öljyistä vähäsen

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Originaalikompensaattori tallella, mutta niin on originaalit savupiiputkin, eikä ole Powercommanderia tai muuta viritystä. Yksittäistapauksia kaikki tyynni.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pertti kirjoitti: 22:24 17.09.2019. Ihan mielenkiinnosta, laittakaahan vertailun vuoksi litrahinnat myös näkyviin kotimaisilta kauppiailta.
Tarkoitan sellaisia öljyjä, joita myydään Harley-Davidsoniin kohdistettuina.
Öljyn hinta vs. tämän harrastuksen kokonaishinta. Periaatteessa ihan sama.. on niitä pienimpiä kuluja vuoden varrella ainakin mulle, kun harrastan tekniikkapornoa. Nytkin meni useampi satanen mörköstarttiin ja öljytikun spaceriin.

Hyvä myyjä pitää kyllä huolen asiakkaastaan. Viimeksi osia tilatessani myyjä "säästi" mulle satasen.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

ranze kirjoitti: 10:05 18.09.2019. Öljyn hinta vs. tämän harrastuksen kokonaishinta. Periaatteessa ihan sama.. on niitä pienimpiä kuluja vuoden varrella ainakin mulle, kun harrastan tekniikkapornoa. Nytkin meni useampi satanen mörköstarttiin ja öljytikun spaceriin.
Jos joka litkun (tai varaosan) hinta on nelinkertainen, niin pienistä puroista kertyy melkoinen summa. Ja kun tämä ei ole ainoa rahareikä, niin minä joudun vähän katsomaan hintoja.

Jos vaikka öljy on vähän edullisempaa, niin voi vaikka vaihtaa useammin, joka pitkässä juoksussa säästää konetta (ja rahaa).
ranze kirjoitti: 10:05 18.09.2019. Hyvä myyjä pitää kyllä huolen asiakkaastaan. Viimeksi osia tilatessani myyjä "säästi" mulle satasen.
Hyvä ostaja pitää huolen myyjästä. :lol:
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

UrpoTJ kirjoitti: 08:42 18.09.2019.vaikea uskoa että HD-öljyt nyt ihan niin huonoja olisivat, että ne suorastaan aiheuttaisivat vikoja. Minulla on ollut Softailissa 135.000 km aina HD-öljyt moottorissa ja enskassa. Ei ole kompensaattorivikaa ainakaan vielä tullut eikä ollut laahaimissakaan pahaa jälkeä ennen kuin ne vaihdettiin

autotallin feng shui...
Olet varmaan oikeassa, eiköhän se lie kelvollista tavaraa. Itse silti yritän käyttää uskoakseni vielä parempaa.

Itse olen koettanut tallissa noudattaa lähinnää Feng Hui -periaatetta :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja jty »

Joe Cool kirjoitti: 22:32 17.09.2019. Monasti olen miettinyt, että onko näissä Harrikoiden kompensaattorien ja laahaimien vioissa kyse myös siitä, että ne tulevat helpommin esille, jos käyttää tehtaan öljyjä tai vielä huonompia? Joillain ne taas tuntuvat kestävän. Onko kyse osin myös öljyvalinnoista vai vaan tuurista.
Seurasin tuota keskustelua sillä paremmalla jenkkifoorumilla alusta asti ja ongelma oli kyllä voitelu tai sen puute. Enskan normaaliroiskeet ei voidellu kompensaattorin akselimekanismia. Siks näissä uusimmissa nyt se ränni ja designissa öljykanavat.

Mua ihmetyttää lähinnä mitä tuolla voitelulla on tekemistä niitten jousien antautumisen kanssa.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja ranze »

Varmaan isolla vaihteella vedättäminen kostautuu. :?: Vanhat kompensaattorit kyllä tuntuu kestävän senkin.

En kyllä ymmärrä MoCon logiikkaa miksi toimiva ja kestävä kompensaattori piti vaihtaa. Onneksi early TC:ssä on pomminvarma Evon enska ja kompensaattori. Uusinta uutta on asennella imukärsä jotta öljyt pysyy lokeroissaan. :lol:

Sama homma kampuran Timkenistä luopumisessa. Tai laitaa INAT jakopäähän. Onpahan tekemistä kun vaihtelee Torringtonit tilalle. :lol: Muutakin tekemistä kuin öljynvaihdot. No tosiasiassa puolet mun harrastusta onkin just rappaaminen. Mitä sitä talvella muuten tekisi?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Uudet suunnittelijat pitää ajaa sisään antamalla heidän tehdä omat virheensä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja jty »

ranze kirjoitti: 18:54 19.09.2019. Muutakin tekemistä kuin öljynvaihdot. No tosiasiassa puolet mun harrastusta onkin just rappaaminen. Mitä sitä talvella muuten tekisi?
Mulla lähentelee ropaaminen jo varmaan 80%
:mrgreen:
Onneks en osaa hitsata, muuten lähtis ihan lapasesta.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
immuh

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja immuh »

Ei se aina öljynvika ole jos luistaa.Jos kytkimen löysää säätää vaijerista niin voipi silti kantaa.Ensin säädetään
kytkinpakasta ja sitten vaijeri.Vaijeri on syytä löysätä kun pakkaa säätää.

Ilmari vaan.
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja jty »

Ai niin piti vastata myös otsikkoon.
Mulla on kytkimenä Banditin Sportsman ja sinä on kevlarlevyt, jotka luistelee jos käyttää HD:n tai muita normienskaöljyjä.
Viimeset ~50tkm oon käyttäny BelRay 80W GearSaveria ja vaan sen verran että osuu kytkimen alareunaan.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Fani91
Viestit: 7
Liittynyt: 08:45 19.08.2018.

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja Fani91 »

Purin koko enskan. Kytkimen kitkalevyt oli ihan alamitoissaan ja osa välilevyistä oli pilalla, " palaneet " kun kytkin oli luistanut. Kytkimen navan boorit oli kanssa aika heikossa hapessa. Boorit murtuneet pitkältä matkalta. Laitan Alton tarvikekytkinlevysarjan + uudet välilevyt. Hintahan oli näillä vain murto-osan alkuperäisten hinnoista. Napakin oli aika edullinen. Tais olla merkkia MCS tai jotain. Onkos kellään kokemusta levyistä ja navasta ? Meinaan vaan, että kestääkö kuinka hyvin vai saako tehdä uudestaan myöhemmin.

Kompensaattoriksi heitän vahvemman SE-kompensaattorin. Laakerit ja stefat kanssa uusiksi. Elikkä käytännössä melkein koko enska menee uusiksi mutta eiköhän tuo sitten kestä seuraavat 100 000 kilsaa, toivottavasti.
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: öljyistä vähäsen

Viesti Kirjoittaja ranze »

Se MCS napa on ainakin vanhemmassa EVO mallin kytkimessä ihan samaa höttövalua kuin alkuperäinenkin. Kai se seuraavaan remonttiin kestää, jos siltä ei vaadi liikoja? :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin