Kevennin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Kevennin

Viesti Kirjoittaja moorits »

Muistako kuka , tai tiedä onko nykyisin saatavilla kytkimen kahvan keventäjä ? Olen niitä jossain tavannut.
Oon lomalla ja ajokausi on kesken , mutta ranne on joulunaikaisesta kolarista vielä kipeä... :cry:
Ennen nauroin semmoselle ....mutta nyt olisi tarvetta itsellä . :lol:
moorits
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kevennin

Viesti Kirjoittaja Springer »

FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kevennin

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Ei auta tällaisille apuvälineille naureskella, nimimerkillä itsekin rannevammainen. Mihinkäs tällainen perustuu, onko tuon rampin vääntövarren pituus suurempi kuin orkkiksen vai mistä on kyse? Saman matkan joutunee tämäkin kytkimen käyttötankoa kuitenkin liikuttamaan? Esim. vanhemmille Softailille oli samaa tarkoitusta varten palikka, mutta tuli vakioksi 2006.
https://www.harley-davidson.com/store/-n-a
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kevennin

Viesti Kirjoittaja Springer »

Sehän perustuu fysiikkaan, pitkä varsi iso momentti. Vipusuhdetta muuttamallahan tuo tehdään, minkä voimassa voitta asen liikkeesä häviää!
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kevennin

Viesti Kirjoittaja ranze »

Mulla on tuo mekaaninen, sen tiimoilta kun on tuo jäykempi kytkinkin. Kytkimen säätö on syytä tehdä huolella, kun ylimääräistä pelivaraa onkin sitten vähemmän.

Ei muuta kuin mukaan iloiseen Keventäjät -joukkoon! :lol: :mrgreen:
Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: Kevennin

Viesti Kirjoittaja moorits »

Kiitos kaikille tietoista! Onneksi löytyi oikea ,mitä olin etsimässä. Se on kahva , missä on säätöruuvi mistä saapi muuta sitä ns.vipusuhetta .Ei tarvi mennä kytkimen kimppuun , jos se ranne sittenkin parane :) Eikä mennyt kun 10 min. kun tuli kuntoon. Onneksi paikalisella aseveljellä oli vanha varastoa 80-luvulta.
Antoi vaan lainaksi ,kunnes palaan kotiin.
Jos semmonen löytyy keltään kotoa ja halua päästä eroon , niin olisin kiinnostunut !
moorits
Vastaa Viestiin