Ensimmäisen H-D:n hankinta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

JKKo kirjoitti: 18:56 14.07.2020.
jannejk kirjoitti: 08:38 14.07.2020. Mulla oli ekaksi hankinnaksi vaihtoehtona FXR tai Sportster. Mutta ostohetkellä ei sopivan oloista FXR:ää ollut tarjolla :). Nyt pitää kokeilla näitä vähän uudempia. PItäisikö sitä mennä suoraan omistusevoluution loppuun ja ostaa suosiolla se Touring :lol: No ei vaan kyllä tässä nyt on päästy siihen että se on TC Dyna. Onko se kaasari TC88 vai ruisku TC96 on nyt se minkä välillä pitää pohtia.
Mulla on ollut 108000km ajan TC96 ruiskulla. Jos siinä joku juttu on toiminut, niin se on just tuo ruiskumotti. Voimaahan siinä ei ole vakiona varsinkaan 2 päällä matkatavaroiden kanssa mitenkään liikaa. Mut se toimii sillä viisiin huomaamattomasti. Oon vissiin 2 kertaa lisännyt siihen öljyä kaiken kaikkiaan. Alta kymppitonnin ajettuna se vielä kulutti ja toisen kerran pääsi vaihtoväli vähän lipsumaan, eli kymppitonnin toiselle puolen, jolloin oli taas laitettava huoltiksella sitä, mitä sattui olemaan tarjolla.

Vaihteisto on laakeroitu. Enskan tukilaakereita on mennyt parit satsit kuten pyöränlaakereitakin. Takaiskarit on kolmannet ja jarrulevyjäkin on soiteltu loppuun jopa pari satsia. Jarrut on kadonneet kesken reissun. Ja sitten sitä ihan tavallista "osat tippuu pitkin tietä" osastoa.
Listalta unohtui 2:een kertaan kunnostettu takahaarukan laakerointi ja vissiin kolmeen kertaan rakennettu keula. En ole enää edes katsonut, mitä haitarikumien alla tapahtuu. Öljyt tulivat aika ajoin pihalle stefoista.

Osat tippuu pitkin tietä -osastolla on pakoputkiston pultteja, yksi tarvikevaimentimen huilu ja muuta pientä tauhkaa. Rekisterikilven kiinnityksen kanssa oli aiemmin jumppaa, mut nykyinen versio on kestänyt jo kymmeniä tuhansia kilsoja.

Takajarrun pääsylinteri saunoo ittensä paksaksi pakoputken kuumuudessa. Se vaan sitten kuoli jossakin reissussa. Ei ole aiheeton keksintö pitää aitoa Harley-Davidson liikettä joka maassa. Purkivat uudesta myymättömästä pyörästä mun pyörään varaosan Itävallana Grazissa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kaasareihin ei ole tarvinnut koskea välillä. Monikko, koska Keihinistä lähdettiin ja sössöön päädyttiin. On se niin yksinkertainen laite, että minäkin kuvittelen sitä ymmärtäväni. Jos nokkaa tai muuta on vaihdettu niin silloin pitää tarkistaa tietty seokset.

Osia on tippunut 10 vuoden aikana tasan yksi. Vaihdepoljin lensi hatelikkoon jossain välillä Mikkeli-Pieksämäki. Sekin sen takia kun itte olin kierteen vääntänyt pilalle. Paluu nilkuttaen Kuopioon, jossa Kuittiselta löytyi pelastus. Suosittelen lämpimästi Loctiten sinistä lukitetta joka paikkaan. No tankin korkkiin en oo laittanut. Ja kampuran päähän punaista.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Kiitos vielä kaikille hyvistä vinkeistä. Tuli ostettua projekti Buell kesällä niin tämä projekti meni sivuraiteelle. Mutta eilen sitten ostin sitten enimmäisen isojen poikien mukaan oikean Harley Davidsonin. '06 Street Bob Dynan. Hyvällä huoltohistorialla ja alkuperäinen räpeltämätön yksilö. Kuten viisaammat täällä monesti sanoi niin ajakaa niillä pyörillä. Löytyy se oma juttu. Koeajoin ensin 00 mallisen Dynan ja ensi vaikutelma oli että eipä tämä paljoa Sporttia isompi ole. Pyörä oli siisti ja todella hyvä mutta vähän jäi sellainen olo että "isompaa" pyörää olisin vailla. Sitten tätä Bobia testaamaan ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Tämä tuntui heti käteen sopivalta ja tien päällä todella miellyttävä ajaa. Sportiin kun tuli kyytiläinen niin ei ollut kummallakaan kivaa, ei kuskilla eikä kyytiläisellä. Dynassa hyvä että huomaa matkustajan olemassa oloa. Ruiskumoottori toimii hienosti ja motarilla 6 vaihteinen laatikko on ihan luksusta.

Virispora on nyt sitä varten kun halutaan pitää hauskaa ja Dynalla pakataan kamat ja ajetaan vaimon kanssa aurigonlaskua kohti :D Buellin rooli on tuntematon.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jannejk kirjoitti: 13:18 26.08.2020. Virispora on nyt sitä varten kun halutaan pitää hauskaa ja Dynalla pakataan kamat ja ajetaan vaimon kanssa aurigonlaskua kohti :D Buellin rooli on tuntematon.
Myös meillä StBob on päässyt matkalehmän töihin. Rouvallakin on joku 4800km satulakokemusta tältä vuodelta.

Hmmm. Buell minulta uupuu. No ehkä viri-tuutti tulee ottamaan sen roolin meillä. En tosin tiedä, mikä se rooli sillä tulee olemaan. Ja milloin, mutta työn alla on.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

JKKo kirjoitti: 09:53 11.07.2020. Mut vakiona se on kestänyt avaamatta paitsi mitä nyt ne laahaimet vaihdettiin ja nokkalaakerit sadan tonnin kohdalla.
Omalla Dyna Street Bob 06 on ajettu 36k mailia. Katselin huoltohistoriaa niin laahaimille ei ole mielestäni tehty mitään. Oliskohan nuo aika tarkistaa näillä maileilla?
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jannejk kirjoitti: 11:19 20.09.2020.
JKKo kirjoitti: 09:53 11.07.2020. Mut vakiona se on kestänyt avaamatta paitsi mitä nyt ne laahaimet vaihdettiin ja nokkalaakerit sadan tonnin kohdalla.
Omalla Dyna Street Bob 06 on ajettu 36k mailia. Katselin huoltohistoriaa niin laahaimille ei ole mielestäni tehty mitään. Oliskohan nuo aika tarkistaa näillä maileilla?
En muista mitä kaikkea olen aiemmin kirjoittanut, mutta satkin kohdalla nokkalaakerit olivat ehtoopuolella ja toinen laahain aika sippi, koska sen mekanismi oli jumittanut. Takimmaista ei voi oikein kurkistaa purkamatta. Remppa taisi kustantaa 500 töineen. Ei ne ehkä oo vielä kovin sipit kun eihän sulla oo kuin 60tkm
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Etummaisen kunnon näkee tosiaan helposti jos avaa vaan se kopan. Mutta siine taakse ei tosiaan taida nähdä mitenkään ilman että alkaa purkamaan camplatea irti.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

06-Dynassa pitäisi jo olla parannettu hydraulisesti toimiva kiristyssysteemi.
Ei ole samanlaisia kulumisongelmia kuin vanhoissa jousikiristimissä.
Muihin malleihin tuli -07, jolloin moottori vaihtui TC96:ksi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
icemike
Viestit: 15
Liittynyt: 08:40 31.05.2020.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja icemike »

Keskustelu on näemmä jatkunut hyvin..

