Heips
Tuli mieleen jotta mitähän pikkuvaraosii tulpan lisäksi olisi hyvä olla vanhan evo tekniikan mukana. >ehdotuksii kehiin.....
varaosat mukana
Re: varaosat mukana
Periaatteessa ei mitään, mutta toisaalta kaikki voi mennä rikki.
Evotekniikka on erittäin varma, jos se on vähääkään alkuperäisessä mallissa. Meillä on kaksi Evoa ja ollaan niillä ajeltu yhteensä sellaiset 150tkm. Rouvalla meni kerran työmatkalla takapyörästä laakerit ja kerran loppui pensa. Kumassakin ongelmassa auttoi hinuri Autoliiton piikkiin.
Itse en pidä juuri mitään mukana. Monitoimityökalu on, mutta silläkin on yleisin työ lenkkimakkaran leikkuu.
Bendixin vapaakytkinratas on meillä uusittu kerran kumpaankin ja jännitteen säädin toiseen. Muuten on pääsääntöisesti ajettu vaan, toki huollettu on ja vähän silmäilty.
Tuon monitoimityökalun lisäksi voisi olla rulla jesaria ja nippusiteitä....
Paras varaosa on nykyään kännykkä ja hinausturva.
Evotekniikka on erittäin varma, jos se on vähääkään alkuperäisessä mallissa. Meillä on kaksi Evoa ja ollaan niillä ajeltu yhteensä sellaiset 150tkm. Rouvalla meni kerran työmatkalla takapyörästä laakerit ja kerran loppui pensa. Kumassakin ongelmassa auttoi hinuri Autoliiton piikkiin.
Itse en pidä juuri mitään mukana. Monitoimityökalu on, mutta silläkin on yleisin työ lenkkimakkaran leikkuu.
Bendixin vapaakytkinratas on meillä uusittu kerran kumpaankin ja jännitteen säädin toiseen. Muuten on pääsääntöisesti ajettu vaan, toki huollettu on ja vähän silmäilty.
Tuon monitoimityökalun lisäksi voisi olla rulla jesaria ja nippusiteitä....
Paras varaosa on nykyään kännykkä ja hinausturva.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: varaosat mukana
Oon sama mieltä … jos ajat Suomessa , mutta ulkomailla pitäisi olla luotokortti ( ei tyhjä ) ja tukku käteistä mukana.
Varaosia ja työkaluja saa olla mukana ainoastaan silloin kun osat käyttää niitä.
Varaosia ja työkaluja saa olla mukana ainoastaan silloin kun osat käyttää niitä.
moorits
- Veijo Esso
- Viestit: 1096
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: varaosat mukana
Minulla on pidemmillä reissuilla mukana gorillateippiä, sähköteippiä, nippusiteitä ja tulpat. Niitäkään ei tänä keväänä tarvittu Saksan turneella, vaan pelkästään luottokorttia. 800 euroa tuli jätettyä huoltoukoille Berliinissä kahteen eri otteeseen: 160 euroa etuhaarukan stefojen vaihto ja viikon päästä 630 euroa enskan korjaus (tiivisteet ja laakerit).
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: varaosat mukana
Pieni ensiapulaukku. Tubeless paikkalaukku + painekapselit. Tulpat, ruuvattava vaijerinippeli, muutama tuumainen mutteri ja ruuvi. Jeseä, rautalankaa, nippusiteitä. Ketjun pikalukko. Sulakkeita, pätkä johtoa, sokeripalaliitin. Työkaluja.
Eihän noita kaikkia tarvi, mutta oon kyllä pysähtynyt auttamaan jos ja kun joku tarvii jeesiä.
Eihän noita kaikkia tarvi, mutta oon kyllä pysähtynyt auttamaan jos ja kun joku tarvii jeesiä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: varaosat mukana
Tänään ois pitäny olla. Kaljanhakureissulla hyytyi kaupan pihaan startatessa. Onneksi soittamalla apu paikalle. Matkaa vain 4km. Ongelman ratkaisuun tarvittiin yleismittari ja ristipää.
Ristipäällä sai akun esiin. Yleismittarilla tarkistus-> akku oli ok. Sitten vain johtoja ja liittimiä Nitkuttamaan. Akku oli just vaihdettu + kaapelia tökkimällä virta palasi.
Ilmeisesti johtoa on vedetty liittimestä kun on niin tiukka. Eli tod.näk murtunut juotos ja huono kontakti. Pitää kuoria ja tarkistaa. Mutta nyt kyllä taas pakkaan tuon perus-setin mukaan kun on laukutkin.
- yleismittari
-WD40
- nippusiteet ja jesari
-9-13 kiintolenkit
- jakoavain
- kuusiokolosetti
- latta ja ristipää
- pikku hylsysarja
- letherman
- lonkero
Ei näillä mekaanisia korjaa, mutta just nää pienet
Ristipäällä sai akun esiin. Yleismittarilla tarkistus-> akku oli ok. Sitten vain johtoja ja liittimiä Nitkuttamaan. Akku oli just vaihdettu + kaapelia tökkimällä virta palasi.
Ilmeisesti johtoa on vedetty liittimestä kun on niin tiukka. Eli tod.näk murtunut juotos ja huono kontakti. Pitää kuoria ja tarkistaa. Mutta nyt kyllä taas pakkaan tuon perus-setin mukaan kun on laukutkin.
- yleismittari
-WD40
- nippusiteet ja jesari
-9-13 kiintolenkit
- jakoavain
- kuusiokolosetti
- latta ja ristipää
- pikku hylsysarja
- letherman
- lonkero
Ei näillä mekaanisia korjaa, mutta just nää pienet
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: varaosat mukana
Akkukaapeleita ei pitäisi juottaa. Pitkässä juoksussa juotettu kaapeli murtuu juotoksen vierestä.
Kannattaa käydä autosähkössä teettämässä kaapelien ja kenkien yhdistäminen puristusliitoksella.
35mm2 kaapeli silikonieristeellä on toimiva starttivehkeessä.
Kannattaa käydä autosähkössä teettämässä kaapelien ja kenkien yhdistäminen puristusliitoksella.
35mm2 kaapeli silikonieristeellä on toimiva starttivehkeessä.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: varaosat mukana
Puristusliitos näytti hyvältä. Irroitin ja putsasin kaapelin, liitokset, akkutelineen yms.
Ainoa epäilyttävä oli jälkiasennettu tupakansytytin hässäkkä. Ihan kuin olisi jotenkin hitsannut johtojen juuresta. Poistin koko setin.
Nyt taas näyttäisi toimivan hyvin. Mutta työkalut kulkekoon toistaiseksi mukana.
Ainoa epäilyttävä oli jälkiasennettu tupakansytytin hässäkkä. Ihan kuin olisi jotenkin hitsannut johtojen juuresta. Poistin koko setin.
Nyt taas näyttäisi toimivan hyvin. Mutta työkalut kulkekoon toistaiseksi mukana.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13