Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Norsunkärsä osineen asennetaan tarvittaessa takuun piirissä oleviin kulkineisiin veloituksetta, mutta vanhempiin huoltotoimenpiteenä, siis maksullisena.
Kai tehdas ajattelee, että takuusta yli päässeillä ei ongelmaa ole, tai ovat oppineet elämään sen kanssa.
Ongelmaa ei oikeasti ole kaikissa, se ainakin minusta on jonkinasteinen ongelma.
Kai tehdas ajattelee, että takuusta yli päässeillä ei ongelmaa ole, tai ovat oppineet elämään sen kanssa.
Ongelmaa ei oikeasti ole kaikissa, se ainakin minusta on jonkinasteinen ongelma.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
No nyt se myrkyn lykkäsi vuotta vanhempaankin, eli 2016 näyttää olevan ihan sama ongelma. Lueskelin tätä ohimennen otsikon perusteella, että ei koske minua. Mutta ilmeisesti kaikki nestekytkimelliset Rushmore-pyörät 2014 -> ovat riskiryhmää.
Laatikon öljynvaihtoväli on 32000 km ja kytkimen hydrauliikan kanssa temutessani jouduin vaihtamaan öljyt sinne noin 8000 kohdalla, eli jokseenkin moottorin huoltovälin mukaan. Nyt kun vaihdoin öljyt 16000 km kohdalla, tuli enskasta reilusti normaalia enemmän harmaata öljyä. Huollon lähestyessä vapaan löytyminen vaikeutui päivä päivältä.
Tarkistin laatikon ja tikku ei edes kastunut pyörä suorassa! Siispä Red Linen sininen "mustikkasoppa" oli siirtynyt Red Linen punaisen enskaöljyn joukkoon. Lopputulos oli harmaa ja ongelmallinen vapaan kanssa. Onneksi se Red Linen sininen Light weight shock proof jättää sitä kalvoa metalleille, eli laatikko tuskin on vielä vaurioitunut. Ei ainakaan oireile. Huomenna hakemaan mustikkasoppaa purkki ja liruttamaan laatikkoon. Saas nähdä, paljonko mahtuu.
Laatikon öljynvaihtoväli on 32000 km ja kytkimen hydrauliikan kanssa temutessani jouduin vaihtamaan öljyt sinne noin 8000 kohdalla, eli jokseenkin moottorin huoltovälin mukaan. Nyt kun vaihdoin öljyt 16000 km kohdalla, tuli enskasta reilusti normaalia enemmän harmaata öljyä. Huollon lähestyessä vapaan löytyminen vaikeutui päivä päivältä.
Tarkistin laatikon ja tikku ei edes kastunut pyörä suorassa! Siispä Red Linen sininen "mustikkasoppa" oli siirtynyt Red Linen punaisen enskaöljyn joukkoon. Lopputulos oli harmaa ja ongelmallinen vapaan kanssa. Onneksi se Red Linen sininen Light weight shock proof jättää sitä kalvoa metalleille, eli laatikko tuskin on vielä vaurioitunut. Ei ainakaan oireile. Huomenna hakemaan mustikkasoppaa purkki ja liruttamaan laatikkoon. Saas nähdä, paljonko mahtuu.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Tuleekohan punaisesta ja sinisestä harmaa? Oiskohan päässyt vettä? Jos sitä pääsee niin on harmaata.
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Juu, yleensä se harmaus vaatii kosteuttakin.
Lisätessä kuumana meni joku 1-3 desiä öljyä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun on läpinäkymätön puteli ja pahvimukiratin läpi liruttelin. Eli ei se ollut tyhjäksi lappanut, vaikka kylmänä tikku ei kastunutkaan. Nyt pitää seurata tarkemmin.
