Klassikko-rautapäitä kaupan

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Pistipä Nettimotossa silmään kaksi rautista joita on harvoin tarjolla näillä leveysasteilla.

Nämä ovat semmoisia "latolöytöjä" joista voi jälkipolville ääni vapisten kertoa. Jotain vihiä näiden olmassaolosta kuulinkin Joelta BTTR:ssä.

AITO boat-tail 1971 :
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1019262

AITO XLCR 1977 (Sepi: onkos tämä Suomen kolmas vaiko peräti neljäs Cafe Racer?)
http://www.nettimoto.com/harley-davidso ... er/1019260

Nyt kun olis ylimääräistä tuohta niin pakko olisi pistää tarjousta kehiin... Halpoja tarjouksia lienee turha tehdä... 8O

Edit: Korjattu Päkän kommentin perusteella :wink:
Viimeksi muokannut Mopopoika -65, 08:29 15.09.2010.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
PÄKÄ
Viestit: 1087
Liittynyt: 16:33 15.09.2005.
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

XLCR-1000 vuosimalli 1977....

-Päkä-
5hd1gy
Viestit: 119
Liittynyt: 16:53 20.12.2008.
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja 5hd1gy »

Hienoja laitteita, oispa vaan rahaa :)

Mutta mulle oli uusi asia, että myös Sporsterissa (FX:n lisäksi) oli tuo boattail-satula ?
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

PÄKÄ kirjoitti:XLCR-1000 vuosimalli 1977....
Tällaisessa lähteessä kerrottiin:
http://www.autoevolution.com/moto/harle ... -1977.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HARLEY DAVIDSON XLCR 1000 Cafe Racer 1977 - 1980
Manufactured in 1977 and able to reach a top speed of 180 km/h, Harley Davidson produced only 1200 units of XLCR 1000 Cafe Racer.

Itse en tästä mallista tiedä, mutta http://www.sportster.org" onclick="window.open(this.href);return false; ja oma motopediamme http://www.hdcf.fi/wiki/index.php/H-D_S ... 957_-_1985" onclick="window.open(this.href);return false; kertovat:
1977: XLCR valmistusmäärä 1923 kpl, myyntihinta uutena 3595 USD
1978: XLCR valmistusmäärä 1201 kpl, myyntihinta uutena 3623 USD
1979: XLCR valmistusmäärä 9 tai 10 kpl, missään ei tarkkaa tietoa, tehtiin 1978 jäljelle jääneistä osista.

Siis hieman ristiriitaista tietoa, mutta luotan kyllä enemmän tuota yleistä ekaa historiainkkiä enemmän näihin jälkimmäisiin.

Oliko XLCR koodattu valmistenumeroon jollain eri kirjaimella, kuin vakiot, vai oliko se vain tehtaan varusteluversio? Sepi varmaan tämän tietää?
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viestit: 6132
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joe Cool kirjoitti:
Oliko XLCR koodattu valmistenumeroon jollain eri kirjaimella, kuin vakiot, vai oliko se vain tehtaan varusteluversio? Sepi varmaan tämän tietää?

Valmistenumero alkaa 7F......

Motopediasta näköjään puuttuu, lisäisikö joku siihen taulukkoon. En osannu sovittaa :oops:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

5hd1gy kirjoitti:myös Sporsterissa (FX:n lisäksi) oli tuo boattail-satula
Tässä motopediamme ja sportster.org kertovat ko. satulan löytyneen varustelistalta vuosina 1970-71.

Hauskasti v. 1969-70 pyörinyttä TV-sarjaa Then Came Bronson DVD:ltä eilen illalla katselleena sattui silmään sarjan loppupään jaksossa maastoajokisa, jossa palkintona oli uusi metallinvihreä boattail-sportti. Sarjassa pyörää kuvattiin minuuttitolkulla ja siinä takalokari on kai jotenkin lyhennetty, koska se kyllä sukeltaa etupäästään satulan alle ihan normaalin näköisenä, mutta takaa sitä ei näy lainkaan. Muuten pyörä vaikutti täysin vakiolta tankkia myöten, siinä oli ihan normaali ko. vuoden pikkutankki isolla Sportster-teippauksella. Pakopuket olivat erikoisesti pitkät ja yhteen hitsatut, kuten Bronsonin omassakin pyörässä oli. Kyse oli vankasti jo tuon ajan ns. tuotesijoittelu-mainonnasta :P

