Enskan kannen kiristys

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Enskan kannen kiristys

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

3 reikänen luukku vääntyy herkästi jos kiristää liikaa ja sitten vuotaa varmasti. Mulla on luukussa kumipintanen metallitiiviste jonka olen kiristänyt ohjeen mukaan, ensin 4Nm ja sitten 8Nm. Olisko jo 4 vuotta pysynyt vuotamatta, se on kuitenkin auki monta kertaa kesässä kun vaihdan öljyt enskaan.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Enskan kannen kiristys

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

KariFS kirjoitti: 22:36 07.06.2021. Taisi ranze ensin luulla, kuten minäkin, että oli koko enskakopan kannesta kyse. Se pikkupyörylä varmaan ei ole niin tarkka kommentistaan, pieni ja suht jäykkä osa, ja vissiin öljypinnan yläpuolellakin. ”Riittävän” kireälle kun vetää ja tasaisesti niin varmaan on hyvä. Ainakin siihen asti kunnes momenttiavain löytyy ;)
Juu minäkin kyllä ajattelin että puhuttiin isommasta eli koko enskakopasta. Derbyssä eli pyöreässä on 2008 Softailin manuaalissa näille viidelle ruuville vähän pieempi kiristysmomentit 9,5-12 Nm mutta käytännössä sama 10 Nm hujakoilla mikä on monelle pienemmälle alumiiniin kiinnittävälle ruuville.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Enskan kannen kiristys

Viesti Kirjoittaja ranze »

Taisi ranze ensin luulla, kuten minäkin, että oli koko enskakopan kannesta kyse.
Meitä on sitten jo kolme. Ny ei tarvi enää kiristellä. Pannussa on avobeltti ja kuskilla resunen lahje. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin