Dynotuloksia
Oliko vääntökin takapyörältä? Meikäläinen ei joskus kauan sitten penkittäessäni saanu muutakun korjatun vääntö käyrän.Siksi kyselen...
kyllä se bucketin img koodi toimii ihan yhtälailla...eli tagien isojen ja pienien kirjaimien välillä ei toiminnallista eroa oo.
tässä todiste:
kyllä se bucketin img koodi toimii ihan yhtälailla...eli tagien isojen ja pienien kirjaimien välillä ei toiminnallista eroa oo.
tässä todiste:
Sportster alla jälleen.
Takafilarilla 157hv ja 134Nm, ei hyvä
15% voimansiirtohäviöillä tämä tarkoittaa kampiakselilla 185hv ja 158Nm. (vakiona 115hv ja 100 Nm)
Ahtopaine ehti nousta dyno-vedoissa 0,57bar:iin. Pidempikestoisissa kuormituksissa kadulla pääsee 0,65bar:iin, mittaus imuventtiilillä.
Eka veto Terminal Velocityn Lambda-ohjauksella, toinen lambda ohitettuna.
Ei vaan irtoo vääntöö, pitää vielä pähkäillä asioita....
Paikka: HOG Helsinki/Konalan Dynojet-penkki.
Ahtopaine ehti nousta dyno-vedoissa 0,57bar:iin. Pidempikestoisissa kuormituksissa kadulla pääsee 0,65bar:iin, mittaus imuventtiilillä.
Eka veto Terminal Velocityn Lambda-ohjauksella, toinen lambda ohitettuna.
Ei vaan irtoo vääntöö, pitää vielä pähkäillä asioita....
Paikka: HOG Helsinki/Konalan Dynojet-penkki.
Viimeksi muokannut Karzza, 19:48 31.07.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VRSCA -04, 300rwhp
StBob käväsi tänään penkissä(MP-Asennus Salossa), mutta typerän kommunikaatiohäiriön takia vain huipputehot tulivat selville. Tiehen siirtyy 76,5hv takanakilta. Tyytyväinen olen.
Seokset ovat jonkin verran rikkaalla, mutta eivät paljoa. Taitaa siis tuo ThunderMax toimia! Tehokäyrä on huomattavan tasainen , vailla ajoon vaikuttavia kuoppia. Kuulemma paremman näköinen käyrä kuin Yammu MT-01:sen.
Specsit pyörässä:
Cobra Power Pro 2-1 putkisto
ThunderMax with AutoTune ruiskunsäätö alkuperäisen ECM:n tilalla
S&S teardrop filtterikitti
ja siinäpä tuo mitä koneessa on. Toistaiseksi. Mutta kivasti potkii siis näilläkin!
Seokset ovat jonkin verran rikkaalla, mutta eivät paljoa. Taitaa siis tuo ThunderMax toimia! Tehokäyrä on huomattavan tasainen , vailla ajoon vaikuttavia kuoppia. Kuulemma paremman näköinen käyrä kuin Yammu MT-01:sen.
Specsit pyörässä:
Cobra Power Pro 2-1 putkisto
ThunderMax with AutoTune ruiskunsäätö alkuperäisen ECM:n tilalla
S&S teardrop filtterikitti
ja siinäpä tuo mitä koneessa on. Toistaiseksi. Mutta kivasti potkii siis näilläkin!
Viimeksi muokannut SenioRR, 22:15 11.09.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H-D Softail Custom 1998
FXSTI TC88 vm.2006
-Ilman putsari: Forcewinder XR 2
-Pakoputki: Vance & Hines Pro Pipe HS 2-1
-Ruiskun ohjaus: Terry Components Terminal Velocity II
Teho ~ 82 hv
Vääntö: ~ 140 Nm
Mitattu Kemin rallissa kesällä 2008.
