Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Vallu
Viestit: 4646
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 11:21 22.06.2019.

Ei!
Kuva LIFEMEMBER

Avatar
Springer
Viestit: 336
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Springer » 16:05 22.06.2019.

Pekka L kirjoitti:
16:56 21.06.2019.
**press stopp **
Annoin sitten kertoa itselleni, ettei edes toi "norsunkärsäkään" ole lopullinen ratkaisu, vaan myös vaihteistoihin on alettu asentaa huohottimia!
:oops:
Siellä vaihteistossahan on huohotusputki ulos jonka kautta ensiönkin olisi pitänyt tuulettua. Ensiön huohotus alkuperäisesti kulkee vaihteistoakselin läpi missä on myös kytkimen tanko. Tätä öljyn siirtymistä on korjattu tai ainakin yritetty korjata kolmella tavalla.
1. Paksumpi kytkimen tanko (After market tuote), ilmeisesti toimii.
2. Akseliin asennettava deflector (tehtaan viritelmä), kiihdyttää öljyn siirtymistä 8O
3. Ensiön tuuletus norsunkärsällä (tehtaan viritelmä), ilmeisesti toimii kun on asennettuna uusissa pyörissäkin.
FXSTS 1991
FLHX 2018

Avatar
Springer
Viestit: 336
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Springer » 20:21 22.06.2019.

Vallu kirjoitti:
08:04 22.06.2019.
Juu,mutta ei noista ole tullut takaisinkutsuja. Asiantuntijat ovat minulle vakuuttaneet, ettei öljyn häviäminen laatikosta aiheuta laatikkoon vaurioita. Aina sinne sen verran rasvaa jää, että voitelu pelaa. Mutta kun on sellanen perfektionistin luonne, että haluaa öljyn pysyvän siinä purkissa mihin se on tarkoitettu.
Kerron joskus miten norsunkärsä on toiminut.
Ei ne asiantuntijat tienneet tästä mitään tai eivät halunneet kertoa. Mutta on edesvatuutonta väittää että jos laatikossa on öljyä vähemmän kuin mittatikussa mainitaan ja että se olisi ok! Jos ajelet vähänkin kukkulaisempaa maastoa kuten vaikka poronpurijaisiin mennessä niin sillä öljyn minimirajalla oleva laatikko tuskin tykkää.
Ajatuskin että ei se mitään haittaa vaikka se öljyn taso on alempana kuin pitäisi olla niin on outo? Miksiköhän siihen mittatikkuun on sitten merkitty alaraja jos sillä mitään merkitystä ei ole ? Kyllä se norsunkärsä ilmeisesti toimii!
FXSTS 1991
FLHX 2018

Avatar
Vallu
Viestit: 4646
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 20:55 22.06.2019.

Niinpä. 8O
Kuva LIFEMEMBER

Avatar
Pekka L
Viestit: 254
Liittynyt: 14:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L » 15:50 23.06.2019.

Juuri niin. Eli jos kaks desiä laatikkoöljyä riittäisi, niin pidempi öljytikku olis "korjannut" tilanteen.
Ja nyt harmittaa, kun en tullut laskeneeksi sitä jäljellä ollutta kahta desiä ulos! Siitä olisi voinut tutkia metallin määrää... 😫
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017

Kari 99
Viestit: 229
Liittynyt: 20:42 08.10.2012.
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 08:24 24.06.2019.

Ihmetyttää Tehtaan hidas reagointi tähän vakavaan ongelmaan.
Sonny Barger varoittaa kirjassaan Let´s Ride välttämään Beta testattavia uusia malleja. Eli yleensä ensimmäisen mallivuoden uutuuksia. Kertoo melko pitkän listan H-D:n Beta testauksen historiasta. Nyt on kuitenkin M8 malliston kolmas mallivuosi menossa, eikä kunnollista ratkaisua ole löytynyt ? Eikös se Vallunkin pyörä ole 2019 mallinen. Haisee siltä, että vastuuta korjauksista siirretään kuluttajalle kun 2 vuoden takuu 2017 malleissa päättyy. Alkaa olla kohta ilmassa mahdollisuus kaupan purkuun, jos Tehdas ei saa vikaa korjattua... :evil:

Avatar
Vallu
Viestit: 4646
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 08:36 24.06.2019.

