HD- kuumetta
HD- kuumetta
Tervehdys HD-kansa !
Pari kesää sitten toteutui pitkäaikainen haave mp:stä.Pystymetsästä ja vähin tiedoin hankin Suzuki intruder 800:sen.Syksyllä se jo vaihtui 1400:seen, vähän komeamman varustelun(kin) takia.
Emännän kanssa tykätään mopoilusta ja custom on meidän tyyli.
Siitäpä sitten on noussut kuume, että mikseipä se voisi olla Harrika.
Sehän on monen pojan, tytön (ja faarin) märkä uni.
Malleja vaan on tuhottomasti! Jonkin verran nyt asiaan paneutuneena, lähinnä mahdollinen, (hinnaltaankin), olisi sportster 1200 custom.Näyttää vaan penkki aika kapelta, varsinkin mumman puolella?Olisiko se sitten softail custom, ( on vaan paljon kalliimpi ja raskaampi). Olisikohan vielä kömpelömpikin?
Harrikoiden tärinästähän puhutaan paljon kaikissa keskusteluissa.Onko se vaan "kateellisten panettelua". Ei tuo intikkakaan tärinätön ole.
Eikös se kuulu V-2:n ominaisuuksiin?
Joskus on myös parjattu HD:n vikaherkkyyttä.Väitetään, että on oltava matkalla mukana yksi laukku työkaluja ja silti voi jäädä pientareelle.
Intikassahan on tuo keppiveto ja ketjuvetoista en huoli.Mopo-ajoilta on jo kokemusta.
Millainen on tuon hihnan kestävyys ja kiristystarve?
Olisin kiitollinen kaikesta ASIALLISESTA palautteesta. (Ei esim. suomi-24 harrikkakeskustelun tyylisistä).
Rauhallista joulun odotusta, nimim. jokohan ensi kesäksi?
faari
Pari kesää sitten toteutui pitkäaikainen haave mp:stä.Pystymetsästä ja vähin tiedoin hankin Suzuki intruder 800:sen.Syksyllä se jo vaihtui 1400:seen, vähän komeamman varustelun(kin) takia.
Emännän kanssa tykätään mopoilusta ja custom on meidän tyyli.
Siitäpä sitten on noussut kuume, että mikseipä se voisi olla Harrika.
Sehän on monen pojan, tytön (ja faarin) märkä uni.
Malleja vaan on tuhottomasti! Jonkin verran nyt asiaan paneutuneena, lähinnä mahdollinen, (hinnaltaankin), olisi sportster 1200 custom.Näyttää vaan penkki aika kapelta, varsinkin mumman puolella?Olisiko se sitten softail custom, ( on vaan paljon kalliimpi ja raskaampi). Olisikohan vielä kömpelömpikin?
Harrikoiden tärinästähän puhutaan paljon kaikissa keskusteluissa.Onko se vaan "kateellisten panettelua". Ei tuo intikkakaan tärinätön ole.
Eikös se kuulu V-2:n ominaisuuksiin?
Joskus on myös parjattu HD:n vikaherkkyyttä.Väitetään, että on oltava matkalla mukana yksi laukku työkaluja ja silti voi jäädä pientareelle.
Intikassahan on tuo keppiveto ja ketjuvetoista en huoli.Mopo-ajoilta on jo kokemusta.
Millainen on tuon hihnan kestävyys ja kiristystarve?
Olisin kiitollinen kaikesta ASIALLISESTA palautteesta. (Ei esim. suomi-24 harrikkakeskustelun tyylisistä).
Rauhallista joulun odotusta, nimim. jokohan ensi kesäksi?
faari
On paljon asioita joita mielessäsi varmaan liikkuu. Niin on ollut monella muullakin ja niitä ja vastauksia löydät täältä haulla. Paina siis search nappia ja esitä sinne hakusanoja. Todennäköisesti asiaasi on aikaisemmin käsitelty ja vastauksia löytyy. Onnea tutkimuksillesi ja tulevalle valinnallesi!
Unohda sporsteri jos mamman kanssa tarkotus reissata. Mite ois Dyna, edullinen hinta mut iso pyörä ja mahtuu mammakin paremmin kyytiin. Painoa ei kannata miettiä, ei sitä huomaa ajaessa. Vikaherkkyyskin on harrikoitten osalta pitkälti liioiteltua. Ja se tärinä tekee harrikasta harrikan, tosin sitä ei uudemmissa malleissa enää kunnolla tunnekaan.
- Nostradamus
- Viestit: 64
- Liittynyt: 00:28 16.08.2008.
- Paikkakunta: Muurame
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Tässä yksi keskustelu aiheesta: http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... t=sporster
Me ollaan emännän kanssa päästelty 1200 ja 1000 cc sportstereilla kahdeksan ajokautta ja hyvin niillä viikonloppureissuja heittää kaks päällä. Mutta jos enemmän aikoo reissata ja budjetti sallii, niin Dyna voisi olla hyvä vaihtoehto. On huomattavasti tilavampi kuin sportsteri ja hinnat eivät ole paljoa 1200:sta kalliimmat.
Me ollaan emännän kanssa päästelty 1200 ja 1000 cc sportstereilla kahdeksan ajokautta ja hyvin niillä viikonloppureissuja heittää kaks päällä. Mutta jos enemmän aikoo reissata ja budjetti sallii, niin Dyna voisi olla hyvä vaihtoehto. On huomattavasti tilavampi kuin sportsteri ja hinnat eivät ole paljoa 1200:sta kalliimmat.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Jos tärinät pelottaa osta evo tai twin-cam koneinen FLH, FXD, FXR malli, taikka 2004-uudempi sportsteri joissa kone on kumiripustettu. Kyllä nekin pientä vatkausta tarjoaa, tosin kyllä tyhjäkäynnillä taikka sitten kun ajetaan isoilla kierroksilla. Myös softail mallit saivat tasapainotus akseleilla olevat twin cam B koneet vuonna 2000.
Tuo harleyn vikaherkkyys tulee niistä tein sen itse viritelmistä ja laaduttomista tarvike varaosista, mulla on ollut näihin pohjautuvaa vika herkkyyttä kaikissa kaksi pyöräisissäni mopo ajoista lähtien.
Tuo harleyn vikaherkkyys tulee niistä tein sen itse viritelmistä ja laaduttomista tarvike varaosista, mulla on ollut näihin pohjautuvaa vika herkkyyttä kaikissa kaksi pyöräisissäni mopo ajoista lähtien.
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Mitä noihin sportin tärinöihin tulee, niin niitä voisi verrata moottorilla varustetun ruohonleikkurin työntämiseen. Ei siis mitään hirveetä vatkaamista vaan sellaista tervettä tärinää, joka välittyy suoraan runkoon kiinnitetystä moottorista, kun woima puhuu - Puuduttaa kädet pitkällä matkalla ja lyhyinä annoksina tuottaa todellista mielihyvää
Kuten mikira mainitsee, niin ei näissä ihmeemmin vikoja ole, jos muutokset on tehty laatuosilla ja asiantuntevasti.

