Big Twin, compensating sprocket

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

LonelyRider66
Viestit: 4
Liittynyt: 19:07 22.04.2014.

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja LonelyRider66 » 10:16 12.05.2014.

Great. Viallinen osa vaihdettu. Näin vanhan setin pajalla -- ja jousen löystyminen oli syönyt rattaista hampaita aika rumasti. Nyt Screaming Eagle Kitissä jousiviritys on rakennettu toisella tavalla. Alkuperäisessä on maanantaipäivän suunnittelua, koska paikkaussarjassa tulee mukana muovinen läystäke, joka kiinnitetään liimalla (!) ohjamaan ilmeisesti öljyn virtaamaa paremmin.

Anyway. Nyt kone käy kauniisti, vaihtaa lonksauttamatta eikä ylimääräisiä kalinoita kuulu millää kierroksilla. Paranisipa vielä ajokelikin, niin pääsisi jytistämään kunnolla. Ja ajomotivaatiota lisää tietty 1300 euron remonttilasku...

Eikä kaukana ole enää juhannuskaan, jonka jälkeen ohjelmassa on pari viikkoa on the Route 61 (Bluesway 61) -- Minnesotasta Mississipin vartta Lousianaan ja New Orleansiin. Vuokrapyöränä Electra Glide Classic. Kolmas kerta omatoimimatkalla jenkeissä. Suosittelen!

LRider66

Lassi
Viestit: 270
Liittynyt: 20:38 20.06.2011.
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Lassi » 10:19 12.05.2014.

Oletko TÄÄLTÄ saanu idean :)

Avatar
s&s
Viestit: 1054
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja s&s » 10:31 12.05.2014.

Päivittelepä kilsojen myötä miten SE-versio kestää, mulla '10 kingi kolauttaa startissa jo aika iloisesti 10 tkm:n kohdalla, mutta ajossa palikka ei vielä ilmoittele itsestään. SE tai vastaava tullee hankintalistalle seuraavan 10 tkm:n jälkeen..
Viva Knievel!

Avatar
jty
Viestit: 220
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja jty » 18:43 12.05.2014.

Toi kompensaattorihomma menee niin että tuo SE compensator tuli ensin myyntiin tarvikkeena mutta uusiin pyöriin vakioksi joskus 2011-2012 tienoilla. Eli ei suinkaan 2007. Tuossa kyseisessä rakkineessa on suunnitteluvika niin että enskaöljy ei voitele sitä rittävästi ja se ikäänkuin ruostuu sisältä (fretting). Pahempi on kuitenkin että nuo kompensoivat rampit kuluvat kuopalle ja sen jälkeen kolina alkaa.

Täällä kuvia pakasta vedetystä kompensaattorista
ja
Täällä kuvia kun sama peli on 5000 km ajettu.
Vähiten tulee ongelmia jos enskaan pistää sen 21 oz H-D Formula Plus öljyä.

Uusimmassa (2014) versiossa tuosta SE kompensaattorista on taas uudistettu design ja mukana tulee ränni mikä liimataan enskan kanteen. 2014-malleissa tuo uusin comp. on vakiona ja enskan kannessa ränni jo valussa mukana.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja norsunkorva » 20:29 12.05.2014.

:? Kyllä näitä tällasia juttuja ku tulee esiin...ei voi ku ihmetellä tuota amerikan pojan uuden "suunnittelua" 8O ?
Ja sitä aina ihmetelly kun täällä palstoilla vannotaan yhä niitten kivikautisten lättä-tasa-kuulapää mottien perään 8O

Ja sitten keskustellaan onko kehitys ollukkaan hyvää? 8O :x

Ja että nuo saksalaiset ja japanialaiset ne on iiihaaan paskoja pelejä :lol: 8O ?

Se nyt vaan on niin ettei nää amerikassa suunnitellut ajopelit kehittyny olekkaan muitten tahtiin...
sen takia on meittin pakko haikailla vanhojen perään :lol: :idea: !

Muut merkit menee menojaan...kyllä nämä HD:t kuuluu joukkoon..tulee omia aikojaan :lol: !

Mut ihan hauska harrasteajoneuvo tottakai :P

Teknisestä kehityksestä ei tosin kannata motoristipiireissä alkaa keskustelemaan...
saman saa jos heiluttaa pökkelöä..eikä kato ylöspäin :mrgreen:
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63

Avatar
ma^ko
Viestit: 1807
Liittynyt: 16:08 02.09.2010.
Paikkakunta: City of HellSing
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja ma^ko » 00:00 13.05.2014.

norsunkorva kirjoitti:Ja sitä aina ihmetelly kun täällä palstoilla vannotaan yhä niitten kivikautisten lättä-tasa-kuulapää mottien perään 8O
Kato niiden lastentaudit o ehditty jo poistaa ja ku o koneel takan se about puoli vuosisataa +/-25v ni menee viel hyvän kotvan wanhast muistist...
norsunkorva kirjoitti:Ja sitten keskustellaan onko kehitys ollukkaan hyvää? 8O :x
No vaikuttaaks tollaset susikilkkeet uusis kalliis fillareis sun mielest hyvält kehitykselt?
norsunkorva kirjoitti:Ja että nuo saksalaiset ja japanialaiset ne on iiihaaan paskoja pelejä :lol: 8O ?
Eihän ne mitää paskoi ole, kuka vaan tahtoo mokomil vermeil ajaa? Eikä ne ole oikein helppoja palikkalaatikoita oman makusen kehon siirtimen luomiseen, eihän yli 10v wokkipannuihin saa enää edes varaosia.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.

Avatar
Sepixlh
Viestit: 4013
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Sepixlh » 08:19 13.05.2014.

ma^ko kirjoitti: Eihän ne mitää paskoi ole, kuka vaan tahtoo mokomil vermeil ajaa? Eikä ne ole oikein helppoja palikkalaatikoita oman makusen kehon siirtimen luomiseen, eihän yli 10v wokkipannuihin saa enää edes varaosia.
Kyllä oli aika osuvasti sanottu :D yleensä noista yli 10 vuotiaista on tehty jo paistinpannuja ja muoviämpäreitä 8)
Woimamottorissa tuo "vähän" yksinkertaisempi
Kuva
Lopulta se poistettiin kokonaan... oliskos ollut 1975 tai 76
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro

Avatar
affe
Viestit: 1651
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja affe » 12:46 13.05.2014.

Sepixlh kirjoitti: Woimamottorissa tuo "vähän" yksinkertaisempi
Lopulta se poistettiin kokonaan... oliskos ollut 1975 tai 76
Multa se poistui kai vuonna 2000 tjsp :D
Onko tuo tarve uusissa koneissa nyt sitten siitä koneen vai käyttäjän luonteesta johtuvaa? Eli mitä tuolla käikäleellä yritetään oikeasti saada aikaan? Järki sanoo että ei sillä ole mitään tekemistä minkään pitkäiskuisuuden kanssa, koska jos olis niin koko ajanhan sen silloin siellä pitäisi hinkata ja tuskin sellaiseen käyttöön noilla materiaalelilla ja tuolla rakenteella lähdettäisiin puuttumaan...

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi

Avatar
jty
Viestit: 220
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja jty » 18:43 13.05.2014.

affe kirjoitti: Multa se poistui kai vuonna 2000 tjsp :D
Onko tuo tarve uusissa koneissa nyt sitten siitä koneen vai käyttäjän luonteesta johtuvaa? Eli mitä tuolla käikäleellä yritetään oikeasti saada aikaan? Järki sanoo että ei sillä ole mitään tekemistä minkään pitkäiskuisuuden kanssa, koska jos olis niin koko ajanhan sen silloin siellä pitäisi hinkata ja tuskin sellaiseen käyttöön noilla materiaalelilla ja tuolla rakenteella lähdettäisiin puuttumaan...
Affe
No kampiakseli ei väänny niin pahasti kun droppaa kytkimen kahva auki paikaltaan :)
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

Avatar
affe
Viestit: 1651
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja affe » 10:35 14.05.2014.

