S&S 124" hot set up kit

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Spöke kirjoitti:
Röpöttäjä kirjoitti:joo 1 vaihteella 800 jengan tyhjäkäynnillä jos menee 35km/h niin kivaa on. Varsinkin kun akseliväli on 238cm. Sitten täydellä(riippuu sytkän asetuksista) laukalla 6-vaihteella 5600kiekan jälkeen 278km/h ..... ken kyytissä pysyy...
Ei kait tuo ykkösen välläri voi kutiansa pitää, toivottavasti 8O
Etniinku 2400 r/min ykkösellä ois sataviis...
-Spöke-
Mut kato siin o sit se kolmetonnia sadas kolmeskympis, ihan hyvä kokonaisvälitys... ei tartte koskaa vaihtaa.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kiitokset! Hyvä laskin. Sai samalla mukaan laskentaan hivenen alkuperäistä suuremman takanakin.

Taidan laittaa lähtökohdaksi 160 levyisen renkaan ja eturissaksi 24/ taakse 49. Näin kokonaisvälitys harventuu 10%, luulisi riittävän. Toisaalta tuolla voisi kuvitella ajavansa vielä ruuhkajonossa ykkösellä.. jotenkin. Mittari näyttää kyllä sitten väärin saman verran eli 10%.. :|
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertti kirjoitti:Tuon uudemman välityksissä oli jossakin vanhoissa topiikeissa juttua, onko tuo ylivaihdeomineisuus laatikossa vai kokonaisvälityksessä. Se kannattaa tarkistaa, ennen kuin pelkkää laatikkoa alkaa vaihtamaan.
Itse en ole nähnyt ensimmäistäkään tehtaan esitettä, jossa olisi kerrottu tehtaan ylivaihteisesta laatikosta. En ole toki kaikkia kahlannut läpi, mutta noista matkamalleista noita speksejä kerran etsiskelin.

Ja jokaisessa oli suurin vaihde välitetty 1:1 eli välityksen muutos on kokonaisvälityksessä, ei laatikossa.

Joku tarvikelaatikko taisi olla ylivaihteella, mutta ei yksikään orggis. Tämä käsitys minulla on, mutta jos jollain on parempaa tietoa, niin speksejä kehiin, kiitos :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Näköjään mittarivirhe on korjattavissa pienellä palikalla. Mitäpä näihin ei olisi saatavilla? :lol:

Dakota Digital Electronic Speedometer Adjustment Module

http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd238.htm

Missä olette koneistuttaneet lohkot isommille sylintereille? Ei viitsisi tärvätä lohkoa opetteluun.. :?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Lapualla Suomen Hiomopalvelu Antelo & Järviluoma voisi olla hyvä paikka.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Alavudella Koneistus Välimäki&Jokiaho.
Osaa kaiken ikäiset ja malliset Harrikat.


Ja mä saan taas kaljat.....
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pertti kirjoitti:Ja mä saan taas kaljat.....
Kippis vaan! Aina (hyvän) vinkin antaja on kaljansa ansainnut. Etelä-Pohjanmaalla tuntuu olevan paljon tarjontaa. Oma kotiseutu ei taas tunnu olevan mikään HD-rassaamisen Mekka.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Kallis mutta hyvä ja kestävä ratkaisu on Bakerin 6 vaihteinen suoravetolaatikko. Siinä kuutonen ei oo nopeampi, vaan ykkönen on hitaampi. Kokonaisvälitys muutetaan nopeammaksi enskavedolla, samalla startin välitys muuttuu keveämmäksi. Toisiovälityksen muuttaminen nopeammaksi vakiolaatikolla tekee ykkösen aivan liian nopeaksi, ei kannata edes kokeilla ja vakio 5-vaihteinen on jo 106-koneellekin sopimaton, tuntuu että yksi vaihde puuttuu (siis kuutonen).
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Se lohkon koneistaminen onnistuu kyllä oulussakin, ei todellakaan oo mitään rakettitiedettä.
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ranze »

"Eiköhän" oli se sana, mitä en ensimmäisenä halunnut kuulla koneistamolla. Mulla kun ei ole kuin tuo yksi lohko minkä tunnen niin paljon hyvin että siihen uskaltaa tehdä konversiomoottorin.

Alavudella sanottiin että tottakai. Reiät tuli avarrettua ja kone alkaa olla nipussa.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
mcjusa
Viestit: 910
Liittynyt: 14:15 11.02.2007.
Paikkakunta: Pohojanmaa, perskeles
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja mcjusa »

Ruoho on vihreämpää aidan takana
1961, 1981, 1995 ja 2003 mopetit
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: S&S 124" hot set up kit

Viesti Kirjoittaja ranze »

Mitkä nokat McJusalla on 106":ssa? Mörkö meni jo vuosi sitten ja nyt vähän löysempää settiä tilalle. Hain satakuutosen tänään Alavudelta.
stroker106.jpg
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin