myNETmoto renkaat saksasta
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Road Runner -lehden testistä kopioitua ns. tehtaan kehuskelua:
"Compared to the prior ME 880 series, the new 888’s contact patches are 15 percent wider and five percent shorter for better force distribution, and rubber compounds, tread design, and structural improvements provide longer life. The tire’s polymer compound was modified for better abrasion resistance, with a unique resin that boosts grip on wet surfaces. To prevent dropoff of performance as the tires age, an improved mixing process was introduced.
Heavy bikes stress the tire’s carcass; to reduce fatigue, a flatter and wider geometry was developed which directs forces toward the sidewall. The ME 888 also features polyester carcass plies and aramid belts on sizes used for heavier motorcycles.
The ME 888’s wider and shorter footprint reduces wear due to flexing at the tire’s contact patch, and this profile is said to distort less under engine torque. Compound bridges between tread grooves also reduce tread flex under load. The new wider profile, coupled with this differentiated groove geometry, reduces tire wear and increases stability. An added benefit of this change is better water dispersal and therefore resistance to hydroplaning."
En usko, että huomaat ajettavuudessa mitään eroa 880:een. Minä ainakaan en ole huomannut ensimmäisen 2000 km:n aikana. Mitä siis on parannettu on kulutuskestävyys ja kylmä/märkäpito, etenkin kun rengas on kulunut.
Kuluneen renkaan huonohko märkäpito onkin yksi ME880:n ns. ominaisuuksista. Tästä on itsellänikin kokemusta viime syksyltä rallikauden päättäjäisistä palatessani. Märällä, uudella asfaltilla renkaat olivat liukkaat, kun kulutuspintaa oli n. 2 mm jäljellä sekä edessä, että takana. En nyt sentään onneksi pyörää kaatanut.
Jos kulutuskestävyyttä on onnistuttu parantamaan, kuten myös märkäpitoa, niin silloin kyseessä ei ole huono rengas. Mutta kulutuskestävyydestä ei ole kokemusta - vielä. Ja renksut on paistettu vuonna 2016. Ostin ne MyNetmotosta viime syksynä. Eli vuoden vanhaa varastoa ostohetkellä.
200/50 R18 maksoi 204,12 € | Motonetissä 262 €, erikseen tilattavissa.
90/90 R21 maksoi 102,29 € | Motonetissä 141 €, erikseen tilattavissa.
Rahti oli 22 €.
Eli 74,60 € säästi tässä, jos halusi Metzelerit.
"Compared to the prior ME 880 series, the new 888’s contact patches are 15 percent wider and five percent shorter for better force distribution, and rubber compounds, tread design, and structural improvements provide longer life. The tire’s polymer compound was modified for better abrasion resistance, with a unique resin that boosts grip on wet surfaces. To prevent dropoff of performance as the tires age, an improved mixing process was introduced.
Heavy bikes stress the tire’s carcass; to reduce fatigue, a flatter and wider geometry was developed which directs forces toward the sidewall. The ME 888 also features polyester carcass plies and aramid belts on sizes used for heavier motorcycles.
The ME 888’s wider and shorter footprint reduces wear due to flexing at the tire’s contact patch, and this profile is said to distort less under engine torque. Compound bridges between tread grooves also reduce tread flex under load. The new wider profile, coupled with this differentiated groove geometry, reduces tire wear and increases stability. An added benefit of this change is better water dispersal and therefore resistance to hydroplaning."
En usko, että huomaat ajettavuudessa mitään eroa 880:een. Minä ainakaan en ole huomannut ensimmäisen 2000 km:n aikana. Mitä siis on parannettu on kulutuskestävyys ja kylmä/märkäpito, etenkin kun rengas on kulunut.
Kuluneen renkaan huonohko märkäpito onkin yksi ME880:n ns. ominaisuuksista. Tästä on itsellänikin kokemusta viime syksyltä rallikauden päättäjäisistä palatessani. Märällä, uudella asfaltilla renkaat olivat liukkaat, kun kulutuspintaa oli n. 2 mm jäljellä sekä edessä, että takana. En nyt sentään onneksi pyörää kaatanut.
Jos kulutuskestävyyttä on onnistuttu parantamaan, kuten myös märkäpitoa, niin silloin kyseessä ei ole huono rengas. Mutta kulutuskestävyydestä ei ole kokemusta - vielä. Ja renksut on paistettu vuonna 2016. Ostin ne MyNetmotosta viime syksynä. Eli vuoden vanhaa varastoa ostohetkellä.