jty kirjoitti:
affe kirjoitti: Multa se poistui kai vuonna 2000 tjsp :D
Onko tuo tarve uusissa koneissa nyt sitten siitä koneen vai käyttäjän luonteesta johtuvaa? Eli mitä tuolla käikäleellä yritetään oikeasti saada aikaan? Järki sanoo että ei sillä ole mitään tekemistä minkään pitkäiskuisuuden kanssa, koska jos olis niin koko ajanhan sen silloin siellä pitäisi hinkata ja tuskin sellaiseen käyttöön noilla materiaalelilla ja tuolla rakenteella lähdettäisiin puuttumaan...
Affe
No kampiakseli ei väänny niin pahasti kun droppaa kytkimen kahva auki paikaltaan :)
Niin, eli ei sillä korjata koneen luonteesta johtuvia ongelmia vaan käyttäjän, niin kuin tuossa yritin pohtiakin :D

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi

rocktrailer

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja rocktrailer » 19:55 04.06.2014.

Rockerin nyk. haltijan kautta sain kommentin hyvältä, yhdeltä Suomen parhaimmista ja suurimmista HD-merkkiliikkeistä, sen jälkeen kun oli lähetetty tämän ketjun linkki ja pyydetty huoltoa Rockerin kompensaattoriin:

"Kyseinen chattipalsta ei aiheuta toimenpiteitä, voitelu on riittävä jos oikeanlaista öljyä on enskassa oikea määrä."

Avatar
jty
Viestit: 220
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja jty » 20:48 05.06.2014.

rocktrailer kirjoitti:Rockerin nyk. haltijan kautta sain kommentin hyvältä, yhdeltä Suomen parhaimmista ja suurimmista HD-merkkiliikkeistä, sen jälkeen kun oli lähetetty tämän ketjun linkki ja pyydetty huoltoa Rockerin kompensaattoriin:

"Kyseinen chattipalsta ei aiheuta toimenpiteitä, voitelu on riittävä jos oikeanlaista öljyä on enskassa oikea määrä."
Nii, mitäpä ne ois sille pystyny tekeen.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

rocktrailer

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja rocktrailer » 21:00 05.06.2014.

jty kirjoitti:
rocktrailer kirjoitti:Rockerin nyk. haltijan kautta sain kommentin hyvältä, yhdeltä Suomen parhaimmista ja suurimmista HD-merkkiliikkeistä, sen jälkeen kun oli lähetetty tämän ketjun linkki ja pyydetty huoltoa Rockerin kompensaattoriin:

"Kyseinen chattipalsta ei aiheuta toimenpiteitä, voitelu on riittävä jos oikeanlaista öljyä on enskassa oikea määrä."
Nii, mitäpä ne ois sille pystyny tekeen.
Oli kysymys uuden setin vaihtamisesta voitelun lisäämiseksi tuossa huollossa.

Avatar
UrpoTJ
Viestit: 949
Liittynyt: 21:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ » 22:35 06.06.2014.

Täytyy koputtaa puuta, en ole tällaista murhetta vielä huomannut. Nyt on ajettu n. 65.000 km 2008 Softaililla. En kyllä harrasta Drag Racingia, mutta ihan kohtuu rivakoita lähtöjä ja moottoria on vähän ropalailtu elikkäs vääntöä lisätty. Onkohan oikeasti yleinen vaiva, en ole meinannut olla tästä huolissani.

Avatar
s&s
Viestit: 1054
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja s&s » 07:40 07.06.2014.

UrpoTJ kirjoitti:Onkohan oikeasti yleinen vaiva
Vaiva on kai melko yleinen, mutta ymmärtääkseni kompensaattoriongelma koskee lähinnä touring-malleja '10-luvun molemmin puolin (tuorein versio kompensaattorista taisi tulla tänä vuonna).
en ole meinannut olla tästä huolissani.
Eipä tuota tarvitse erikseen murehtia, sen kyllä huomaa jos startatessa kompensaattori kolauttaa... Nyt ei puhuta mistään pienestä kilautuksesta vaan ääni on sitä kaliiberia että naapurikin kääntyy katsomaan.
Viva Knievel!

Vastaa Viestiin