Teho käppyrä on mielestäni varsin mukavan linjakas ja vääntö huippu twincamille kohtuu alhaisilla kierroksilla.
p.s. ja ISO kiitos vielä lambdan kiinnikkeen hitsaajalle
-Ilman putsari: Forcewinder XR 2
-Pakoputki: Vance & Hines Pro Pipe HS 2-1
-Ruiskun ohjaus: Terry Components Terminal Velocity II
Teho ~ 82 hv
Vääntö: ~ 140 Nm
Mitattu Kemin rallissa kesällä 2008.
Teho käppyrä on mielestäni varsin mukavan linjakas ja vääntö huippu twincamille kohtuu alhaisilla kierroksilla.
p.s. ja ISO kiitos vielä lambdan kiinnikkeen hitsaajalle
Onko takagummilta vai moottorin laskennallisia tehoja?Jarppi kirjoitti:FXSTI TC88 vm.2006
-Ilman putsari: Forcewinder XR 2
-Pakoputki: Vance & Hines Pro Pipe HS 2-1
-Ruiskun ohjaus: Terry Components Terminal Velocity II
Teho ~ 82 hv
Vääntö: ~ 140 Nm
Mitattu Kemin rallissa kesällä 2008.
Kuten joskus kirjuutinkin, niin olisi hyvä tieto, koska siinähän on noin 15-20% ero?
Jos näin, niin kunnioitettava vääntö!Jarppi kirjoitti:Taka gummilta.matant kirjoitti:
Onko takagummilta vai moottorin laskennallisia tehoja?
Kuten joskus kirjuutinkin, niin olisi hyvä tieto, koska siinähän on noin 15-20% ero?
Jopa noilla muutoksilla 88" koneesta mielestäni erittäin kova luku.
Sen vuoksi "jaksoin" epäillä...
Jarpin pyörässä voi olla hyvinkin mainitut tehot, mutta hieman ihmetyttää käytetty kerroin joka on kaiketi saatu käyttämällä kuvitteellista ilman kosteutta.. Ja jos käytetään kuvitteellista kerrointa, niin tulokset on todellakin vertailukelpoisia vain ko. paikalla olleilla pyörillä..
Nämä tuloksethan on muutenkin niin laitteista ja päivästä riippuvaisia, että meikäläisenkin vetämään tulokseen saa uskoa ken tahtoo
En häiritse teitä enää enempää..(tällä kertaa) väärän merkkisellä pyörälläni..
juky2200
Nämä tuloksethan on muutenkin niin laitteista ja päivästä riippuvaisia, että meikäläisenkin vetämään tulokseen saa uskoa ken tahtoo
En häiritse teitä enää enempää..(tällä kertaa) väärän merkkisellä pyörälläni..
juky2200
Takapyöräkäppyrät
- 01 TC
- bigbore 95"
- SE 203 nokat
- SE putsari
- Thunderhead 2-1 putki (hiukan ahistettuna vääntökuopan poistamiseks)
- TMax ECU lambdoilla
Tuo vääntökuoppa tuntuu perseessä vielä pahemmalta kuin näyttää käppyrässä. Ymärtääkseni tuon putken ominaisuus. Perstuntumalta kuoppa vähän madaltui ahistamalla putkea mutta ei poistunut.
Onko nää nyt sitte hyvät vai huonot lukemat, en tiijä, kyllä sillä korollasta ohi ehtii....
mittauspaikkana Yamaha Center Tampere
Viimeksi muokannut kihveli, 19:00 16.09.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ohittaminen kannattaa aina
Männistä ei tietoa, ensimmäisen omistajan laittamat...matant kirjoitti: Onko vakio puristuksilla olevat männät vaiko mitkä?
Onko vakio kannet?
Kansia ei duunattu
Hyvä vinkkejä millä esim. ton vääntömontun sais pois otetaan vastaan vai onko ainaa konsti putken vaihto. Dynottaja kehui että ennakkoa montun kohdalla myöhästämällä saattais olla suotuisa vaikutus, tai sitten ei...
Ohittaminen kannattaa aina