Dynotuloksia

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jyski
Viestit: 49
Liittynyt: 19:21 15.12.2005.
Paikkakunta: Lahti

Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja jyski »

Täällä on huonosti näitä esitelty, joten avaan peliä.

Tänään sain oman 07 bobin ulos penkistä, muutokset:
V&H siparit, Arlen ness big sucker, PCIII ja SE 203 nokat.
Ja tulos melko hyvä.

Kuva
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja s&s »

Ihan kivat lukemat, oliko toi hp takapyörältä vai laskennallinen teho kampuralta? Lapussa näyttäisi lukevan crankshaft vai enko vaan osaa lukea käppyrää...
Viva Knievel!
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Toi vääntökäyrän monttu tarttis saada pois.
FXSTS 1992
Avatar
mikira
Viestit: 1493
Liittynyt: 12:38 18.03.2003.
Paikkakunta: Wien/Itävalta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Elvis kirjoitti:Toi vääntökäyrän monttu tarttis saada pois.
Eikös harrikoissa ole sitä vääntöä vähän hukattavaksikin :lol:
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Yllättävän isosti näyttää HD:n kone reagoivan muutoksiin, kun tollasilla tuunauksilla on 100hv/150nm. Olikos tollasen koneen vakionumerot luokkaa 80/120 konetehoa? Jos näin niin tuloshan on loistava.

Tollanen monttu vääntökäyrässä tuntuu jo varmasti perseessäkin.
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

mikira kirjoitti:Eikös harrikoissa ole sitä vääntöä vähän hukattavaksikin :lol:
Si, signore, joissakin on. :mrgreen:
FXSTS 1992
Avatar
Pekka L
Viestit: 422
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

MP-maailma

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

MP-Maailman numerossa 3/2008 on tehopenkkien vertailutesti 'Konit koetuksella'. RikuMotor on myös mukana...
ruostekasa
Viestit: 61
Liittynyt: 09:38 14.12.2006.
Paikkakunta: Orismala

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

Elvis kirjoitti:
mikira kirjoitti:Eikös harrikoissa ole sitä vääntöä vähän hukattavaksikin :lol:
Si, signore, joissakin on. :mrgreen:
Muoviluodis on 270nm renkaalta, enkä yhtään antaisi pois. Liikaa on sopivasti :)
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

ruostekasa kirjoitti:Muoviluodis on 270nm renkaalta, enkä yhtään antaisi pois. Liikaa on sopivasti :)
Tallissa on myös -84 Katana mutta muoviluoti-termin käyttö vie näön ja kuulon. :mrgreen:
FXSTS 1992
Avatar
pasiheikki
Viestit: 123
Liittynyt: 13:37 15.06.2006.
Paikkakunta: varkaus
Viesti:

Tehoista

Viesti Kirjoittaja pasiheikki »

Juu, ei voi muuta kun kateellisena kattella... Itellä Sporster portatuilla kansilla, uusilla nokilla, Slipareilla, 42 Mikunilla, 12:1 männillä, uudella sytkällä ym. ym. eikä takapyörästä lähe kumminkaan kun alle 90 :oops: Täytyy kyllä sanoa, että jos noi vuoristoradat on takapyörätehoja em. muutoksilla lähen heti tilaamaan aikaa ko. firmasta.
PS: Sporsterin takapyöräteho on vakiona jotain 40 hv:n luokkaa 8O
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Ei kai ny Sportin lukemia pidä 96" TC:n lukemiin verrata. Ja käppyrän mukaan ne on DIN heposia kampiakselilta.
FXSTS 1992
Avatar
jyski
Viestit: 49
Liittynyt: 19:21 15.12.2005.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jyski »

Kone on tosiaan 96" tehdasluvut ~75hv ja 123nm kampuralta, kuten toi mittauskin.

SE 203 nokat on nimenomaan vääntönokat ja toi monttu voi olla nokkien "ominaisuus", ei kuulemma saanu oiottua vaikka kolmatta tuntia karttaa säätelikin, mutta ei se nyt menoa haittaa.
Ainakin nyhtäminen loppu penkin jälkeen ja rajotin tulee vastaan nopeasti happea antaessa. Ja kyllä toi 305kg vasikka vieläkin laiskalle tuntuu vanhaan sporttiin verrattuna, jossa oli myös 90+ konia (kampuralta).

Laittakaa muutkin käppyröitä näytille, tietää mitä milläkin palikoilla saa irti.

Vaikka onhan noissa dynoissa eroja ja virhemarginaalit, niin on se ainakin joku konkreettinen tulos versus essonbaarin mutu ja pitäs olla juttuihin. :!:
matant
Viestit: 336
Liittynyt: 13:35 12.11.2004.

Viesti Kirjoittaja matant »

Tuollahan käppyräpaprun nurkassa lukee 1450 kokoinen mylly, eli ei 96"....? Eli onko kyseessä nyt 88" vai 96"?

Mitenkä ne penkkien erot MP-Maailman numerossa 3/2008 olikaan ilmoitettu? Oliko eroja ja jos niin minkälaisia?

Niin ja mitenkä meneekään tehohäviö kampiakselilta takagummille? Paljonko häviää matkalla? Jotenkin tuo "laskennallinen" kampiakseli teho kuulostaa aina laskennalliselta...

ps. Ihan ok lukuja noin käppyrän tehot. Hiukan tarkennuksia vaan, niin on varmasti toisillekin näpertelijöillekin apua... :twisted:
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

matant kirjoitti:Tuollahan käppyräpaprun nurkassa lukee 1450 kokoinen mylly, eli ei 96"....? Eli onko kyseessä nyt 88" vai 96"?
Pyörä on 07 Street Bob aloitusviestin mukaan eli TC96".

Vääntökäyrän notkahdus on hyvinkin pitkälti putkista aiheutuvaa.
Viimeksi muokannut Elvis, 22:26 15.05.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FXSTS 1992
Avatar
jyski
Viestit: 49
Liittynyt: 19:21 15.12.2005.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jyski »

matant kirjoitti:Tuollahan käppyräpaprun nurkassa lukee 1450 kokoinen mylly, eli ei 96"....? Eli onko kyseessä nyt 88" vai 96"?

Mitenkä ne penkkien erot MP-Maailman numerossa 3/2008 olikaan ilmoitettu? Oliko eroja ja jos niin minkälaisia?

Niin ja mitenkä meneekään tehohäviö kampiakselilta takagummille? Paljonko häviää matkalla? Jotenkin tuo "laskennallinen" kampiakseli teho kuulostaa aina laskennalliselta...

ps. Ihan ok lukuja noin käppyrän tehot. Hiukan tarkennuksia vaan, niin on varmasti toisillekin näpertelijöillekin apua... :twisted:
No kumpaa uskot paremmin mopon omistajaa vai dynopenkin kompyytteriä :?: Kyllä se mopotin on 96" ja oisko se sanonu penkin näyttäneen 86 takapyörätehoksi.
Vastaa Viestiin