.

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 10:47 14.11.2018.

Kari 99 kirjoitti:
09:49 14.11.2018.
Tuo vaihdelaatikon öljyvuoto ensivetokoppaan on ollut tehtaan tiedossa vuodesta 2017, kun M8 nestekytkin tuli tuotantoon. Saa nähdä kumpi tulee vastaan ensin; 2 vuoden takuun takaraja vai recall ? Tosin virheellisen tuotteen myyjälle ei taida olla takarajaa kaupanpurkuun ???
Ei taida nestekytkin liittyä tuohon öljyn siirtymiseen.
Viime kesänä noita mystisiä öljynsiirtymisiä oli ja ei ollut, mutta siinä ei oikein ollut mitään mallin mukaista logiikkaa. Jossakin pyörässä siirtyi ja sitten toisessa taas ei.
Voihan se liittyä enskan huohotukseen, joka tapahtuu laatikon kautta, mutta sama on ollut TC:ssäkin alusta asti ilman ongelmia.

Tehtaan ilmoittamissa mallikohtaisissa öljymäärissä sen sijaan oli kummallisuuksia laatikon ja moottorinkin osalla, mutta ei liika öljykään oikein ole syy, koska jostakin laatikosta tuli todella vähän öljyä ulos.
Eli lähes kuivaksi saattaa loota mennä ja huollon välillä on hyvä pinnan tasoa seurata. Sehän kuuluukin normaaliin kuljettan tekemään tarkasteluun...

Ainakaan syyskuuhun mennessä, jolloin kesäasentajan pestini paikallisessa päättyi, ei vielä tehtaalta tullut mitään ratkaisua. Joitakin omatoimisia korjauksia tiedän tehdyn
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
Vallu
Viestit: 4657
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 11:04 14.11.2018.

”kuuluukin normaaliin kuljettajan tekemään tarksteluun”? Niinpäniin! Taitaa liikenteessä olla aikapaljon kuskeja jotka eivät edes tiedä, että laatikossa ja enskassa on eri öljyt. :mrgreen:
Joissakin uusissa malleissa laatikon öljytikku on niin hankalassa paikassa, että se varmasti jää aukomatta aika monelta hepulta.
Onko mahdollista, että öljyä voi siirtyä niin paljon enskan puolelle, että laatikko vaurioituu? (yhtyvät astiat???)
Ihmettelee nimim. 8tkm M8:lla ilman mitään ongelmia.
Kuva LIFEMEMBER

Pertti
Viestit: 5133
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pertti » 12:59 14.11.2018.

Vallu kirjoitti:
11:04 14.11.2018.
”kuuluukin normaaliin kuljettajan tekemään tarksteluun”? Niinpäniin! Taitaa liikenteessä olla aikapaljon kuskeja jotka eivät edes tiedä, että laatikossa ja enskassa on eri öljyt. :mrgreen:
Kai uusissakin on vielä käyttöohjekirja :mrgreen:
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
Vallu
Viestit: 4657
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 13:20 14.11.2018.

Juu, mutta eihän niitä kukaan lue.
Kuva LIFEMEMBER

Avatar
Pekka L
Viestit: 254
Liittynyt: 14:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Pekka L » 13:32 14.11.2018.

Niin ainakin annoin kertoa itselleni, että pyörääni tehty modifiointi (öljynohjain asennettu) vastaa 2019 malliin tehtyä päivitystä. Kyllähän fysiikan lakien mukaan nestepintojen tulisi tasautua astioissa, jos niiden välillä on avoin yhteys. Siksi ihmetyttää, miten jossain pyörässä tuota siirtymistä ei tapahtuisi?

Tehtaan kanta on, ettei huoltovälillä (8000 km) voi vaihteistoöljyä vähentyä 'liikaa'. Outo juttu, kun toisissa pyörissä ei edes tikku kastunut... Onko sitten öljytikku liian lyhyt, vai mikä lie syynä, kun ohjekirja kuitenkin opastaa sen mukaan öljytasoa tarkkailemaan.