Eli tätä optiota tuskin kukaan pystyy mitenkään todentamaan sarjanumerolla. Joten jos jostain tuollaisen satulan ja takalampun löytää, niin lokari vaan poikki ja satula päälle ja siinä on harvinainen erikoismalli, jota tehtiin varmaan XLCR:ääkin vähemmän :lol:

Yleensä kuvissa noissa pyörissä on isompi tankki ja tuo tuplaputki, kuten vaikka tässä linkissä: http://www.sporty-ironheads.com/ironhea ... by_Jim.php" onclick="window.open(this.href);return false; Siellä mainitaan mm. : In the year 1971, the tail section was a $60 option (until the factory used up the ones they made for 1970) Tuota tuplaputken ja ison tankin historiaa ja yleisyyttä on ole vielä saanut jäljitettyä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Joe Cool kirjoitti:Tuota tuplaputken ja ison tankin historiaa ja yleisyyttä on ole vielä saanut jäljitettyä.
Nyt näyttää siltä, että tuplaputkea on saanut sekä XLCH että XLH -malleissa ja tuo iso tankki taas on ihan XLH:n tankki. Kuvien perusteella Boattail-perää on saanut suoraan myös XLCH-malleihin, joten johtopäätöksenäni on, että alkuperäien boattail oli tosiaankin vain perä, ei mitään muuta varustepakettia tai yhdistelmää saati valmistenumeroa. Ja kyseinen optio ei tullut kaiken kaikkiaan kovin suosituksi, jota en henk. koht. suoraan sanoen ihmettele yhtään :lol: :mrgreen:

Mikäli päättelyni ovat oikeita, ei boattail ole mitenkään verrattavissa erikosmallina XLCR:ään eikä sen hinta voi olla myösään mikään erikoismallin hinta, ellei mukana tule kiistatonta dokumentaatiota siitä, että kyseinen laite on tehtaalta tilattu juuri tuolla perällä :roll:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4222
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Pertti kirjoitti: Valmistenumero alkaa 7F......

Motopediasta näköjään puuttuu, lisäisikö joku siihen taulukkoon. En osannu sovittaa :oops:
Joo 7F alkaa numerointi 7F 00001 H7 on majaillut Billy G :n konttorissa on nyttemmin siirretty HD:n museoon.
Koetan parsia tuo motopedian taulukon... :oops:

Tuo myynnissä oleva CR näyttää "sekamallilta" koska -78:n tuli 9-puolaiset vanteet -77 pitäsi olla 7-puolaiset.
Toki ison veden takana kukaan ei tuotakaan tietoa ei ole osannut varmistaa, onko asia todellanin noin.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
affe
Viestit: 1686
Liittynyt: 14:32 17.04.2002.
Paikkakunta: Ruutana
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja affe »

Joe Cool kirjoitti:Hauskasti v. 1969-70 pyörinyttä TV-sarjaa Then Came Bronson DVD:ltä eilen illalla katselleena sattui silmään sarjan loppupään jaksossa maastoajokisa, jossa palkintona oli uusi metallinvihreä boattail-sportti.
Olikos joku tällainen?
Ei ikävä kyllä löytynyt sellaista kuvaa jossa tuo takapää olisi näkynyt paremmin...