Kuten mikira mainitsee, niin ei näissä ihmeemmin vikoja ole, jos muutokset on tehty laatuosilla ja asiantuntevasti.
Viimeksi muokannut Mopopoika -65, 07:29 18.09.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Ja löytyy
Terve faari!
Noi mainitsemasi kliseet on peräisin viime vuosisadan alusta ja koskevat lähinnä Harrikoita, mitkä on valmistettu ennenkuin japseja edes valmistettiin.
Nykyiset H-D ovat niin tekniikaltaan kuin laadultaankin ylivoimaisia verrattuna ihan mihin muuhun merkkiin hyvänsä. Itekin tossa juuria huitasin Electralla 100 tkm ilman muuta vikaa kuin kaasuvaijerin katkeaminen.
Mallin valinta onkin sitten laajempi kysymys. Ja siihen vaikuttaa monet seikat mitkä ovat vain Sinun omassa tiedossasi. Tutustu mallistoon rauhassa ja käy koeajolla ja mieti mitä meinaat/meinaatte pyörän kanssa harrastaa.
Ja mallista riippumatta niin siihen saa sitten hillittömän määrän erilaisia varusteita (satuloitakin kymmeniä erilaisia) joiden avulla käyttötarkoitusta ja ominaisuuksia voi muokata mielensä mukaan.
Ja mitä tulee huollettavuuteen niin eihän remmiä parempaa ratkaisua olekkaan. Eikä sitä tarvitse yleensä koskaan edes säätää. Kunhan pistää kohdalleen rengasta vaiihdettaessa. Muutoinkin H-D:n huollontarve on varsin vähäistä ja onnistuu joka ukolta pikku harjoittelulla. (Noi hurjat rakentelu- ym. jutut tuolla TechBoardilla on sitten ihan oma lukunsa)
1200 Sportster on erinomainen motskari ja sitä voi vilpittömästi suositella. Myös tämä uusi 1200 XR on erittäin hyvä. Mutta kuten sanottu käy testaamassa.
Valluvaari
Noi mainitsemasi kliseet on peräisin viime vuosisadan alusta ja koskevat lähinnä Harrikoita, mitkä on valmistettu ennenkuin japseja edes valmistettiin.
Nykyiset H-D ovat niin tekniikaltaan kuin laadultaankin ylivoimaisia verrattuna ihan mihin muuhun merkkiin hyvänsä. Itekin tossa juuria huitasin Electralla 100 tkm ilman muuta vikaa kuin kaasuvaijerin katkeaminen.
Mallin valinta onkin sitten laajempi kysymys. Ja siihen vaikuttaa monet seikat mitkä ovat vain Sinun omassa tiedossasi. Tutustu mallistoon rauhassa ja käy koeajolla ja mieti mitä meinaat/meinaatte pyörän kanssa harrastaa.
Ja mallista riippumatta niin siihen saa sitten hillittömän määrän erilaisia varusteita (satuloitakin kymmeniä erilaisia) joiden avulla käyttötarkoitusta ja ominaisuuksia voi muokata mielensä mukaan.
Ja mitä tulee huollettavuuteen niin eihän remmiä parempaa ratkaisua olekkaan. Eikä sitä tarvitse yleensä koskaan edes säätää. Kunhan pistää kohdalleen rengasta vaiihdettaessa. Muutoinkin H-D:n huollontarve on varsin vähäistä ja onnistuu joka ukolta pikku harjoittelulla. (Noi hurjat rakentelu- ym. jutut tuolla TechBoardilla on sitten ihan oma lukunsa)
1200 Sportster on erinomainen motskari ja sitä voi vilpittömästi suositella. Myös tämä uusi 1200 XR on erittäin hyvä. Mutta kuten sanottu käy testaamassa.
Valluvaari
Niin, sportin ja dynan ehdottelijat taitavat olla itse lähinnä kuskin penkin täytettä, eivät varmaan hirveästi ole kyytiläisenä olleet... Nimittäin jos asiaa kysytään takapenkkiläiseltä, joka vähänkin kaipaa matkustusmukavuutta (kuten se, että selkärangan välilevyt eivät mene murskaksi ekassa isommassa töyssyssä
), kannattaa ihan vakavasti miettiä sitä softailia ja siitä ylöspäin. Eikä sitten myöskään tärrää niin paljoa kuin nuo pienemmät.
Jos hintaa miettii, niin Harrikkahan on sijoitus joka säilyttää arvonsa ihan toisella tavalla kuin japanialaiset, jopa näinä epävarmoina aikoina, joten kannattaa ottaa homma sijoituksen kannalta
Harrikat ovat niin alapainoisia, ettei paino juurikaan tunnu; Sanoo naisimmeinen, jonka mopon omapaino on 320kg ja hyvin on pärjätty.
Rohkeasti vaan koeajamaan, kyllä sen sitten huomaa, kun oma osuu kohdalle, samalla tuntumalla, kuin sen paremman puoliskon valinnan kanssa: tietää löytäneensä "Sen Oikean"

