarvittaessa.

Seuraavaksi sitten 107-kittiä tilaamaan... :D
Vastaa Viestiin