200/50 R18 maksoi 204,12 € | Motonetissä 262 €, erikseen tilattavissa.
90/90 R21 maksoi 102,29 € | Motonetissä 141 €, erikseen tilattavissa.
Rahti oli 22 €.
Eli 74,60 € säästi tässä, jos halusi Metzelerit.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Metzelerissä tuossa 880 sarjassa ainakin tuntuu olevan eturenkaassa metka ulvonta-ominaisuus. Eli kuluessaan kuvio pitää ääntä kantatessa. Sanoisin jopa häiritseväksi ominaisuudeksi.
Minulla oli selalinen yhdessä pyörässä, jolla ajoin noin 30000 km sillä eturenkaalla. Sitten pyörä meni eteenpäin ja seuraava omistaja ajoi jonkin tonnin ja sitten rengas turposti muodottomaksi ajossa, vaikka pintaa olisi ollut.
Tämän kokemuksen perusteella seuraava renkaani ei ole Metzeler, vaan pysyn Dunlopeissa.
Minulla oli selalinen yhdessä pyörässä, jolla ajoin noin 30000 km sillä eturenkaalla. Sitten pyörä meni eteenpäin ja seuraava omistaja ajoi jonkin tonnin ja sitten rengas turposti muodottomaksi ajossa, vaikka pintaa olisi ollut.
Tämän kokemuksen perusteella seuraava renkaani ei ole Metzeler, vaan pysyn Dunlopeissa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- Veijo Esso
- Viestit: 1098
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: myNETmoto renkaat saksasta
EI tarvitse olla edes uusi asvaltti kun kulunut (sama noin 2 mm kulutuspinta kuin edellä) ME880 on liukas. Kehä kolmoselta Turun motarille kääntyessä lähti rampilla sportsterin perä pyrkimään sivulle. Pysyi hallinnassa, mutta sen verran lähellä oli, että siihen tuli Michelin Commander 2 tilalle. Dynaan ostin uuden ME888:n taakse, kun niin kovasti kehuttiin, että se pitää märälläkin. Vajaa 5tkm sillä on nyt ajettu, joten ei olla vielä lähelläkään samaa kuluneisuutta missä em. sportsterin takarengas oli. Nythän se vielä pitää kuin tauti. Jos siitä kuluneena tulee yhtä liukas, niin saa olla viimeinen metukka meikäläisen pyörissä.hdjokke kirjoitti: ↑10:29 05.07.2018. Kuluneen renkaan huonohko märkäpito onkin yksi ME880:n ns. ominaisuuksista. Tästä on itsellänikin kokemusta viime syksyltä rallikauden päättäjäisistä palatessani. Märällä, uudella asfaltilla renkaat olivat liukkaat, kun kulutuspintaa oli n. 2 mm jäljellä sekä edessä, että takana. En nyt sentään onneksi pyörää kaatanut.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Mulla on ollut ME880:t edessä ja takana vuodesta 2002 lähtien Softail:ssa. Olen ajanut niillä yli 80 000 km. Ei ole ulvonut, vaikka on ollut suht' hiljaiset piiput. Kaverilla joskus n. 10 v. sitten lähti paloja pois kulutuspinnasta, kun Metzeler muutti kumiseosta jotenkin. Hyvä syy vaihtaa rengasmerkkiä.Joe Cool kirjoitti: ↑12:54 05.07.2018. Metzelerissä tuossa 880 sarjassa ainakin tuntuu olevan eturenkaassa metka ulvonta-ominaisuus. Eli kuluessaan kuvio pitää ääntä kantatessa. Sanoisin jopa häiritseväksi ominaisuudeksi.
Minulla oli selalinen yhdessä pyörässä, jolla ajoin noin 30000 km sillä eturenkaalla. Sitten pyörä meni eteenpäin ja seuraava omistaja ajoi jonkin tonnin ja sitten rengas turposti muodottomaksi ajossa, vaikka pintaa olisi ollut.