Toisaalta mun 2018 mallin Vompatissa ei tätä ilmiötä esiintynyt. Myöskään laatikkovaurioista en ole kuullut. Mutta noin yleisellä tasolla olen kanssasi samaa mieltä. Esiintyyhän sama ilmiö nykyisin lähes kaikessa tuotannossa.
Kuva LIFEMEMBER

Pertti
Viestit: 5122
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 22:39 24.06.2019.

Norsunkärsä osineen asennetaan tarvittaessa takuun piirissä oleviin kulkineisiin veloituksetta, mutta vanhempiin huoltotoimenpiteenä, siis maksullisena.
Kai tehdas ajattelee, että takuusta yli päässeillä ei ongelmaa ole, tai ovat oppineet elämään sen kanssa.
Ongelmaa ei oikeasti ole kaikissa, se ainakin minusta on jonkinasteinen ongelma.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5137
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 01:41 06.07.2019.

No nyt se myrkyn lykkäsi vuotta vanhempaankin, eli 2016 näyttää olevan ihan sama ongelma. Lueskelin tätä ohimennen otsikon perusteella, että ei koske minua. Mutta ilmeisesti kaikki nestekytkimelliset Rushmore-pyörät 2014 -> ovat riskiryhmää.

Laatikon öljynvaihtoväli on 32000 km ja kytkimen hydrauliikan kanssa temutessani jouduin vaihtamaan öljyt sinne noin 8000 kohdalla, eli jokseenkin moottorin huoltovälin mukaan. Nyt kun vaihdoin öljyt 16000 km kohdalla, tuli enskasta reilusti normaalia enemmän harmaata öljyä. Huollon lähestyessä vapaan löytyminen vaikeutui päivä päivältä.

Tarkistin laatikon ja tikku ei edes kastunut pyörä suorassa! Siispä Red Linen sininen "mustikkasoppa" oli siirtynyt Red Linen punaisen enskaöljyn joukkoon. Lopputulos oli harmaa ja ongelmallinen vapaan kanssa. Onneksi se Red Linen sininen Light weight shock proof jättää sitä kalvoa metalleille, eli laatikko tuskin on vielä vaurioitunut. Ei ainakaan oireile. Huomenna hakemaan mustikkasoppaa purkki ja liruttamaan laatikkoon. Saas nähdä, paljonko mahtuu.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

jensen
Viestit: 696
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja jensen » 05:22 06.07.2019.

Kuva

Tuleekohan punaisesta ja sinisestä harmaa? Oiskohan päässyt vettä? Jos sitä pääsee niin on harmaata.

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5137
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 01:06 07.07.2019.

Juu, yleensä se harmaus vaatii kosteuttakin.

Lisätessä kuumana meni joku 1-3 desiä öljyä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun on läpinäkymätön puteli ja pahvimukiratin läpi liruttelin. Eli ei se ollut tyhjäksi lappanut, vaikka kylmänä tikku ei kastunutkaan. Nyt pitää seurata tarkemmin.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Kari 99
Viestit: 229
Liittynyt: 20:42 08.10.2012.
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 15:20 08.07.2019.

eli ratkaisu on toinen öljypumppu joka siirtää kurat ensiöpuolelta takaisin vaihdelaatikkoon... :evil:
vai onko ratkaisu se sama banaani, joka käskettiin työntämään shovelin laatikkoon hätätapauksessa, kun oli vuotava laatikko. shovelissa oli se etu, että ei tarvinnut voidella toisioketjua... :wink:

Avatar
Sepixlh
Viestit: 4023
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Sepixlh » 09:31 09.07.2019.

entäs jos laittaa sportster transmissionfluid, pyörii enska ja loota sitten samoissa liemissä joka toimii
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro

Kari 99
Viestit: 229
Liittynyt: 20:42 08.10.2012.
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 13:04 09.07.2019.

Eikös M8 malleissa ole tehtaalta samat liemet laatikossa ja enskassa ? Mutta paaluuta laatikolle ei ole järjestetty...pitää tehdä manuaalisesti... :twisted:

Avatar
JKKo
Viestit: 918
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja JKKo » 14:55 09.07.2019.

Kari 99 kirjoitti:
13:04 09.07.2019.
Eikös M8 malleissa ole tehtaalta samat liemet laatikossa ja enskassa ? Mutta paaluuta laatikolle ei ole järjestetty...pitää tehdä manuaalisesti... :twisted:
Tarvikefirmat tuottavat pikapikaa oikealle puolelle tukeutuvia seisontajalkoja.
1991 883/1200/turbo
2009 Street Bob

Vastaa Viestiin