Lisätessä kuumana meni joku 1-3 desiä öljyä. Vaikea sanoa tarkemmin, kun on läpinäkymätön puteli ja pahvimukiratin läpi liruttelin. Eli ei se ollut tyhjäksi lappanut, vaikka kylmänä tikku ei kastunutkaan. Nyt pitää seurata tarkemmin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
entäs jos laittaa sportster transmissionfluid, pyörii enska ja loota sitten samoissa liemissä joka toimii
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Tarvikefirmat tuottavat pikapikaa oikealle puolelle tukeutuvia seisontajalkoja.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Jatkan tätä omaa tarinaani. Katsoin aamulla vajaan tuhannen kilometrin ajon jälkeen laatikon tikkua ja oli aivan täynnä. Ei ollut vajonnut mihinkään. Nyt tuli tänään joku vajaat 800 km lisää, en jaksanut kurkata näännyksissä hotellin pihalla kuumana laatikkoon, mutta luulen, ettei se ole mihinkään kadonnut. Vapaakin löytyy mainiosti.
Onko tästä havaintoa, että vajeneeko se säännöllistä tahtia vai silloin tällöin joissain tilanteissa?
Onko tästä havaintoa, että vajeneeko se säännöllistä tahtia vai silloin tällöin joissain tilanteissa?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Kyllä se vajuu tasaiseen tahtiin. 32 tkm huollon jälkeen poikkesin Kontiossa (Vaalassa) ja kotiin päästyä lisäsin laatikkoon 0,5 litraa...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Sen huohotuksen pystyisi itsekin tekemään helposti.
Kytkimen yläpuolelle porataan takakoppaan reikä, johon työnnetään tiiviisti asettuva letku. Korjaussarjan letku on ässän muotoinen, mutta ylös vedetty suorakin taitaa ajaa saman asian.
Reikä siis esim 9,5mm johon tukitaan 10mm letku. Paikka on tehtaan ohjeessa takaseinässä oleva tasainen kohta, jossa on jo ikäänkuin "poraamaton reikä"
Tuota korjaussarjaa ei luultavasti vielä hetkeen tule Suomeen, mutta tehtaan ohjeesta nämä asiat on jo diilernetissä näkyneet. Takuun piirissä oleva korjataan, mutta ummessa oleva omalla kustannuksella. Näin ainakin minä ymmärsin tilanteen nyt olevan. Voi vielä hovissa muuttua....
Kytkimen yläpuolelle porataan takakoppaan reikä, johon työnnetään tiiviisti asettuva letku. Korjaussarjan letku on ässän muotoinen, mutta ylös vedetty suorakin taitaa ajaa saman asian.
Reikä siis esim 9,5mm johon tukitaan 10mm letku. Paikka on tehtaan ohjeessa takaseinässä oleva tasainen kohta, jossa on jo ikäänkuin "poraamaton reikä"
Tuota korjaussarjaa ei luultavasti vielä hetkeen tule Suomeen, mutta tehtaan ohjeesta nämä asiat on jo diilernetissä näkyneet. Takuun piirissä oleva korjataan, mutta ummessa oleva omalla kustannuksella. Näin ainakin minä ymmärsin tilanteen nyt olevan. Voi vielä hovissa muuttua....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Saattaa tuommoisesta letku ahtaaseen reikään -asennuksesta syntyä uusi tie sade- ja pesuvesille voimansiirron sisään. Jos poraa pienelle kierteelle passelin reiän, valiten ekaksi toki letkun ja sille passelin karan ja asentaa sen koppaan kierteyttämäänsä reikään, niin sitten ei ehkä vuoda. Huohotukselle pitäisi riittää melko pieni aukko. M5 kierteisessä karassa on parin millin sisäreikä. Jo sillä paine tasautuu.Pertti kirjoitti: ↑08:25 10.07.2019. Sen huohotuksen pystyisi itsekin tekemään helposti.
Kytkimen yläpuolelle porataan takakoppaan reikä, johon työnnetään tiiviisti asettuva letku. Korjaussarjan letku on ässän muotoinen, mutta ylös vedetty suorakin taitaa ajaa saman asian.
Reikä siis esim 9,5mm johon tukitaan 10mm letku. Paikka on tehtaan ohjeessa takaseinässä oleva tasainen kohta, jossa on jo ikäänkuin "poraamaton reikä"
Tuota korjaussarjaa ei luultavasti vielä hetkeen tule Suomeen, mutta tehtaan ohjeesta nämä asiat on jo diilernetissä näkyneet. Takuun piirissä oleva korjataan, mutta ummessa oleva omalla kustannuksella. Näin ainakin minä ymmärsin tilanteen nyt olevan. Voi vielä hovissa muuttua....
