varaosat mukana

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
zjuni
Viestit: 9
Liittynyt: 09:17 29.08.2008.
Paikkakunta: KOUVOLA

varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja zjuni »

Heips
Tuli mieleen jotta mitähän pikkuvaraosii tulpan lisäksi olisi hyvä olla vanhan evo tekniikan mukana. >ehdotuksii kehiin.....
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Periaatteessa ei mitään, mutta toisaalta kaikki voi mennä rikki.
Evotekniikka on erittäin varma, jos se on vähääkään alkuperäisessä mallissa. Meillä on kaksi Evoa ja ollaan niillä ajeltu yhteensä sellaiset 150tkm. Rouvalla meni kerran työmatkalla takapyörästä laakerit ja kerran loppui pensa. Kumassakin ongelmassa auttoi hinuri Autoliiton piikkiin.
Itse en pidä juuri mitään mukana. Monitoimityökalu on, mutta silläkin on yleisin työ lenkkimakkaran leikkuu.
Bendixin vapaakytkinratas on meillä uusittu kerran kumpaankin ja jännitteen säädin toiseen. Muuten on pääsääntöisesti ajettu vaan, toki huollettu on ja vähän silmäilty.
Tuon monitoimityökalun lisäksi voisi olla rulla jesaria ja nippusiteitä....
Paras varaosa on nykyään kännykkä ja hinausturva.
moderattori

Romu rauhoittaa!
moorits
Viestit: 102
Liittynyt: 12:03 30.06.2007.

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja moorits »

Oon sama mieltä … jos ajat Suomessa , mutta ulkomailla pitäisi olla luotokortti ( ei tyhjä ) ja tukku käteistä mukana.

Varaosia ja työkaluja saa olla mukana ainoastaan silloin kun osat käyttää niitä. :wink:
moorits
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1096
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Minulla on pidemmillä reissuilla mukana gorillateippiä, sähköteippiä, nippusiteitä ja tulpat. Niitäkään ei tänä keväänä tarvittu Saksan turneella, vaan pelkästään luottokorttia. 800 euroa tuli jätettyä huoltoukoille Berliinissä kahteen eri otteeseen: 160 euroa etuhaarukan stefojen vaihto ja viikon päästä 630 euroa enskan korjaus (tiivisteet ja laakerit).
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
ranze
Viestit: 872
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pieni ensiapulaukku. Tubeless paikkalaukku + painekapselit. Tulpat, ruuvattava vaijerinippeli, muutama tuumainen mutteri ja ruuvi. Jeseä, rautalankaa, nippusiteitä. Ketjun pikalukko. Sulakkeita, pätkä johtoa, sokeripalaliitin. Työkaluja.

Eihän noita kaikkia tarvi, mutta oon kyllä pysähtynyt auttamaan jos ja kun joku tarvii jeesiä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Tänään ois pitäny olla. Kaljanhakureissulla hyytyi kaupan pihaan startatessa. Onneksi soittamalla apu paikalle. Matkaa vain 4km. Ongelman ratkaisuun tarvittiin yleismittari ja ristipää.

Ristipäällä sai akun esiin. Yleismittarilla tarkistus-> akku oli ok. Sitten vain johtoja ja liittimiä Nitkuttamaan. Akku oli just vaihdettu + kaapelia tökkimällä virta palasi.

Ilmeisesti johtoa on vedetty liittimestä kun on niin tiukka. Eli tod.näk murtunut juotos ja huono kontakti. Pitää kuoria ja tarkistaa. Mutta nyt kyllä taas pakkaan tuon perus-setin mukaan kun on laukutkin.
- yleismittari
-WD40
- nippusiteet ja jesari
-9-13 kiintolenkit
- jakoavain
- kuusiokolosetti
- latta ja ristipää
- pikku hylsysarja
- letherman
- lonkero
Ei näillä mekaanisia korjaa, mutta just nää pienet
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Pertti
Viestit: 5938
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Akkukaapeleita ei pitäisi juottaa. Pitkässä juoksussa juotettu kaapeli murtuu juotoksen vierestä.
Kannattaa käydä autosähkössä teettämässä kaapelien ja kenkien yhdistäminen puristusliitoksella.
35mm2 kaapeli silikonieristeellä on toimiva starttivehkeessä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: varaosat mukana

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Puristusliitos näytti hyvältä. Irroitin ja putsasin kaapelin, liitokset, akkutelineen yms.
Ainoa epäilyttävä oli jälkiasennettu tupakansytytin hässäkkä. Ihan kuin olisi jotenkin hitsannut johtojen juuresta. Poistin koko setin.
Nyt taas näyttäisi toimivan hyvin. Mutta työkalut kulkekoon toistaiseksi mukana.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Vastaa Viestiin