Dynotuloksia

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
nicnac
Viestit: 518
Liittynyt: 11:51 20.02.2006.
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Oliko vääntökin takapyörältä? Meikäläinen ei joskus kauan sitten penkittäessäni saanu muutakun korjatun vääntö käyrän.Siksi kyselen...

kyllä se bucketin img koodi toimii ihan yhtälailla...eli tagien isojen ja pienien kirjaimien välillä ei toiminnallista eroa oo.

tässä todiste:
Kuva
Sportster alla jälleen.
Avatar
Karzza
Viestit: 347
Liittynyt: 12:13 17.06.2007.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Takafilarilla 157hv ja 134Nm, ei hyvä

Viesti Kirjoittaja Karzza »

15% voimansiirtohäviöillä tämä tarkoittaa kampiakselilla 185hv ja 158Nm. (vakiona 115hv ja 100 Nm)

Ahtopaine ehti nousta dyno-vedoissa 0,57bar:iin. Pidempikestoisissa kuormituksissa kadulla pääsee 0,65bar:iin, mittaus imuventtiilillä.

Eka veto Terminal Velocityn Lambda-ohjauksella, toinen lambda ohitettuna.

Ei vaan irtoo vääntöö, pitää vielä pähkäillä asioita.... :evil:

Paikka: HOG Helsinki/Konalan Dynojet-penkki.
Viimeksi muokannut Karzza, 19:48 31.07.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VRSCA -04, 300rwhp
Avatar
Smokie
Viestit: 140
Liittynyt: 08:16 16.06.2007.

Viesti Kirjoittaja Smokie »

Jos rajusti pännii matalat paineet niin tuu käymään pohjanmaalla, mun penkissä on inertiamassaa siinämäärin notta 185hp on vielä melko kevyttä kamaa. Tosin minä mittaan vain ja ainoastaan tiehen meneviä hevosia...
Avatar
SenioRR
Viestit: 513
Liittynyt: 16:00 22.09.2005.
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

StBob käväsi tänään penkissä(MP-Asennus Salossa), mutta typerän kommunikaatiohäiriön takia vain huipputehot tulivat selville. Tiehen siirtyy 76,5hv takanakilta. Tyytyväinen olen.

Seokset ovat jonkin verran rikkaalla, mutta eivät paljoa. Taitaa siis tuo ThunderMax toimia! Tehokäyrä on huomattavan tasainen , vailla ajoon vaikuttavia kuoppia. Kuulemma paremman näköinen käyrä kuin Yammu MT-01:sen.

Specsit pyörässä:
Cobra Power Pro 2-1 putkisto
ThunderMax with AutoTune ruiskunsäätö alkuperäisen ECM:n tilalla
S&S teardrop filtterikitti
ja siinäpä tuo mitä koneessa on. Toistaiseksi. Mutta kivasti potkii siis näilläkin!
Viimeksi muokannut SenioRR, 22:15 11.09.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H-D Softail Custom 1998
Jarppi
Viestit: 201
Liittynyt: 17:18 15.01.2004.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

FXSTI TC88 vm.2006

-Ilman putsari: Forcewinder XR 2
-Pakoputki: Vance & Hines Pro Pipe HS 2-1
-Ruiskun ohjaus: Terry Components Terminal Velocity II

Teho ~ 82 hv
Vääntö: ~ 140 Nm
Mitattu Kemin rallissa kesällä 2008.

Kuva

Teho käppyrä on mielestäni varsin mukavan linjakas ja vääntö huippu twincamille kohtuu alhaisilla kierroksilla.

p.s. ja ISO kiitos vielä lambdan kiinnikkeen hitsaajalle :)
Avatar
juky2200
Viestit: 273
Liittynyt: 10:48 29.05.2003.
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja juky2200 »

Tässä se MT-01 käyrä:
Avatut vaimentimet
PCIII
Avattu ilmanputsari
K&N suodatin
Kuva
matant
Viestit: 336
Liittynyt: 13:35 12.11.2004.

