Vähän erilainen viesti

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Kiitos Pertti, taas tuli aloittelevalle motoristille uutta tietoa. :)
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4845
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 13:43 13.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Toisaalta myös H-D on käyttänyt Michelinin renkaita joiden kyljet on markkinoiden löysimmät.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kiwi kirjoitti: 12:48 29.01.2019. Toisaalta myös H-D on käyttänyt Michelinin renkaita joiden kyljet on markkinoiden löysimmät.
Oletko koskaan käsitellyt Michelinä, jossa lukee Harley-Davidson?
Olen niitä jokusen vääntänyt pois ja päälle ja voin vakuuttaa, että jäykkä on uutena ja vanhana.
Ei eroa Dunlopin vastaavasta. Myös painosta voi todeta, että materiaalia on varmasti enemmän kuin esim. Commanderissa.
Olen tehnyt runsaasti testipolttoja eri merkkisillä renkailla ja Harley-Davidson renkaasta tulee rautalankaa yli kaksinkertainen määrä Commanderiin verrattuna. Shinkossa ei ollut rautaa kuin nimeksi.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Joskus johonkin neljäkasiin taisin eturenkaan vaihtaa, mutta muistikuvat voi olla toki väärät tuosta löysyydestä eikä kyseessä ollut iso pyörä. Muutaman touringin renkaatkin taisin laittaa ja niistä löysin oli Metzeler, shinkot voi laskea rättirenkaiksi eikä niitä muutenkaan tullut laitettua isompaan kalustoon.
JLK
Viestit: 11
Liittynyt: 12:17 12.05.2013.
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja JLK »

Kiitoksia Affelle nostosta.
Kun hommat Smoton projektina päättyi niin päätettiin jatkaa omana yhdistyksenä eli perustettiin Motoristien Kriisipalvelu. Suurin osa vanhoja tekijöitä ja uudetkin ammttilaisia. Nettisivuja ei vielä ole mutta facebookissa löytyy " Motoristien Kriisipalvelu" haulla. Toiminataidea on vertaistuki ja kaikki vertaistyöntekijät ajaa itse. Ongelmat on niitä joita tuotte itse esiin ja toiminta on täysin luottamuksellista. Koko porukalla on alan kolulutus jota pyrimme päivittämään mahdollisuuksien mukaan. Käytämme yhdistyksestämme ainoastaan nimeä Motoristien Kriisipalvelu koska edellinen nimi kuului Smotolle.
Uuden yhdistyksen kassavirta ja messut olivat sitä mieltä että MP19 messuilla ollaan paikalla jonkinmoisella miehityksellä ilman omaa osastoa. Eiköhän siellä HDCF-osastolla ole ainakin esitteitä saatavilla. Rengasvalintoihin saati olkapäävammoihin en tässä ota kantaa vaikka molempien kanssa joudunkin tekemisiin.
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Kiwi kirjoitti: 15:05 29.01.2019. Muutaman touringin renkaatkin taisin laittaa ja niistä löysin oli Metzeler, shinkot voi laskea rättirenkaiksi eikä niitä muutenkaan tullut laitettua isompaan kalustoon.
Aikanaan tuon aloittajan viestin lukeneena aloin ihan eri tavoin miettiä renkaan jäykkyyttä. Vaikka sitä sanotaan, että ilma sen kasassa pitää, eikä runko, niin ilman lähtiessä onkin toinen tilanne käsillä.

Shinkoja muutaman ajaneena en niihin enää koske matkalehmissä juuri tuon löysyyden takia. Continental Milestone (?) oli ihan samaa luokkaa ja Koreassa valmistettu sekin, liekö jopa samasta pajasta?

Mezelerejä (880) olen yhden pannut itse alle lehmän etupyörään ja se oli kyllä erittäin jäykkä. Samoin "huippumerkki" Maxxis, jonka tuuppasin Kingin takapyöräksi, kun halvalla sain ;)

Silti kaikki normitilanteessa ostamani renkaat ovat olleet jo pitkään Harley-Davidson Dunlopeja juuri jäykän rungon takia. En ole huomannut liukkaiksi enkä muutenkaan huonoiksi, vaikka kylillä niin kerrotaankin. Onkohan se niin, että kun jotain asiaa tarpeeksi monta kertaa kuulopuheena toistetaan, se muuttuu todeksi :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1611
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vähän erilainen viesti

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Jatkan offtopiccia: Kukahan tässä nyt totuuden tietää, tuskin sitä edes on olemassa! Dunloppeja olen Night Trainissa käyttänyt koko ajan eli n. 130.000 km yhtä vajaan 10.000 km onnetonta toisen merkin kokelua lukuun ottamatta. En väitä että olisi paras, mutta minulle sopii, olen uskonut renkaanvaihtajien kertomukset tuosta tukevuudesta.
Vastaa Viestiin