.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 13:41 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Veikkaus...
Liian pieni tilannenopeus....takimmainen horjahti ensin ja etummainen näki peilistä....säikähti, horjahti ja sekin katolleen.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pertin arvion kannalla minäkin. Ajoi muutenkin hiljaa ja vähän epävarmasti aiemmin siinä keskellä tietä. Sitten kun vauhti kurvissa meni nollille, niin tuo lehmän ajogeometria "haukkaa" helposti sisäänpäin. Siinä on moni kaatanut pyörän paikallaan, koska se heilahtaa vauhdin kuoltua haukkauksen jälkeen varsin äkkinäisesti ja siinä ei jalka pidä, jos on kuoppaa tai hiekkaa alla ja matkustaja kyydissä.

Tuossa vaan huono tuuri kulminoitui tien reunaan. Näin samanlaisen 10v sitten Milwaukseessa H-D 105 -juhlilla. HIrveä ruuhka pyöriä moottoritiellä monta rinnakkain. Ylämäki ja suht' reilusti oikealle kääntyvä melko paljon kallistuva kaarre. Jono pysähtyi ja siinä pari pyörää ennen minua meni lehmä kyljelleen juuri noin. Onneksi oli keskellä kaistaa ja siinä vaan sekä kuski että matkustaja lensivät asvaltille. Ei näyttänyt kuitenkaan käyneen pahemmin ja nousivat itse ylös. Muut pyörät vieressä pysähtyivät ja nostivat pyörän pystyyn ja auttoivat pariskunnan liikkeelle.

Itse olen myös kaksi kertaa saanut lehmän nurin kaatumaraudan varaan paikallaan juuri noin, en onneksi jorpakkoon, vaan tosiaan ihan paikallaan ilman vaurioita. Viimeksi elokuussa. Kävin tekemään sellaista 135 asteen käännöstä hiekalla, ylämäestä alamäkeen kääntäen, vauhti kuoli, pyörä heilahti, bootsin pohja ei pitänyt hiekalla ja pyörä suistui kaatumarautojen varaan alamäkeen.

Oli muuten aika vaikea nostaa pystyyn siinä hiekalla ylämäkeen. Tytär oli kyydissä ja kahdestaan punnersimme sen ylös. Itse vedin sillä "peruutuskävely"-tekniikalla persaus penkissä ja tytär nosti takimmaisesta kaatumaraudasta. Nousi toisella yrityksellä, kun hänen apunostonsa tuli juuri oikeaan hetkeen.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Ohoh! 8O Minä mietin vaan sitä, että miten nuo pyörät on saatu takaisin pystyyn tuolta jorpakosta? Muutenkin mietin, että miten ja missä voisi harjoitella pyörän pystyyn nostamista? Omani kun vahingossa kippasin parkkiruutuun, niin laski öljyä alleen. Öljytankin korkki ei ole kovin tiivis siis. Ei viitsi huvikseen sitä kumoon laittaan.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
KariFS
Viestit: 554
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Varmaan tarvittiin hinausautoa että nuo saatiin ylös... Eipä siinä varmaan matka olisi jatkunut muutenkaan, kun katolleen asti menivät. Erikoinen kaatuminen kyllä, olisiko aloittelijat asialla, tai peräti vuokrapyörät, kun vähän hoipertelevaa oli meno muutenkin. Sattui huonoon paikkaan, tasaisellahan olisivat vaan kellahtaneet kyljelleen. Edellä menevä tosiaan tyri sitten muuten vaan, eli kääntyi katsomaan ja käänsi samalla itse ojaan.

Mopedilla tein joskus vastaavan, kun siitä oli jo joku muu ennen minua kaatunut ohjauksen stopparit hajalle, pikku vauhdista "haukkasi" eikä ehtinyt sanoa kissaa kahdella ässällä kun jo olin turvallani :D

Pyörän pystyynnostoa voisi kai harjoitella vaikka niin että ei ole öljyjä säiliössä. En ole omaanikaan ihan maahan asti laittanut, mutta koemielessä joskus kallistanut aika lähelle. Raskas on tuollainen "pienikin" Harrikka. Jotain pehmustetta vähän alle ja avustajan kanssa kun laskee sen niin ei tule vaurioita.

Eikä ne kaatumaraudatkaan välttämättä huono ajatus olisi Sportsteriinkaan, eipä pääse ihan maahan saakka niiden kanssa?
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Kaatumaraudat on Sportsterissa, onneksi olivat paikallaan jo, kun kippasi parkkiruudussa nurin. Meni vaan ihan kyljelleen. Sain omin voimin helposti nostettua sen verran pystympään kaatumarautojen varassa, ettei enää valuttanut öljyä. Ylös asti en kyllä saanut enää omin voimin, vaan joudun treenikavereita huhuilemaan whatsappilla. Onneksi oli apu lähellä. :D Luulen kuitenkin, että mulla oli vika tekniikassa enemmän kuin voimissa, etten saanut ylös asti. Kyllä ne kaatumaraudat kummasti jelppaa myös ylösnostamisessa.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 13:41 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Joo, videoita olen katsonut. Katsotaan, milloin tulee seuraava tosi paikka, että pitäs se pyörä itse ylös kammeta. :lol:
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 13:42 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Tästä tuossa jo aiemmin mainitsin. Mun pyörän öljytankin korkki ei ole ihan tiivis ja kun pyörän laittaa kyljelleen vahingossa tai tarkoituksella, niin öljyä tulee ulos. Sitä ei viitsisi ihan huvikseen kaadella maahan. Pitäiskö olla sellainen huono pyöränraato, jonka kanssa voisi treenata? :lol: No, ei ole tiloja eikä rahaa moiseen. Pitää keksiä jotain muuta luovaa ratkaisua.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Kiwi
Viestit: 2148
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ei sen kuulu vuotaa, hommaa uus korkki. Ja jos alat kippaamaan sitä vasemmalle puolelle öljykorkki vaan nousee pystympään.
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: harley davidson owners ride off cliff

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Hyvä. Täytyy keskustella öljykorkista, kun käyn katsomassa huomenna Porsteria talvisäilössä. :) Pitää korkki vaihtaa, jos se ei tuon suurempi asia ole.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Vastaa Viestiin