TC Dynan moottorin kiinnikkeet

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

nordicmikko
Viestit: 20
Liittynyt: 15:10 20.02.2012.

TC Dynan moottorin kiinnikkeet

Viesti Kirjoittaja nordicmikko » 15:09 05.01.2019.

Moro. Oletteko päivitelleet dynaan moottorin kiinnitystä eteen vai uusineet vain kummit ja onko päivityksen hyötyä huomannut. Omassa -06 nyt mosa irti ja orkkis kiinnike oli jo sen verta kärsineen näköinen, et kiinnike vois olla päivityksen tarpeessa. Tarvikekiinnikkeen sais edullisesti mutta vois sitä hifistelläkkin jos budjetti antaa myöden.

Avatar
-Harikka-
Viestit: 3865
Liittynyt: 10:50 15.11.2002.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- » 16:10 05.01.2019.

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:09 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95" (1550) FXSTB 'ChromeTrain'

Avatar
Kiwi
Viestit: 1690
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: TC Dynan moottorin kiinnikkeet

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 17:34 05.01.2019.

Esim Sputhe Positrac:

https://www.sputhe.com/aluminum%20swing%20arms.htm

tai True-Track:

http://www.true-track.com/tt_products.html


Niin ja kannattaa päivittää samalla siis myös takakiinnike, eikä pelkästään etummaista. Nuo tuntee jo ajossa.
Custom Farm Motorcycles

Avatar
JKKo
Viestit: 929
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: TC Dynan moottorin kiinnikkeet

Viesti Kirjoittaja JKKo » 18:59 05.01.2019.

Joskus pyörän ollessa vielä nuori ja minä häneen tottumaton olin hankkimassa noita edellä kuvattuja linkkejä jonkin firman valmisteena. Samoihin aikoihin päädyin erään renkaanvaihdon yhteydessä irroittelemaan myös takaiskarit, jonka jälkeen tunsin kaikki väljät takahaarukan puslissa. Oikeasti millitolkulla sivuliikettä haarukassa - käy myös voimansiirron päälle koska jossakin vaiheessa välyksen kasvamista vaihdelaatikon pääaxeli alkaa hihnan välityksellä pidellä takapyörää aloillaan.

Uusitutin puslat irtohaarukkaan ja pyörä oli taas ihan hyvä ajettava. Tämä tapahtui jossakin 40tkm kohdalla. Nyt (100tkm ohitettu) mainitut puslat on tullut uusittua toistamiseen. Hölmöt helat kun ei ole suojia eikä rasvausmahdollisuutta. Moottorin kumit sen sijaan ovat sadan tonnin jälkeenkin originaalit ja tällä on ajettu routatiet säälimättä ja hyvin paljon kaksi päällä isojen matkatavaroiden kanssa. Ainoa, mikä noita kumeja vaihtaen voisi korjaantua, on se, että pyörä pitää omituista ääntä sivutuella kun ilmeisesti etummainen kumiripustus pikkuisen ottaa "kova kovaa vasten". Siihenhän on joku tehtaan bulletiini, että voisi fiilata jotakin väliä vähän suuremmaksi. En ole viitsinyt.

Noin niin kuin normiajoon en vaihtaisi kumeja toisiin ennen kuin oikeasti on vialliset.
883/1200/turbo

Vastaa Viestiin