Viesti Kirjoittaja matant »

Jarppi kirjoitti:FXSTI TC88 vm.2006

-Ilman putsari: Forcewinder XR 2
-Pakoputki: Vance & Hines Pro Pipe HS 2-1
-Ruiskun ohjaus: Terry Components Terminal Velocity II

Teho ~ 82 hv
Vääntö: ~ 140 Nm
Mitattu Kemin rallissa kesällä 2008.
Onko takagummilta vai moottorin laskennallisia tehoja?
Kuten joskus kirjuutinkin, niin olisi hyvä tieto, koska siinähän on noin 15-20% ero?
Jarppi
Viestit: 201
Liittynyt: 17:18 15.01.2004.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

matant kirjoitti:
Onko takagummilta vai moottorin laskennallisia tehoja?
Kuten joskus kirjuutinkin, niin olisi hyvä tieto, koska siinähän on noin 15-20% ero?
Taka gummilta.
matant
Viestit: 336
Liittynyt: 13:35 12.11.2004.

Viesti Kirjoittaja matant »

Jarppi kirjoitti:
matant kirjoitti:
Onko takagummilta vai moottorin laskennallisia tehoja?
Kuten joskus kirjuutinkin, niin olisi hyvä tieto, koska siinähän on noin 15-20% ero?
Taka gummilta.
Jos näin, niin kunnioitettava vääntö!
Jopa noilla muutoksilla 88" koneesta mielestäni erittäin kova luku.

Sen vuoksi "jaksoin" epäillä... :twisted:
Sooveli
Viestit: 93
Liittynyt: 20:20 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Sooveli »

Eikö kukaan ole penkittänyt vanhempiä vehkeitää kun ei ole käppyröitä laittanut näytille.
Avatar
juky2200
Viestit: 273
Liittynyt: 10:48 29.05.2003.
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja juky2200 »

Jarpin pyörässä voi olla hyvinkin mainitut tehot, mutta hieman ihmetyttää käytetty kerroin joka on kaiketi saatu käyttämällä kuvitteellista ilman kosteutta.. Ja jos käytetään kuvitteellista kerrointa, niin tulokset on todellakin vertailukelpoisia vain ko. paikalla olleilla pyörillä..

Nämä tuloksethan on muutenkin niin laitteista ja päivästä riippuvaisia, että meikäläisenkin vetämään tulokseen saa uskoa ken tahtoo :wink:

En häiritse teitä enää enempää..(tällä kertaa) väärän merkkisellä pyörälläni..

juky2200
Avatar
kihveli
Viestit: 109
Liittynyt: 21:51 12.06.2003.
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja kihveli »

Kuva

Takapyöräkäppyrät

- 01 TC
- bigbore 95"
- SE 203 nokat
- SE putsari
- Thunderhead 2-1 putki (hiukan ahistettuna vääntökuopan poistamiseks)
- TMax ECU lambdoilla

Tuo vääntökuoppa tuntuu perseessä vielä pahemmalta kuin näyttää käppyrässä. Ymärtääkseni tuon putken ominaisuus. Perstuntumalta kuoppa vähän madaltui ahistamalla putkea mutta ei poistunut.

Onko nää nyt sitte hyvät vai huonot lukemat, en tiijä, kyllä sillä korollasta ohi ehtii....

mittauspaikkana Yamaha Center Tampere
Viimeksi muokannut kihveli, 19:00 16.09.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ohittaminen kannattaa aina
matant
Viestit: 336
Liittynyt: 13:35 12.11.2004.

Viesti Kirjoittaja matant »

kihveli:
Onko vakio puristuksilla olevat männät vaiko mitkä?
Onko vakio kannet?
Avatar
kihveli
Viestit: 109
Liittynyt: 21:51 12.06.2003.
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja kihveli »

matant kirjoitti: Onko vakio puristuksilla olevat männät vaiko mitkä?
Onko vakio kannet?
Männistä ei tietoa, ensimmäisen omistajan laittamat...
Kansia ei duunattu

Hyvä vinkkejä millä esim. ton vääntömontun sais pois otetaan vastaan vai onko ainaa konsti putken vaihto. Dynottaja kehui että ennakkoa montun kohdalla myöhästämällä saattais olla suotuisa vaikutus, tai sitten ei...
Ohittaminen kannattaa aina
Avatar
Elvis
Viestit: 336
Liittynyt: 20:57 05.03.2005.

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Jos oikein muistan niin Thunderheaderilla on varsin rujo vaikutus dynokäyrään just tolla kierrosalueella.
FXSTS 1992
Vastaa Viestiin