2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tässä linkki vanhaan keskusteluun, jossa oli puhetta ongelmasta. Keskustelua oli vaikeampi löytää, kun otsikko on tuhottu. Mutta ehkä on parempi eriyttää nämä kaksi asiaa, joten tässä uusi ketju.

https://www.harrika.fi/juttutupa/viewto ... 4&start=30

Sitten asiaan:
Springer kirjoitti: 16:54 15.06.2019. Joo, tehdas on nyt löytänyt ratkaisun. Ensiökopan takakuoreen porataan reikä mihin tulee sellainen norsunkärsän näköinen kumi jonka kautta "hengitys" tapahtuu. Korjauskitin numero on 26500027. Se aiempi korjausyritys muovi-slingeri pitää poistaa sieltä akselin päästä.

https://serviceinfo.harley-davidson.com ... 2062248053
Tuota osanumeroa ei enää ole eikä huolto-ohjettakaan. Onko kenellä tietoa, mikä osa olisi korvannut tuon norsunkärsän? Ja onko siihen uutta ohjetta? Tai peräti takaisinkutsua tullut..?
Viimeksi muokannut Joe Cool, 16:31 30.12.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan - Oli Kytkin recall 2017-18

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Ainakaan takaisinkutsua ei ole tullut. (RG 2019). Jos kärsä on korvattu jollain muulla, niin diileri tietää.
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan - Oli Kytkin recall 2017-18

Viesti Kirjoittaja Springer »

Kyllä tuo kitti löytyy VtwinCityn haulla:
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 26500027/0
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan - Oli Kytkin recall 2017-18

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ainakin vielä syksyllä oliseuraavanlainen toimintaohje, joka koskee ainoastaan hydraulisella kytkimellä olevia M8 malleja....vaijerivehkeissä ei öljyn siirtymistä ole havaittu:

Jos huollon yhteydessä on syytä epäillä öljyn siirtymistä, seuraavassa huollossa mitataan öljymäärät.Yli 1,5dl (aivan satavarma en ole määrästä, mutta noilla main) siirtymä huoltovälillä aiheuttaa huohottimen asennuksen. Asennus tehdään yleensä huollon yhteydessä, mutta kalenteritilanteen salliessa myös pelkästään tuohon työhön varatulla ajalla.
2019 malleissa seurataan myös ja toimitaan samaan malliin, mutta sillä erotuksella, että ko. vuosimalliin tehtaalla vaihdelaatikkoon asennettu slingeri pitää samalla poistaa. Teettää enemmän työtä, kun joutuu avaamaan laatikkoakin.


Minulla ainakin tuli huollossa sellainen toimintamalli, että noista "ongelmamalleista" päästin aina öljyt eri astiaan ja mittasin, vaikka ei vielä epäilyttävää olisikaan ilmennyt. Jos meni "seurantaan", pyysin asiakasta itse jakson puolessa välissä tarkistamaan vaihteistoöljyn, tai käymään huollossa tarkistuttamassa. Tuo välitarkistus siksi, että joitakin lähes kuivia laatikoita tuli kesän aikana vastaan.

Nestekytkimen toimintaa koskeva takaisinkutsu ei liity öljyn siirtymiseen, vaan se on kytkimen toimintaan liittyvä turvallisuusasia. Trafi valvoo takaisinkutsujen korjaamista ja ellei niitä ole tehty, ajoneuvo asetetaan määräpäivän jälkeen ajokieltoon. Kytkin asia on luultavasti jo kaikkien osalta hoidettu.

Nuo recallien tilanteet tarkastetaan määräaikaishuoltojen yhteydessä, mutta viimekädessä asiakkaalla on velvollisuus huolehtia oman ajoneuvonsa tilanteesta. Omatoimisuutta tarvitaan varsinkin silloin, jos kilometrejä tulee vähän ja dedline tulee ennen huoltoa. Trafilta tulee kirje kotiin, jossa on ilmoitettu mitä koskee ja määräpäivä, johon mennessä asia on korjattava.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Taitaa se kärsä olla edelleen saatavilla (yhdestä luottokaupastani ei vaan löytynyt) ja ohjekin löytyy, osoite on vain muuttunut:

https://serviceinfo.harley-davidson.com ... 0640898220

Otsikko on korjattu omalta osaltani.

Minullahan tämä tuntui toimivan 2016 nestekytkimen kanssa niin, että pienemmässä ajossa öljyt pysyvät siellä, missä pitääkin, mutta kun oli reippaampaa vetoa esim. Saksassa, niin öljyt alkoivat siirtyä. Päättelisin kunnolla kuumenevan enskan imaisevan laatikon öljyt sisäänsä. Tämä voisi myös selittää, miksi joillan ne häviävät ja joillain eivät. Ja tänne kommentoivat vain ne "kovemmat kahvan kääntäjät" :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan - Oli Kytkin recall 2017-18

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti: 10:00 30.12.2019. Ainakin vielä syksyllä oli seuraavanlainen toimintaohje, joka koskee ainoastaan hydraulisella kytkimellä olevia M8 malleja....vaijerivehkeissä ei öljyn siirtymistä ole havaittu:
Sama ilmiö näyttää olevan kaikissa Rushmore nestekytkimissä, ei rajoitu pelkästään M8:iin. Minulla 2016 TC tekee saman, kun ajaa kunnolla kuumaksi.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Pertti kirjoitti: Ainakin vielä syksyllä oli seuraavanlainen toimintaohje, joka koskee ainoastaan hydraulisella kytkimellä olevia M8 malleja....vaijerivehkeissä ei öljyn siirtymistä ole havaittu:

Jaa-a? Voisko joku selittää mistä moinen ero voisi johtua. Itse en tota kyllä ymmärrä!
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: 16:43 30.12.2019. Pertti kirjoitti: Ainakin vielä syksyllä oli seuraavanlainen toimintaohje, joka koskee ainoastaan hydraulisella kytkimellä olevia M8 malleja....vaijerivehkeissä ei öljyn siirtymistä ole havaittu:

Jaa-a? Voisko joku selittää mistä moinen ero voisi johtua. Itse en tota kyllä ymmärrä!
Mielestäni siinä osin tuhotussa ketjussa todettiin, että se kytkimen tanko on erilainen hydraulisissa. Olisiko se sitten väljemmällä sovituksella tms. ? Se ero noissa ainakin on, että hydraulisessa kytkimessä ei ole säätöä lainkaan. Ainakaan TC:ssä, tuskin sitä on lisätty M8-malleihinkaan. Eli joku rakenteellinen ero niissä on, en ole tarkemmin tutkinut, mikä. Olisiko se syynä?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Saattaahan se noin olla. Ota, nuoremmaksesi, selvää. :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 2014 -> laatikkoöljyn siirtyminen enskaan

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hajatelmia....
Nestekytkimen sylinteri tiivistyy tilaansa ja samalla tiivistää myös kytkinpuikon ulkoilmasta, jolloin enskan hengitys saattaa toimia vain toiseen suuntaan.
Mekaanisesti toimiva vaijerikytkin jää käyttöpäässä puikon osalta avonaiseksi ja enska pääsee hengittämään paremmin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin