Twin cam 88 nokan laahaimet
Twin cam 88 nokan laahaimet
Paljonhan saa olla kulumaa ennen kun pitäis vaihtaa ja mistähän erikoisavain takapuolen kenkähässäkän vaihtoon ettei tarvis irrottaa nokkia? Omissa paloissa kulumaa n.1,5mm etu- sekä takapuolella tuli tänään katottua.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Jostakin on jäänyt 2mm, mutta varma en ole.
Ei sitä takimmaista saa irrottamatta sitä levyä, johon nokka-akselit laakeroituvat. Levyn irrottamisessa pitää olla varovainen, ettei öljypumppu tule mukana.
Työntötangot pitää luonnollisesti olla löysättynä.....jos on asennettu säädettävät tangot, homma on helppo. Ellei ole, moottori kannattaa pyörittää niin, että takimmaisella on puristuksen loppuyläkuolokohta, niin ei tarvitse purkaa kuin eturokkerit.
Siihen kiristimen asentamiseen on sellainen putkimainen avain, mutta kätevä saa tongeillakin
Ei sitä takimmaista saa irrottamatta sitä levyä, johon nokka-akselit laakeroituvat. Levyn irrottamisessa pitää olla varovainen, ettei öljypumppu tule mukana.
Työntötangot pitää luonnollisesti olla löysättynä.....jos on asennettu säädettävät tangot, homma on helppo. Ellei ole, moottori kannattaa pyörittää niin, että takimmaisella on puristuksen loppuyläkuolokohta, niin ei tarvitse purkaa kuin eturokkerit.
Siihen kiristimen asentamiseen on sellainen putkimainen avain, mutta kätevä saa tongeillakin
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Kannattaa purkaa nokat samalla ja vaihtaa niiden laakerit.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
No ny on sitten purettu nokkalevykin,ja inan häkkilaakerit sieltä löytyi,vaan mistähän sais ulosvetolevyn ja laakereiden takaisn asennustyökalun vuokralle siksi aikaa kun vaihtais laakerit lohkoon? Ei viittisi ostaa omia,tai toinen vaihtoehto lyödä pyörä pakuun ja mennä korjaamolle jossa on tarvittava vehje.Oliskos kellään kouvolan nurkilla.? Taka kiristin kenkä oli samanverran kulunnu kun etupuolenkin.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Moro,
Minulta löytyy kyselemäsi työkalut ihan täältä Kouvolasta, laita yv:tä.
Minulta löytyy kyselemäsi työkalut ihan täältä Kouvolasta, laita yv:tä.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Se nokkien vaihto kesken ajokauden johtaa vaan jatkuvaan muutoskierteeseen, toki itekkin tykkään virivirillä ajella mutta toiset tykkää vakiosta. Jos nokat vaihtaa, niin tietty nostajat kans, sit pyörää säätöihin ja vähän parantelua sieltä ja täältä ja sit onkin jo syyskuu. Toissakesänä heitin ratasnokat Dynaan ja sai sitä hetken säätää että toimi.
Noi sisemmät laakerit ehottomasti Torrington-tyyppisinä (ilman häkkiä) ja ite oon ne naputellu sopivan kokosella alumiinisella pyörötangolla paikoilleen. Hurjimmat laittaa laakerin hollille ja nokkaa käyttää asennustyökaluna, täytyy muistaa ettei liian syvälle työnnä niitä laakereita.
Noi sisemmät laakerit ehottomasti Torrington-tyyppisinä (ilman häkkiä) ja ite oon ne naputellu sopivan kokosella alumiinisella pyörötangolla paikoilleen. Hurjimmat laittaa laakerin hollille ja nokkaa käyttää asennustyökaluna, täytyy muistaa ettei liian syvälle työnnä niitä laakereita.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Meinasin sanoa juuri samaa kuin Kiwi. Tuolla meiningillä vaihtoon menee kohta puoli konetta Tai mikäs siinä, jos on aikaa ja rahaa käytettävissä. Lyhyt kesä ei taida olla vaan järkevintä ropaus aikaa, jos aikoo ajellakin.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Nii, ja kuinkahan hyvin tossa vanhassa magneti marellissa riittää äly jykevämpään tai vääntävämpään nokkaan,riittääkö enää pekkä nokka vai tarviiko vielä muuta,että magneti marelli pysyy perässä.Taitaa olla vaan viisaampi katella pitkä suora että pääsee rekkojen ohi.
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Ei noissa missään riitä äly vakionakaan, ovat säädetty niin laihalle ettei siinä auta kuin laittaa avuksi uusi moottorinohjaus tai piggybox jolla saa seokset paremmin kohdalleen, ja kyllä sitä sytkääkin on varaa vähän säätää. Käytännössä hengitysmuutettu konekin hyötyy säädöstä ihan oleellisesti, puhumattakaan sitä kun aletaan nokkia vaihtamaan.Callu kirjoitti: ↑14:24 07.06.2018. Nii, ja kuinkahan hyvin tossa vanhassa magneti marellissa riittää äly jykevämpään tai vääntävämpään nokkaan,riittääkö enää pekkä nokka vai tarviiko vielä muuta,että magneti marelli pysyy perässä.Taitaa olla vaan viisaampi katella pitkä suora että pääsee rekkojen ohi.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Hurjempaa kuin Onnenpyörä, joo. https://www.youtube.com/watch?v=mQjfUzNeDHg
Helpompaa tietty on taputella nuo kun lohko on kahdessa osassa, ja palat vaakatasossa pöydällä. Samalla voi sujauttaa strokerkampuran paikoilleen.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
No ei tuossa kyllä edes lämpöpuhallinta eikä pakastinta tarvitse, ihan nätisti menee paikkaansa naputtelemalla ja nokkaa apuna käyttämällä huoneenlämpöisenäkin.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Viisaampien ja kokeneempien kaa jutellessa täytyy vaan kattoa pitempi suora ohituksille toi magneetti on sellain että pitäis lisäillä kaiken maailman pokseja että saa toimimaan varmasti kunnolla,niin että vakionokilla mennään.kattoo sit talvella jos muuttaa koko hököttimen kaasariversioks kun tuolla nurkissa pyörii yks ylimääränen s&s super e, ja yks yksinkertasempi poksi.Suuttimia on helpompi vaihella.
Re: Twin cam 88 nokan laahaimet
Mitä sitä toimivaa suotta korjaamaan, jos sulla ei sen kanssa ongelmia ole.