Värivirhe?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
KariFS
Viestit: 229
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Värivirhe?

Viesti Kirjoittaja KariFS » 17:22 15.07.2019.

Olen tässä vähän ihmetellyt kun ei ole sattunut netissä silmiin yhtään kuvaa samanvärisestä XLS1000:sta kuin tuo minun on, eli candypunainen/teräksenharmaa, oranssit pinstripet. On kuitenkin niin tehtaalaisen oloinen maalaus ja noudattelee esitekuvien rajauksia, että tuskin kukaan jälkikäteen tällaista maalausta on tehnyt.

Vuoden 1983 brosyyrissä on kuva sini-harmaasta pyörästä, pinstripet ei erotu, ja toiseksi värivaihtoehdoksi on mainittu musta. Nämä kaksi tosiaan ainoat värit.

Jos paikalla on historiantuntijoita, niin voisitteko valaista onko Harrikka aikoinaan tarjonnut mahdollisuutta omiin värivalintoihin, tai onko muuten vaan tiedossa että on ollut liikkeellä esitteestä poikkeavia värejä? Ja ei-tuntijat saa vapaasti heittää arvauksia :lol: Tuon väriosathan ovat pitkälti FXR:n kaltaiset mutta sen värivaihtoehdoista ei mulla ole tietoa.

Kuva
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5137
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Värivirhe?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 22:08 15.07.2019.

Se mitä netistä löytyy jonkun vanhemman vuosimallin väreiksi ei välttämättä ole ihan tarkka. Mielestäni olen nähnyt muitakin värejä alkuperäisinä, kuin noita luetteloista löytyviä.

Yksi hyvä vinkki on katsoa etulokarin kokoonpanoa. Ne hennot sivun tukitangot on alun perin niitattu lokarin korvakkeisiin. Kukaan maalari ei pura niitä ja niittaa uudestaan. Yleensä ne vedetään ruuveilla takaisin kiinni. Jos siellä on vielä niittaus, lienee lokarin maalaus ainakin orggis.
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5137
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Värivirhe?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool » 22:23 15.07.2019.

Zoomailin kuvaa ja kyllä se sivutankojen kiinnitys näytti ruuvin kannalta, jolloin ei taida olla orggis väristä tai pelleistä kyse.

Toinen epäilys on tankki. Tuo siipikuvio oli esim. '87 softailissa, joten ei liene todennäköistä, että se olisi käytetty jo '83 Sportsterissa. Sanoisin silloin Sportsterien kuvioinnin olleen hillitympiä ja tuo grafiikan yleistyneen vasta myöhemmin.

Googlasin nopeasti enkä löytänyt XLS:n kuvissa tuota tankkigrafiikkaa.

Toki jos googlailee NOS-grafiikoita, voi löytää niitä myynnissä ja saada osviittaa, minkä mallien ja vuosien tankeista niitä on löytynyt.

Voi siis olla, että koko peltisetti on jostain muusta pyörästä...

Onko sinulla heittää kuvaa siitä esitteen pyörästä tankkigrafiikoineen?
Kyllä Rautis on Raaka peli 8)

Avatar
KariFS
Viestit: 229
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Värivirhe?

Viesti Kirjoittaja KariFS » 00:53 16.07.2019.

Mun mielestä tuota kotkansiipeä on ollut AMF-malleissakin... Tällä foorumilla oli juttu siitä yhdestä punaisesta ’82 matkamallista, joka maalattiin uusiksi ja siinä oli sama tarra:

https://www.harrika.fi/juttutupa/viewto ... 37&t=60403

Mutta tästä linkistä pitäisi löytyä aika hyvä skannaus vuoden 1983 Sportster-versioista.

https://ibb.co/c2NRBSS

Tuo mittarikonsoli tankin päällä on kaikissa ”oikeissa” kuvissa kyllä harmaata muovia.

Tää mun pyörä kuitenkin on runkonumeronkin perusteella kasikolmonen Roadster, ei-Kalifornia-malli. Aika jännä ”kustomointi” olisi tuo värinvaihto tempaisemalla pellit jostain FXR:stä, mutta on sitä hullumpaakin nähty. Pitää koittaa kaivella noita FXR:n värejä tässä joskus.

Kaksi vaihtoehtohan tässä on, eli joko kyseessä on huippuharvinaisuus, ainutlaatuinen kokeilumalli tms, tai sitten ihan vaan perinteinen kyläsepän kustomi :lol:
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”

Vastaa Viestiin