Jos hintaa miettii, niin Harrikkahan on sijoitus joka säilyttää arvonsa ihan toisella tavalla kuin japanialaiset, jopa näinä epävarmoina aikoina, joten kannattaa ottaa homma sijoituksen kannalta

Harrikat ovat niin alapainoisia, ettei paino juurikaan tunnu; Sanoo naisimmeinen, jonka mopon omapaino on 320kg ja hyvin on pärjätty.
Rohkeasti vaan koeajamaan, kyllä sen sitten huomaa, kun oma osuu kohdalle, samalla tuntumalla, kuin sen paremman puoliskon valinnan kanssa: tietää löytäneensä "Sen Oikean"

*******************************************
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Paljonko on eroa dyna ja softail mallien matkustustiloissa ja matkustusmukavuudessa?TipiL kirjoitti:Niin, sportin ja dynan ehdottelijat taitavat olla itse lähinnä kuskin penkin täytettä, eivät varmaan hirveästi ole kyytiläisenä olleet... Nimittäin jos asiaa kysytään takapenkkiläiseltä, joka vähänkin kaipaa matkustusmukavuutta (kuten se, että selkärangan välilevyt eivät mene murskaksi ekassa isommassa töyssyssä), kannattaa ihan vakavasti miettiä sitä softailia ja siitä ylöspäin. Eikä sitten myöskään tärrää niin paljoa kuin nuo pienemmät.
Riittävästi, että sen matkustaja huomaa jopa lyhyemmällä matkalla, saati sitten pidemmällä. Tilassa ei ero ole niinkään merkittävä, mutta mukavuudessa on se isompi ero: Dynan perä on rakenteeltaan samanlainen kuin sportissa, jolloin joka monttu tuntuu, kun taas softail menee kuin jenkkirauta, pehmeästi ja letkeästi, eikä tärryytä mihinkään. (ei tietty koske jäykkäperiämikira kirjoitti: Paljonko on eroa dyna ja softail mallien matkustustiloissa ja matkustusmukavuudessa?

