Big Twin, compensating sprocket

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
ranze
Viestit: 580
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja ranze » 15:38 09.05.2019.

Täähän tais olla kohtalaisen tiukka 110 pata, mahtais remmi sulaa?
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | All Balls starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 447
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso » 22:33 09.05.2019.

Löylyä kiukaassa on, ja löytyy sen kestäviä remmisysteemeitä. Ne vaan on niin susirumia, ettei pysty. Ei jotenkin tällaisessa vehkeessä sovi mun silmään automaattinen lahkeenlyhentäjä.

Huomenna täytyy kysellä paikalliselta saako sitä kautta Bakerin kamoja. Ei kyllä näytä tuota kompensaattoria oleven CCE:n eikä Parts Europen listoilla, mutta voihan sen silti pystyä hommaamaan.
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98

Avatar
ranze
Viestit: 580
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja ranze » 10:37 10.05.2019.

Oon tilannut Bakerilta myös suoraan. Laatikon builders kit tuli Kalixin kautta kun se siellä kasattiinkin. Bakerilta jos tilaat suoraan, niin varmista että on varastossa. Odottelin aika kauan kytkintä, jota alettiin valmistamaan siinä vaiheessa kun sen tilasin. No talvella mulla oli aikaa, mut sulla ei oo sitä nyt.
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | All Balls starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 447
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso » 13:20 10.05.2019.

Ei saanut Bakerin kompensaattoria paikalliselta, mutta BDL:n tuotetta saa. Sellainen on kestänyt yhdessä pyörässä jo toistaa sataa tonnia ja siinä on vielä astetta kireämpi pata kuin minulla. Soiteltiin vielä säätäjä-ässälle ja varmisteltiin, että ollaan oikeaa murkulaa tilaamassa. Tuon kanssa ei tarvitse vaihtaa roottoria, vaan riittää kun ottaa jouset pois kupista. Ei tarvita mitään öljyrännejä tai muita vastaavia virityksiä. Ensi viikon alkupuolella on osat perillä, joten sitten nähdään minkälainen kapistus on kyseessä.
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98

Avatar
ranze
Viestit: 580
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja ranze » 21:23 10.05.2019.

Mulla oli BDL:n jäykkä 124":ssa. Vaikutti hyvälaatuiselta.
FLHR -02 | S&S 106" stroker | Baker OD6 | Baker clutch | S&S SuperG & teardrop | ScreamingBeagle exh. | All Balls starter | Feuling oilpump/supportplate | Jagg cooler | Racing Bros. shocks

Avatar
Peacemaker76
Viestit: 488
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 » 10:18 11.05.2019.

Tuleehan tuossa sitten uusi kiristäjäsysteemi? Itse viime kesänä heivasin sen kamalan automaattikiristäjän ja laitoin tilalle Bakerin Armor Attitude adjusterin. Pysyy ketju oikealla kireydellä.

Omassa vaatimattomilla lihaksilla varustetussa koneessa on muuten vielä 50 tkm jälkeen moitteetta toimiva orkkiskompensaattori. Joko tuuria tai sit ajotyyli (ei alle 2000 kierrosta koneessa) vaikuttaa.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 447
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso » 22:01 12.05.2019.

Alunperin en ajatellut vaihtaa kiristäjää. Nyt kun muistelen niin aika tiukalla ketju oli kun avasin kopan. Täytyypä laittaa viestiä Pasille, jos saisi samaan tilaukseen vielä lisättyä, niin olisi sitten kerralla kaikki osat mitä kopan alla vaihtuu. Ei tuota kuitenkaan huvikseen viitsi availla.
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98

Avatar
Veijo Esso
Viestit: 447
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso » 00:02 18.05.2019.

Kompensaattorin asennus oli helppoa. Ensin jouset ulos vanhasta pakasta ja sitten mukana tulleilla prikoilla ketjulinja kohdalleen. Kasaus ketjun kanssa ja sitten kiristin paikalleen.

Kasassa on ja käy kuin kultakello. Ei kolinaa taikka ongelmia startissa. Vähän tuntuu ujeltavan enskaketju, mutta eiköhän se siitä vaimene kun hetki kuluu tai kuulo huononee entisestään. En osaa sanoa olisiko pelkkä ratas ollut parempi kuin kompensaattori. Siellä se nyt kumminkin on, eikä tarvitse ihan heti koskea. Ketjun kireyden tarkistusta varten pitää avata koko koppa, mutta ei se nyt niin iso homma ole, ettei sitä öljynvaihdon yhteydessä tekisi.
XL 883C -07 | FXDF -08 | FLSTF -98

Avatar
jty
Viestit: 220
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja jty » 17:22 18.05.2019.

Onko sulla enskan kannessa se ränni mikä syöttää sinne öljyä? Huono voitelu on se pahan alku ja juuri. Harleytechtalk.org issa oli aikanaan pitkät tarinat ja jotkut jäsenet poraili öljyreikiäkin
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

Pertti
Viestit: 5083
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Pertti » 11:57 19.05.2019.

En muista mitään rännejä löytyneen bigtwinien kopista.
Joisakin rautapäissä olen sellaisia nähnyt.
moderattori

Romu rauhoittaa!

Avatar
Peacemaker76
Viestit: 488
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 » 14:22 19.05.2019.

jty kirjoitti:
17:22 18.05.2019.
Onko sulla enskan kannessa se ränni mikä syöttää sinne öljyä? Huono voitelu on se pahan alku ja juuri. Harleytechtalk.org issa oli aikanaan pitkät tarinat ja jotkut jäsenet poraili öljyreikiäkin
Tuossa muutama viesti aiemmin Veijo jo kirjoitteli että DBL:n kanssa ei tarvita rännejä.

Eli uudessa SE-kompensaattorimallissa on myös enskakopassa öljynohjain joka lisää kompensaattorin voitelua. Vanhan malliseen koppaan voi ja pitää liimata erillinen lipare hoitamaan tätä hommaa.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110

Avatar
jty
Viestit: 220
Liittynyt: 22:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Big Twin, compensating sprocket

Viesti Kirjoittaja jty » 16:31 19.05.2019.

Peacemaker76 kirjoitti:
14:22 19.05.2019.
jty kirjoitti:
17:22 18.05.2019.
Onko sulla enskan kannessa se ränni mikä syöttää sinne öljyä? Huono voitelu on se pahan alku ja juuri. Harleytechtalk.org issa oli aikanaan pitkät tarinat ja jotkut jäsenet poraili öljyreikiäkin
Tuossa muutama viesti aiemmin Veijo jo kirjoitteli että DBL:n kanssa ei tarvita rännejä.

Eli uudessa SE-kompensaattorimallissa on myös enskakopassa öljynohjain joka lisää kompensaattorin voitelua. Vanhan malliseen koppaan voi ja pitää liimata erillinen lipare hoitamaan tätä hommaa.
Seison korrektina, enpäs tajunnutkaan että se oli tuo DBL!
Ottaisin kiitollisena vastaan kokemuksia kunhan avaat enskan seuraavan kerran, mullakin toi S.E. kompensaattori paukkuu välillä startissa takasin niin että hirvittää.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]

Vastaa Viestiin