Ja tässä vielä hieman erilaista varustelua Rautapäähän :D

Kuvien laatu heikohko josta pahoittelut :oops:

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
Avatar
Timppa
Viestit: 193
Liittynyt: 22:25 17.04.2002.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Voi tsiisus, mutta toi veneperä on edelleen ruma.
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja smuige »

Timppa kirjoitti:Voi tsiisus, mutta toi veneperä on edelleen ruma.
Joo, ei ole Willie G käyttänyt savolaista kirkkovenettä mallina :mrgreen:

Mutta ei noita kahvilakilpureita noin orkkiksena taikka tuota lähes tehtaalta tullutta boat-tailia ihan joka paikassa ole myytävänä.
Ja taitaa Äky myös tietää sen... $ $ $
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Affe: Se Bronsonin kilvoittelema pyörä oli juuri linkkisi mukainen. Pitäisi jotenkin kaivaa noita herkkupaloja sieltä DVD:ltä youtubeen.
smuige kirjoitti: Mutta ei noita kahvilakilpureita noin orkkiksena taikka tuota lähes tehtaalta tullutta boat-tailia ihan joka paikassa ole myytävänä
Noita kahvilakilpureita ei taatusti olekaan, mutta tuo boattail minua edelleen jotenkin hämää. Tältä sen pitäisi näyttää:

Kuva

Ja tässä se optioperä osina:

Kuva

Tämän aiheen AITONA isoilla kirjaimilla kaupitellusta yksilöstä puuttuu kokonaan myyntikuvan perusteella tuo lyhennetty takalokari ja ohjaustanko on vaihtunut ulkokaasukahvalliseksi, joten ilman dokumentteja en olisi 100% vakuuttunut, että kaikki jäljellä olevat osatkaan ovat välttämättä alkuperäistä keräilyharvinaisuutta... :roll: Mutta sitähän tämä vanhojen vehkeiden kanssa touhuaminen on, että jokainen uskoo mitä haluaa ja sijoittaa rahansa siihen, minkä uskoo harvinaisuudeksi tai muuten itselleen arvokkaaksi :lol:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja smuige »

Joe Cool kirjoitti:Noita kahvilakilpureita ei taatusti olekaan, mutta tuo boattail minua edelleen jotenkin hämää. Tältä sen pitäisi näyttää:
Kuva

Tämän aiheen AITONA isoilla kirjaimilla kaupitellusta yksilöstä
puuttuu kokonaan myyntikuvan perusteella tuo lyhennetty takalokari
ja ohjaustanko on vaihtunut ulkokaasukahvalliseksi, joten ilman dokumentteja en olisi 100% vakuuttunut, että kaikki jäljellä olevat osatkaan ovat välttämättä alkuperäistä keräilyharvinaisuutta... :roll:
Vertailun vuoksi tuo nettimoton pyörä
Kuva

Eikös tuo lokariosasto ole ihan samaa tavaraa kuin Joe Coolin postaamassa kuvassa?
Miksi sen pitäisi olla lyhennetty?

Putket, hmmm... Samantapaiset muttei samanlaiset.
Mittaristo puuttuu, öljytytankki? Ilmanputsarikotelo ym.

Mutta on toi ainakin/kuitenkin vanhoista osista koottu.

Joe Coolin postaamassa kuvassa ei myöskään ole kiksiä, kumpi siis alkuperäisempi?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

smuige kirjoitti: Eikös tuo lokariosasto ole ihan samaa tavaraa kuin Joe Coolin postaamassa kuvassa?
Miksi sen pitäisi olla lyhennetty?
Siis tuosta pyörästä puuttu takalokari kokonaan :!: Kun katsot tuota ylempää kuvaa tai muita kuvia veneperästä (tosin tässä näkyy huonosti, siinä Bronson-filmissä näkyi tosi hyvin), sieltä alhaalta lähtee normaali tankin ja perän väriin maalattu lokasuoja. Sitten se päättyy/häviää johonkin tuonne satulan lasikuiturungon alle ja siinä rungossa näkyy hyvin liittämässäni vihreässä kuvassa, miten runko jatkuu lokarina.

En ole koskaan päässyt näkemään ko.laitetta purettuna, mutta lokarin täytyy olla lyhennetty, vain noin puolikas alkuperäisestä, että se mahtuu tuon satulan rungon kanssa. samaan pyörään. Tästä siis puhun.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Klassikko-rautapäitä kaupan

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

smuige kirjoitti:Joe Coolin postaamassa kuvassa ei myöskään ole kiksiä, kumpi siis alkuperäisempi?
Jos kerran on optio-osa, niin eiköhän sen ole saanut sekä kiksillä että ilman.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vastaa Viestiin