*******************************************
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Makuasia...
Ikuinen mielipide ero, Dyna vai Softail...
Itse ostin Dynan FXDL ja ollut tosi tyytyväinen, mullakin oli 20v. väliä pyöräilyssä ja nyt vanhana miehenä sen Harrikan hommasin.
Pitkään mietin kumman ostaisin ja tulin tulokseen että Dyna oli enemmän valmis pyörä mun silmiin ja tarpeisiin.
Softailissa en tykkää ankanpyrstöstä, olis pitänyt madaltaa, stonga vaihtoon se pukinsarvinen ei ole moottoripyöräilyä varten eli kun Softailin hinta jo alunperin tota mun Dynaa 4th kalliimpi ja sit ne perus muutosten...putket,ilmanputsari ym. lisäksi niin hintaeroa olisikin yks kaks ollut 6-7th.
Hyvin kulkee Dynakin eikä välilevyissä sen enemmän vikaa kuin ikä jo tuonut...kyytiläinen, eli tyttöni ollut ainakin ihan tohkeissaan.
Ajamisesta vielä...sanovat että Dyna parempi ajaa juuri sen takapään jousituksen takia, siihen en osaa sanoa mitään mutta jenkkilässä myyvät Dynaa paljon ja siellä pitkät välimatkat.
Kuten sanottu...ilmeisen makuasia.
Itse ostin Dynan FXDL ja ollut tosi tyytyväinen, mullakin oli 20v. väliä pyöräilyssä ja nyt vanhana miehenä sen Harrikan hommasin.
Pitkään mietin kumman ostaisin ja tulin tulokseen että Dyna oli enemmän valmis pyörä mun silmiin ja tarpeisiin.
Softailissa en tykkää ankanpyrstöstä, olis pitänyt madaltaa, stonga vaihtoon se pukinsarvinen ei ole moottoripyöräilyä varten eli kun Softailin hinta jo alunperin tota mun Dynaa 4th kalliimpi ja sit ne perus muutosten...putket,ilmanputsari ym. lisäksi niin hintaeroa olisikin yks kaks ollut 6-7th.
Hyvin kulkee Dynakin eikä välilevyissä sen enemmän vikaa kuin ikä jo tuonut...kyytiläinen, eli tyttöni ollut ainakin ihan tohkeissaan.
Ajamisesta vielä...sanovat että Dyna parempi ajaa juuri sen takapään jousituksen takia, siihen en osaa sanoa mitään mutta jenkkilässä myyvät Dynaa paljon ja siellä pitkät välimatkat.
Kuten sanottu...ilmeisen makuasia.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Varmasti kyytiläinen on tohkeissaan, oli mopo mikä hyvänsä (kunhan on H-D
)
Nyt onkin kysymys kyydityksen mukavuudesta, kun alkuperäinen kysyjä sille painoarvoa laittoi.
Ja huomaa, itse satun ajamaan dynalla, mutta kyllä ehdottomasti jos kyydissä joudun kulkemaan, menisin mieluummin softailin, kingin tai lehmän kyytiin!
Joten nyt ei ole kysymys omasta mieltymyksestä omaan ajokkiin, vaan katsontakanta kyytiläisen kokemuksella. Kuskille tuo iskareiden erilaisuus ei muutenkaan tee ongelmia ollenkaan siinä määrin kuin kyytiläiselle, joten kuskin näkökulma mopon valintaa voi senkin vuoksi olla ihan erilainen.

Nyt onkin kysymys kyydityksen mukavuudesta, kun alkuperäinen kysyjä sille painoarvoa laittoi.
Ja huomaa, itse satun ajamaan dynalla, mutta kyllä ehdottomasti jos kyydissä joudun kulkemaan, menisin mieluummin softailin, kingin tai lehmän kyytiin!
Joten nyt ei ole kysymys omasta mieltymyksestä omaan ajokkiin, vaan katsontakanta kyytiläisen kokemuksella. Kuskille tuo iskareiden erilaisuus ei muutenkaan tee ongelmia ollenkaan siinä määrin kuin kyytiläiselle, joten kuskin näkökulma mopon valintaa voi senkin vuoksi olla ihan erilainen.
*******************************************
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
- Lippajärven kreivi
- Viestit: 241
- Liittynyt: 03:48 16.12.2008.
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hmm...
En toki pyrkinytkään tuomaan esiin omaa mieltymystäni pyörään vaan enemmänkin ajatusta siitä että pyörä tarpeen mukaan.
Mutta jos huomasit rahallinen elementti oli myös mukana keskustelussa, pyrin siis tuomaan esiin pyörien hintaeroa ja sitä mikä näyttää silmään valmiimmalta.
Käyttötarkoitus+raha+ulkonäkö=oma pyörä.
Ikuisuus keskustelu..
Mutta jos huomasit rahallinen elementti oli myös mukana keskustelussa, pyrin siis tuomaan esiin pyörien hintaeroa ja sitä mikä näyttää silmään valmiimmalta.
Käyttötarkoitus+raha+ulkonäkö=oma pyörä.
Ikuisuus keskustelu..

Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series