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Kyllä niitä korjaussarjoja saa ja on jo asennettukin Kotosuomessakin.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
FLHCS 2022
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Öljyn pinta askissa on varmaan pääakselin keskilinjan alapuolella? Niin ainakin on tuossa mun laitoksessa, olkoonkin että siinä tätä ongelmaa ei tule kun enska ja hanski on molemmat samassa liemessä.
Jos näin on ”miästenpyärässäkin”, niin pääakselin reikää pitkin kulkeutuva öljy liikkuu enimmäkseen sen takia että kahden tilan välillä on paine-ero. Sinänsä ihan uskottava juttu kun laatikko varmaan kuumenee enskaa enemmän, kun enska on iso ja hyvin viimassa eikä siellä huku akselitehoa niin paljon kuin paljon kompaktimmassa vaihteistossa jossa on paljon liikkuvia osia ja joka on tuulelta suojassa. Mitenkäs jos laittaisi askin huohottamaan enskakoppaan, josta ilmeisesti on huohotus ulkoilmaan? Tiiviit nipat kumpaankin ja letku väliin. Paine olisi silloin sama molemmissa. Letkuun ylämäkeä mahdollisimman paljon niin öljysumu pisaroiduttuaan valuisi takaisin laatikkoon.
Jos siis olen ymmärtänyt oikein ongelman että öljyä siirtyy askista enskaan. Jos puhun höpöjä niin anteex taas.
Jos näin on ”miästenpyärässäkin”, niin pääakselin reikää pitkin kulkeutuva öljy liikkuu enimmäkseen sen takia että kahden tilan välillä on paine-ero. Sinänsä ihan uskottava juttu kun laatikko varmaan kuumenee enskaa enemmän, kun enska on iso ja hyvin viimassa eikä siellä huku akselitehoa niin paljon kuin paljon kompaktimmassa vaihteistossa jossa on paljon liikkuvia osia ja joka on tuulelta suojassa. Mitenkäs jos laittaisi askin huohottamaan enskakoppaan, josta ilmeisesti on huohotus ulkoilmaan? Tiiviit nipat kumpaankin ja letku väliin. Paine olisi silloin sama molemmissa. Letkuun ylämäkeä mahdollisimman paljon niin öljysumu pisaroiduttuaan valuisi takaisin laatikkoon.
Jos siis olen ymmärtänyt oikein ongelman että öljyä siirtyy askista enskaan. Jos puhun höpöjä niin anteex taas.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Nyt olen ymmälläni omasta ongelmastani. Noin 4000 km kovaa ajoa eikä öljy ole huvennut. Alan jo epäilemään, että paninko vanhasta muistista sittenkin liian vähän öljyä laatikkoon? 0.7 l kun olisi pitänyt kai panna koko litra...?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Nyt olen ajellut norsun kärsän kanssa + 8000 km eikä öljy siirry enskaan. Siis huohotus toimii!
LIFEMEMBER
Re: Kytkin Recall 2017-2018 malleissa ?
Hitto,
vasta tänään hokasin Hannoveriin öljyostoksille ajellessani, mikä olisi tän reissun pelastanut:
Olis enskan pohjapropun tilalle pitäny laittaa raana. Olis voinu siitä laskee öljyä astiaan ja sit takas vaihdelaatikkoon!
Todella ystävällinen palvelu oli kuitenkin. Kun ostin öljypurkin, niin täyttivät vielä vaihteiston, samaan hintaan!
Eli mulle jäi koko litra vielä lisäilyyn...
vasta tänään hokasin Hannoveriin öljyostoksille ajellessani, mikä olisi tän reissun pelastanut:
Olis enskan pohjapropun tilalle pitäny laittaa raana. Olis voinu siitä laskee öljyä astiaan ja sit takas vaihdelaatikkoon!
Todella ystävällinen palvelu oli kuitenkin. Kun ostin öljypurkin, niin täyttivät vielä vaihteiston, samaan hintaan!
Eli mulle jäi koko litra vielä lisäilyyn...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017