Hivenen venyi osto mutta kotiutin vm. 2018 mallin Sportster 48

Nyt pitäisi kesää kohti sitten varusteetkin hommata
Sportster XL 1200 X Forty-Eight
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Suosittelen tori.fi tai muualta netistä, kengät/takit/housut saa murto-osalla uusien hinnasta.
Niin paljon on harrastuksen vaihtajaa.
Paras ostokseni on ollut kunnon nahkatakki joka oli -70% poistorekissä, sillä vedelty jo yli 10vuotta.
Pitää aina vaan sovittaa kun valmistajien koot poikkeaa tosi rajusti.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4845
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

icemike kirjoitti: 18:47 20.01.2021. ... Nyt pitäisi kesää kohti sitten varusteetkin hommata
Jos oot LärviKirjassa, siellä on ryhmä: HOODEE KIRPPIS :idea: :!: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

onnittelut... varusteita löytyy tältäkin Foorumilta hyvin, kun laittaa tuonne HDCF "kirpputorille" alemmaksi, mitä etsii tai tutkii mitä muut kaupittelee... :idea:
My way or the Highway...
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

icemike kirjoitti: 18:47 20.01.2021. Keskustelu on näemmä jatkunut hyvin..
Hivenen venyi osto mutta kotiutin vm. 2018 mallin Sportster 48
Onneksi olkoon, ei tuo nyt niin paha venymä vielä ollut. Ja sitten vaan kerhoon (H-DCF) liittymään oitis.

Kuten tuolla on jo sanottukin, käytettyä varustetta on maa täynnään, tilannetta kannattaa hyödyntää ilman muuta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
icemike
Viestit: 15
Liittynyt: 08:40 31.05.2020.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja icemike »

Kiitos. Kerhoon tottakai pitää liittyä

Tuli ostettua takiksi Men's Arterial Abrasion-Resistant Riding Shirt Jacket kun ajot tulevat olemaan +15 asteilla

Innolla odottaen kesää
Sportster XL 1200 X Forty-Eight
heieksym
Viestit: 1
Liittynyt: 11:16 12.02.2021.

Re: Ensimmäisen H-D:n hankinta

Viesti Kirjoittaja heieksym »

Tervehdys,

Minulle myös iski paha HD kuume ja etsiskelin tietoa ja "järkeviä" keskusteluja aiheeseen liittyen. Tämä sisvusto vaikutti pienen tutustumisen jälkeen hyvin asialliselta. En nyt sitten lähtenyt uutta viestiketjua aloittamaan, kun näytti löytyvän sopiva aloitus muutenkin :)

Mutta asiaan!

Ensimmäinen harrikka siis haaveissa. Itse harrikkaa en ole koskaan ajanut, mutta jonkun verran customeita joskus testaillut. Tähän astinen kokemus on japanialaisista matka- ja matkaenduropyöristä n.15 vuoden ajalta. Kovaa vauhtia keski-ikäistyessä alkoi "letkeämpi" meno kiinnostamaan. Olen n.175cm pitkä ja XXL kokoinen, joten pienikokoinen pyörä näyttäisi lähinnä typerältä minun alla. Olen tässä yrittänyt haarukoida, mikä olisi passeli minulle. Jos oikein olen ymmärtänyt, Softail/Touring tyyppiset on niitä "isoja" pyöriä fyysisiltä dimensioiltaan? Arvostan leveää istuinta :lol:

HD:n tekniikkakin on minulle uutta. Kaasarivehkeitä ihan riittävästi rassanneena ruiskukoneet voisi olla minulle se vaihtoehto. Toki kohtuulliset tilat, jonkulainen rassaustaito ja työkalujakin löytyy, mutta jatkuvaa remontointia en enää jaksaisi (nimim. yks japsi pitäisi saada remontoitua myyntikuntoon).

Mukava olisi kuulla kokemuksia vastaavanlaisen tilanteen edessä olleita ja muitakin kommentteja. Nettimotoa olen kovasti selaillut ja sitä kautta tykästynyt enemmän "naked" malleihin, missä max, jonkulainen tuulilasi edessä ja max. sivulaukut takana ja nekin mielellään nahkaiset. Matkustajan istuin satunnaiseen tyttären ajeluttamiseen. Siinäpä ne meikäläisen speksit (toivottavasti) tulevaan harrikkaan :)
Vastaa Viestiin