Ja mitä taas siihen omistajan itse suorittamaan 'tarkkailuun' tulee, niin täytyy myöntää, että itse olen tyytynyt tarkastamaan öljytason vain huollon jälkeen. Ellei vuotoa ole ilmennyt, olen luottanut öljyn pysyvän tilassaan! Mikä tähän asti on paikkansa pitänytkin. :oops:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017

Avatar
Springer
Viestit: 337
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Springer » 15:09 14.11.2018.

Tuon "korjauksen" jälkeen todella kannatta tarkkailla vaihteiston öljyntasoa koska ainakin meikäläisen pyörässä siirtyminen moninkertaistui. Samaa on huomattu myös Amerikan foorumeilla.
FXSTS 1991
FLHX 2018

Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 15:51 14.11.2018.

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 15:25 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Kiwi
Viestit: 1691
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 18:04 14.11.2018.

On ne kyllä viksuja tehtaalla kun ne on kehittäneet öljyn joka toimii sekä enskassa että laatikossa, mutta ei siltikään kaikkiin pyöriin tee niille yhteyttä kuten esim. Sportsterissa. :roll:
Custom Farm Motorcycles

Avatar
Vallu
Viestit: 4657
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Vallu » 18:30 14.11.2018.

Niinpä, saati sitten Vrodi missä on vain yhdet öljyt.
Kuva LIFEMEMBER

Avatar
Kiwi
Viestit: 1691
Liittynyt: 23:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Kiwi » 18:46 14.11.2018.

Toisaalta on ihan fiksua että vaihteisto on erillään moottorista, ettei huolimattomasti vaihteita rusautellessa niin kovin menisi hampaita öljypumppuun.
Custom Farm Motorcycles

Avatar
JKKo
Viestit: 930
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja JKKo » 19:23 14.11.2018.

Jäteöljyn sekoittaja sai uuden merkityksen. Tai merkin.

Tää selittää miksi punainen vaihteistoöljy on ajojen
päätteeksi kovin tummaa ja enskaöljy puolestaan
harmaataTC:ssäni. Ei o muuten valtuutettukaan huoltaja
maininnut moisesta jos ja kun se on myös TC ajan ongelma.

Olen "ajatellut" että kun ei merkkaa reviiriä, niin öljyä on
tarpeeksi (pl moottori mutta se olekaan tässä se ongelma).

Ja aina siellä on ollut poislaskettavaa.

Nyttemmin jo >100tkm ajetulla Bobillani olen ajellut pari
suvea samoilla voimansiirtoöljyillä. Tuona aikana ne ovat
ilmeisesti ovat sekoittuneet täysin keskenään.

Kytkin tahmaa jossakin vaiheessa enemmän kuin pitäisi -
kylmäkäynnistykset on paree tehdä vaihde päällä jottei
kytkentähampaat katkea. Pidemmälle ajetuilla öljyillä
laatikko huutaa kuin hirvivolgassa. Öljynvaihdon jälkeen
taas hiljaista kuin uutena.

VI##U MITÄ PAS##AA.
883/1200/turbo

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 990
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ » 19:31 14.11.2018.

2008 Softail eli TC ja n. 125.000 km. On ollut punaistakin lootassa. Ei ole kyllä ollut sekoittumisongelmaa, ei ole ainakaan huomattu!

Avatar
Springer
Viestit: 337
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Springer » 19:32 14.11.2018.

"Linkkejä ameriikan foorumeille ?"

https://www.hdforums.com/forum/milwauke ... -poll.html
FXSTS 1991
FLHX 2018

Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 » 19:52 14.11.2018.

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 15:25 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Springer
Viestit: 337
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?

Viesti Kirjoittaja Springer » 20:02 14.11.2018.

Kyllä koskee Rushmore Twin Cam moottoreita joissa on hydraulinen kytkin.
FXSTS 1991
FLHX 2018

Vastaa Viestiin