Mutta. Onhan noita vaihtoehtoja nykyään vaikka kuinka: Avon, Michelin, Dunlop jne. Ajokaudella sitä varmaan haluaa vain varmistua, että haluamaansa rengasta on kauppiaan varastossa, ettei tule liian suurta seisokkia kauteen. En oikein jaksa uskoa, että nykyisissä merkittävien valmistajien renkaissa on suuria eroja. Eihän autonrenkaissakaan ole, vaikka Tekniikan Maailma joka vuosi eroja on löytävinäänkin.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Mä tilasin delticomilta eli rengas-online.com Michelinin Commander 2 etusen tiistaina illalla ja tuli ovelle tänään perjantaina yhdeksältä aamulla. Ihan tuore kumi 129€. Ei paha.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Siellä toimituskulut sisältyy hintaan-Harikka- kirjoitti: ↑22:41 27.07.2018.Juu, noppeeta toimintaa. Tuo miun rengas on Rengas-Online:ssa 221.60€ + ilmeisesti toimituskulutjty kirjoitti: ↑21:40 27.07.2018. Mä tilasin delticomilta eli rengas-online.com Michelinin Commander 2 etusen tiistaina illalla ja tuli ovelle tänään perjantaina yhdeksältä aamulla. Ihan tuore kumi 129€. Ei paha.
En jaksanu kirjautuu em. asian selvittämiseks...
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Minä olen tässä samoilla linjoilla. Jos hintaero ei ole mahdoton, niin olen kyllä valmis maksamaan muutaman euron enemmän siitä, että saan haluamani tuotteen täältä kivijalkaliikkeestä ja kuten Pertti sanoi, jää verorahat Suomeen.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Kyllä sitä hinta eroa tulee yleensä useita kymppejä ja tottakai se aina kertautuu, mitä useamman renkaan ostaa. Ollaan tehty usein kimppatilaus tuolta Mynetmotosta. Säästö on ollut huomattava. Mp-renkaat on sika hintaisia Suomessa ja suuremmalla todennäköisyydellä, kuin Saksasta, saat jo valmiiksi "vanhan" hyllyssä pitkään maanneen renkaan. Vähän ajavan ei kannata ostaa valmiiksi pari vuotta vanhalla paistoleimalla olevia renkaita.
Toki, jos lompuukissa on niin paljon ylimääräistä, niin voi ostaa pelkän kannatuksen vuoksi Suomesta.
Renkaitten vaihto hinnoissa on myös suuria eroja, ainakin Treella. Riippuu tietysti siitäkin, onko kyseessä alta-alle vaihto vai viekö vanteet irrallaan vaihdolle.
Liikkeet, jotka myyvät itse mp-renkaita, etkä ole ostanut niitä sieltä, tahtovat "rankaista" hinnoillaan. Meillä esim. Euromaster on edullinen ja eivät myy mp-renkaita. Espoon paikoista en tiedä mitään.
Toki, jos lompuukissa on niin paljon ylimääräistä, niin voi ostaa pelkän kannatuksen vuoksi Suomesta.
Renkaitten vaihto hinnoissa on myös suuria eroja, ainakin Treella. Riippuu tietysti siitäkin, onko kyseessä alta-alle vaihto vai viekö vanteet irrallaan vaihdolle.
Liikkeet, jotka myyvät itse mp-renkaita, etkä ole ostanut niitä sieltä, tahtovat "rankaista" hinnoillaan. Meillä esim. Euromaster on edullinen ja eivät myy mp-renkaita. Espoon paikoista en tiedä mitään.
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Tuo on tietty hyvä pointti. Vanhoja renkaita ei kannata ostaa uuden hinnalla ja jos ei tiedä ajavansa paljon. Eihän niistä edellispäivän pullistakaan täyttä hintaa makseta.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Tuo pitää joissakin tapauksissa paikkansa, joten kannatta katsoa missä ne muualta ostetut renkaat vaihdattaa alle, ette mene saavutettu "säästö" siinä.Grasschopper1 kirjoitti: ↑10:46 16.08.2018.
Liikkeet, jotka myyvät itse mp-renkaita, etkä ole ostanut niitä sieltä, tahtovat "rankaista" hinnoillaan.
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: myNETmoto renkaat saksasta
Näyttäs meilläkin löytyvän Euromaster ihan kulmilta, jopa kaksin kappalein. Täytyy laittaa harkintaan tuo vaihtoehto.Grasschopper1 kirjoitti: ↑10:46 16.08.2018. Liikkeet, jotka myyvät itse mp-renkaita, etkä ole ostanut niitä sieltä, tahtovat "rankaista" hinnoillaan. Meillä esim. Euromaster on edullinen ja eivät myy mp-renkaita. Espoon paikoista en tiedä mitään.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/