Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Vallu
Viestit: 4674
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 20:55 22.06.2019.

Niinpä. 8O
Kuva LIFEMEMBER

Avatar
Pekka L
Viestit: 258
Liittynyt: 14:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L » 15:50 23.06.2019.

Juuri niin. Eli jos kaks desiä laatikkoöljyä riittäisi, niin pidempi öljytikku olis "korjannut" tilanteen.
Ja nyt harmittaa, kun en tullut laskeneeksi sitä jäljellä ollutta kahta desiä ulos! Siitä olisi voinut tutkia metallin määrää... 😫
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017

Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 08:24 24.06.2019.

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 15:26 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vallu
Viestit: 4674
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 08:36 24.06.2019.

Toisaalta mun 2018 mallin Vompatissa ei tätä ilmiötä esiintynyt. Myöskään laatikkovaurioista en ole kuullut. Mutta noin yleisellä tasolla olen kanssasi samaa mieltä. Esiintyyhän sama ilmiö nykyisin lähes kaikessa tuotannossa.
Kuva LIFEMEMBER

Pertti
Viestit: 5186
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:39 24.06.2019.

Norsunkärsä osineen asennetaan tarvittaessa takuun piirissä oleviin kulkineisiin veloituksetta, mutta vanhempiin huoltotoimenpiteenä, siis maksullisena.
Kai tehdas ajattelee, että takuusta yli päässeillä ei ongelmaa ole, tai ovat oppineet elämään sen kanssa.
Ongelmaa ei oikeasti ole kaikissa, se ainakin minusta on jonkinasteinen ongelma.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5194
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 01:41 06.07.2019.

No nyt se myrkyn lykkäsi vuotta vanhempaankin, eli 2016 näyttää olevan ihan sama ongelma. Lueskelin tätä ohimennen otsikon perusteella, että ei koske minua. Mutta ilmeisesti kaikki nestekytkimelliset Rushmore-pyörät 2014 -> ovat riskiryhmää.

Laatikon öljynvaihtoväli on 32000 km ja kytkimen hydrauliikan kanssa temutessani jouduin vaihtamaan öljyt sinne noin 8000 kohdalla, eli jokseenkin moottorin huoltovälin mukaan. Nyt kun vaihdoin öljyt 16000 km kohdalla, tuli enskasta reilusti normaalia enemmän harmaata öljyä. Huollon lähestyessä vapaan löytyminen vaikeutui päivä päivältä.

Tarkistin laatikon ja tikku ei edes kastunut pyörä suorassa! Siispä Red Linen sininen "mustikkasoppa" oli siirtynyt Red Linen punaisen enskaöljyn joukkoon. Lopputulos oli harmaa ja ongelmallinen vapaan kanssa. Onneksi se Red Linen sininen Light weight shock proof jättää sitä kalvoa metalleille, eli laatikko tuskin on vielä vaurioitunut. Ei ainakaan oireile. Huomenna hakemaan mustikkasoppaa purkki ja liruttamaan laatikkoon. Saas nähdä, paljonko mahtuu.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

jensen
Viestit: 739
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja jensen » 05:22 06.07.2019.

Kuva

Tuleekohan punaisesta ja sinisestä harmaa? Oiskohan päässyt vettä? Jos sitä pääsee niin on harmaata.

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5194
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 01:06 07.07.2019.

Juu, yleensä se harmaus vaatii kosteuttakin.

Lisätessä kuumana meni joku 1-3 desiä öljyä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun on läpinäkymätön puteli ja pahvimukiratin läpi liruttelin. Eli ei se ollut tyhjäksi lappanut, vaikka kylmänä tikku ei kastunutkaan. Nyt pitää seurata tarkemmin.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 15:20 08.07.2019.

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 15:27 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sepixlh
Viestit: 4031
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh » 09:31 09.07.2019.

entäs jos laittaa sportster transmissionfluid, pyörii enska ja loota sitten samoissa liemissä joka toimii
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro

Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 13:04 09.07.2019.

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 15:27 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JKKo
Viestit: 971
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja JKKo » 14:55 09.07.2019.

Kari 99 kirjoitti:
13:04 09.07.2019.
Eikös M8 malleissa ole tehtaalta samat liemet laatikossa ja enskassa ? Mutta paaluuta laatikolle ei ole järjestetty...pitää tehdä manuaalisesti... :twisted:
Tarvikefirmat tuottavat pikapikaa oikealle puolelle tukeutuvia seisontajalkoja.
883/1200/turbo

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5194
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 00:21 10.07.2019.

Jatkan tätä omaa tarinaani. Katsoin aamulla vajaan tuhannen kilometrin ajon jälkeen laatikon tikkua ja oli aivan täynnä. Ei ollut vajonnut mihinkään. Nyt tuli tänään joku vajaat 800 km lisää, en jaksanut kurkata näännyksissä hotellin pihalla kuumana laatikkoon, mutta luulen, ettei se ole mihinkään kadonnut. Vapaakin löytyy mainiosti.

Onko tästä havaintoa, että vajeneeko se säännöllistä tahtia vai silloin tällöin joissain tilanteissa?
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
Pekka L
Viestit: 258
Liittynyt: 14:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L » 07:41 10.07.2019.

Kyllä se vajuu tasaiseen tahtiin. 32 tkm huollon jälkeen poikkesin Kontiossa (Vaalassa) ja kotiin päästyä lisäsin laatikkoon 0,5 litraa... :evil:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017

Pertti
Viestit: 5186
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 08:25 10.07.2019.

Sen huohotuksen pystyisi itsekin tekemään helposti.
Kytkimen yläpuolelle porataan takakoppaan reikä, johon työnnetään tiiviisti asettuva letku. Korjaussarjan letku on ässän muotoinen, mutta ylös vedetty suorakin taitaa ajaa saman asian.
Reikä siis esim 9,5mm johon tukitaan 10mm letku. Paikka on tehtaan ohjeessa takaseinässä oleva tasainen kohta, jossa on jo ikäänkuin "poraamaton reikä"

Tuota korjaussarjaa ei luultavasti vielä hetkeen tule Suomeen, mutta tehtaan ohjeesta nämä asiat on jo diilernetissä näkyneet. Takuun piirissä oleva korjataan, mutta ummessa oleva omalla kustannuksella. Näin ainakin minä ymmärsin tilanteen nyt olevan. Voi vielä hovissa muuttua....
moderattori

Romu rauhoittaa!

Vastaa Viestiin