Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joo, voihan kyse olla muodostakin, enskan kiristimet on aika saman malliset kun nuo ysikutosen kiristimet. Aika paljon kyllä vaikuttaa se miten ajetaan, korttelirallia vai euroopan tourneeta. -07 tulee vielä se 6 pykäläinen laatikkokin joka laskee moottorin kierroksia ja tekee vertailusta hankalaa.
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ei kai enskassa ole mitään jousikiristimiä. Ja öljy on huomattavan paljon kylmempää kuin moottorin puolella. Kyllä se on tuo jousikiristin syynä. Kun päivitin TC88:iin öljynpaineella toimivan systeemin, lakkasi kuluminen siihen. Eiköhän ne alkuperäiset jousikiristinlaaharit ole myös jotain teflonia. Ei siellä sarviksen saunakiulumuovi oikein taida kestää.. :lol:
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jep ja lähinnä meinasin sitä laahaimen muotoa enkä sitä kuinka puristuu.

Oisko silläkin oma vaikutuksensa et 88 kiristin on vipu ja 96 "painaa tasasesti keskeltä"
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Ollaan kyllä niin viimosenpäälle offtopicissa, mut heivaa hiiteen, tai vihjataan että päästäskö taas asiaan. :mrgreen:
Pertti kirjoitti:Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin.
Mulla puusilimällä on tämmöinen, en oo siitä vielä jousta löytänyt. Ehkä siksi että taitaa olla kohta ainut osa, joka on pelannut perskaleen hyvin. :lol:

Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Pysytään vieläkin hakoteillä....

En muuten olisi tuosta automaatista alkanut kinaamaan, mutta kun löytyi tuollainen linkin mukainen aparaatti 2003-vuosimallin kopasta.
Luulin, että se on uudistuksena kaikissa, mutta taitaakin olla tehtaan lisävaruste.
Kuten jo aikaisemmin totesin, ketju on minusta aivan liian kireällä, kun on kiilakiristys, eikä anna pätkääkään periksi.

http://www.harley-davidson.com/app-cont ... J03784.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Näyttäisi että mulla on 2001-2002 manuaaliversio.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
tulokti
Viestit: 86
Liittynyt: 11:44 16.05.2006.

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja tulokti »

Moi,
Joo onhan noissa hydraulisissa versioissa jo simppelisti toteutettu uudistus ja varmasti parempikin, mutta kun ei kuitenkaan tuohon viitsisi isosti sijoittaa kun on tuo vanhempikin TC88 toiminut,.. nyt 60000km ajettu.
Tarkistin 50000km kohdalla eikä näyttänyt vielä mitenkään pahalta...

Nyt kuitenkin hankin setin tuolta AmeRiikan mantereelta paikasta josta edellä jo joku mainostikin.
Näyttäisi noiden laahureiden muotokin olevan vähän erilainen kuin alkuperäisissä.
Ja jos materiaali olisi samaa luokkaa kestävyydeltään kuin esim. tuolla enskapuolella niin JES...
No, nähtäväksi jää... :?:
-TT-
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Kannatti talvella vaihtaa äitin pyörään laahaimet, sillä oli etummaiseessa reippaasti kulumaa ja takimmaine melkein ok. 107 tkm ajettu.

Eilen alko oma pyörä ääntämään, vähän alta 70 tkm ajettu. Tänää koppa auki ja tältä näyttää:

Kuva

Siinä tais olla tän kesän ajelut...
Onslow
Viestit: 37
Liittynyt: 21:39 14.09.2005.
Paikkakunta: P-Häme

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Minkälainen äänimaailma sieltä alkoi kuulumaan?
Softail -08
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Onslow kirjoitti:Minkälainen äänimaailma sieltä alkoi kuulumaan?
Ensinnäki kävi vähän raskaasti, sit semmonen laahaava/uliseva, niinku olis huonoilla laakereilla oleva remmiahdin. Ruuvimeisselillä sai kuunneltua että tuli jakopään puolelta eikä enskasta.

Takimmainen kiristin on ehjä ja paaaaljo vähemmän kulunut. Kyllästyin kyllä nyt totaalisesti tohon järjestelyyn ja tilasin S&S 510G ratas nokkasarjan.
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja ranze »

Meinaatko mitata/mittauttaa pinionin heiton?

Nimim. "Tieto lisää tuskaa". :?

https://www.youtube.com/watch?v=l0DEXYlo_ac
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Kiwi
Viestit: 2149
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Meinaan mitata, toivossa on hyvä elää.
Jorg
Viestit: 68
Liittynyt: 20:55 30.12.2011.

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Jorg »

"Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin."

Toi orggis kiristin on sysipaska.Kiristää kyllä mutta ei anna löysää lämmetessään. Tiedän useammat mistä kytkinkorista boorit paskana. Rikkoo myös pääakselin laakerin laatikosta. Hayden M6 kiristin toimii. Toimii myös Evossa. Löytyy vapaa swapin jälkeen vähän helpommin.
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;


https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;


https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;


Laahainten tarkistus.74 tml ajettu...ainakin mittarissa :mrgreen: Kopassa "skraapu"??
Näyttäs että tuo kiristäjän jalka olis tehny??
Siinä jälki..miten mahdollista että yltänyt:?

Kysymys:mutta mistä on tullu tuo jälki KETJULENKKEIHIN 8O ??
Joskus aiemmin..ko?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Vastaa Viestiin