Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Joo, voihan kyse olla muodostakin, enskan kiristimet on aika saman malliset kun nuo ysikutosen kiristimet. Aika paljon kyllä vaikuttaa se miten ajetaan, korttelirallia vai euroopan tourneeta. -07 tulee vielä se 6 pykäläinen laatikkokin joka laskee moottorin kierroksia ja tekee vertailusta hankalaa.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Ei kai enskassa ole mitään jousikiristimiä. Ja öljy on huomattavan paljon kylmempää kuin moottorin puolella. Kyllä se on tuo jousikiristin syynä. Kun päivitin TC88:iin öljynpaineella toimivan systeemin, lakkasi kuluminen siihen. Eiköhän ne alkuperäiset jousikiristinlaaharit ole myös jotain teflonia. Ei siellä sarviksen saunakiulumuovi oikein taida kestää..
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Jep ja lähinnä meinasin sitä laahaimen muotoa enkä sitä kuinka puristuu.
Oisko silläkin oma vaikutuksensa et 88 kiristin on vipu ja 96 "painaa tasasesti keskeltä"
Oisko silläkin oma vaikutuksensa et 88 kiristin on vipu ja 96 "painaa tasasesti keskeltä"
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Ollaan kyllä niin viimosenpäälle offtopicissa, mut heivaa hiiteen, tai vihjataan että päästäskö taas asiaan.
Mulla puusilimällä on tämmöinen, en oo siitä vielä jousta löytänyt. Ehkä siksi että taitaa olla kohta ainut osa, joka on pelannut perskaleen hyvin.Pertti kirjoitti:Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Pysytään vieläkin hakoteillä....
En muuten olisi tuosta automaatista alkanut kinaamaan, mutta kun löytyi tuollainen linkin mukainen aparaatti 2003-vuosimallin kopasta.
Luulin, että se on uudistuksena kaikissa, mutta taitaakin olla tehtaan lisävaruste.
Kuten jo aikaisemmin totesin, ketju on minusta aivan liian kireällä, kun on kiilakiristys, eikä anna pätkääkään periksi.
http://www.harley-davidson.com/app-cont ... J03784.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
En muuten olisi tuosta automaatista alkanut kinaamaan, mutta kun löytyi tuollainen linkin mukainen aparaatti 2003-vuosimallin kopasta.
Luulin, että se on uudistuksena kaikissa, mutta taitaakin olla tehtaan lisävaruste.
Kuten jo aikaisemmin totesin, ketju on minusta aivan liian kireällä, kun on kiilakiristys, eikä anna pätkääkään periksi.
http://www.harley-davidson.com/app-cont ... J03784.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Näyttäisi että mulla on 2001-2002 manuaaliversio.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Moi,
Joo onhan noissa hydraulisissa versioissa jo simppelisti toteutettu uudistus ja varmasti parempikin, mutta kun ei kuitenkaan tuohon viitsisi isosti sijoittaa kun on tuo vanhempikin TC88 toiminut,.. nyt 60000km ajettu.
Tarkistin 50000km kohdalla eikä näyttänyt vielä mitenkään pahalta...
Nyt kuitenkin hankin setin tuolta AmeRiikan mantereelta paikasta josta edellä jo joku mainostikin.
Näyttäisi noiden laahureiden muotokin olevan vähän erilainen kuin alkuperäisissä.
Ja jos materiaali olisi samaa luokkaa kestävyydeltään kuin esim. tuolla enskapuolella niin JES...
No, nähtäväksi jää...
-TT-
Joo onhan noissa hydraulisissa versioissa jo simppelisti toteutettu uudistus ja varmasti parempikin, mutta kun ei kuitenkaan tuohon viitsisi isosti sijoittaa kun on tuo vanhempikin TC88 toiminut,.. nyt 60000km ajettu.
Tarkistin 50000km kohdalla eikä näyttänyt vielä mitenkään pahalta...
Nyt kuitenkin hankin setin tuolta AmeRiikan mantereelta paikasta josta edellä jo joku mainostikin.
Näyttäisi noiden laahureiden muotokin olevan vähän erilainen kuin alkuperäisissä.
Ja jos materiaali olisi samaa luokkaa kestävyydeltään kuin esim. tuolla enskapuolella niin JES...
No, nähtäväksi jää...
-TT-
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Kannatti talvella vaihtaa äitin pyörään laahaimet, sillä oli etummaiseessa reippaasti kulumaa ja takimmaine melkein ok. 107 tkm ajettu.
Eilen alko oma pyörä ääntämään, vähän alta 70 tkm ajettu. Tänää koppa auki ja tältä näyttää:
Siinä tais olla tän kesän ajelut...
Eilen alko oma pyörä ääntämään, vähän alta 70 tkm ajettu. Tänää koppa auki ja tältä näyttää:
Siinä tais olla tän kesän ajelut...
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Minkälainen äänimaailma sieltä alkoi kuulumaan?
Softail -08
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Ensinnäki kävi vähän raskaasti, sit semmonen laahaava/uliseva, niinku olis huonoilla laakereilla oleva remmiahdin. Ruuvimeisselillä sai kuunneltua että tuli jakopään puolelta eikä enskasta.Onslow kirjoitti:Minkälainen äänimaailma sieltä alkoi kuulumaan?
Takimmainen kiristin on ehjä ja paaaaljo vähemmän kulunut. Kyllästyin kyllä nyt totaalisesti tohon järjestelyyn ja tilasin S&S 510G ratas nokkasarjan.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Meinaatko mitata/mittauttaa pinionin heiton?
Nimim. "Tieto lisää tuskaa".
https://www.youtube.com/watch?v=l0DEXYlo_ac
Nimim. "Tieto lisää tuskaa".
https://www.youtube.com/watch?v=l0DEXYlo_ac
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
Meinaan mitata, toivossa on hyvä elää.
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
"Onhan siellä enskan kiristimessä jousikin, joka painaa, mutta itse kiristin lukkiutuu pykälittäin jäykäksi sen mukaan mitä ketju antaa periksi.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin."
Toi orggis kiristin on sysipaska.Kiristää kyllä mutta ei anna löysää lämmetessään. Tiedän useammat mistä kytkinkorista boorit paskana. Rikkoo myös pääakselin laakerin laatikosta. Hayden M6 kiristin toimii. Toimii myös Evossa. Löytyy vapaa swapin jälkeen vähän helpommin.
Ketju on muuten aivan sairaan kireällä kuumana, kun kiristin ei osaa päästää takaisin."
Toi orggis kiristin on sysipaska.Kiristää kyllä mutta ei anna löysää lämmetessään. Tiedän useammat mistä kytkinkorista boorit paskana. Rikkoo myös pääakselin laakerin laatikosta. Hayden M6 kiristin toimii. Toimii myös Evossa. Löytyy vapaa swapin jälkeen vähän helpommin.
- norsunkorva
- Viestit: 681
- Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?
https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Laahainten tarkistus.74 tml ajettu...ainakin mittarissa Kopassa "skraapu"??
Näyttäs että tuo kiristäjän jalka olis tehny??
Siinä jälki..miten mahdollista että yltänyt:?
Kysymys:mutta mistä on tullu tuo jälki KETJULENKKEIHIN ??
Joskus aiemmin..ko?
https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/file/d/0B6-gxF ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Laahainten tarkistus.74 tml ajettu...ainakin mittarissa Kopassa "skraapu"??
Näyttäs että tuo kiristäjän jalka olis tehny??
Siinä jälki..miten mahdollista että yltänyt:?
Kysymys:mutta mistä on tullu tuo jälki KETJULENKKEIHIN ??
Joskus aiemmin..ko?
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63