Ravistelee Jarruttaessa
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17:48 05.01.2008.
- Paikkakunta: Western Newland
- Viesti:
Ravistelee Jarruttaessa
Olisikohan jollakin tiedonmurusia jaettavana seuraavanlaiseen ongelmaan.Vaihdatin alan liikkeessä toisioremmen ja sen jälkeen (liekö sattuma vai mikä?) on ruvennut jarruttaessa ravistamaan pyörää.Alussa luulin sen olevan keulapään ongelma,mutta kait se koneesta on lähtöisin. Samoin ilmeni toinenkin lieveongelma,pyörän seistessä päivän niin kytkin ei tahdo irroittaa ajon alkaessa eli kun laitat ykkösen silmään niin pyörä haluais eteenpäin vaikka kytkin on pohjassa.Tämä ei kerta kuin juuri tuon lähtöhetken.Olisiko kysymys kuivasta kytkimestä vai mistä?Lisäsin tänään enskakoppaan lisää öljyä eli täytyy katsella huomenna tuota ilmiötä uudelleen.Mutta tuo ravistus jurppii.voisiko tuo liittyä jotenkin kytkimen toimintaan...Ja röpötinhän on vuoden -03 Dyna. Ps : piti korjata oikea termi tuon kytkimen toimintaa vastaavaksi.
Viimeksi muokannut Daddy Cool, 22:49 29.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"On vain kolme urheilulajia: vuorikiipely, härkätaistelu ja moottoriurheilu. Kaikki loput ovat lähinnä pelejä." -Ernest Hemingway-
Re: Ravistelee Jarruttaessa
Ravistaminen jarrutettaessa johtuu usein kierosta jarrulevystä. Olisiko levy saanut kipeää hihnanvaihdossa?
Kytkinongelma johtuu luultavasti liiasta öljystä enskakopassa. Kun pyörä on pystyssä (ei sivutuella) niin öljyn pitäisi ylttyä hiukan yli kytkinkehän alapinnan. Kytkin ei saa jatkuvasti uida syvällä öljyssä.
Kytkinongelma johtuu luultavasti liiasta öljystä enskakopassa. Kun pyörä on pystyssä (ei sivutuella) niin öljyn pitäisi ylttyä hiukan yli kytkinkehän alapinnan. Kytkin ei saa jatkuvasti uida syvällä öljyssä.
Mr. Biker vm 2005
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17:48 05.01.2008.
- Paikkakunta: Western Newland
- Viesti:
Re: Ravistelee Jarruttaessa
Kytkin toimii ainakin nyt kun lisäsin öljyä,liekö ollut lievästi kuiva,eli kytkin irroitti lähtiessä normaalisti vaikka pari päivää on seissyt hallissa.. tuo ravistelu mietityttää,voisikohan se johtua alhaisista kierroksista (tyhjäkäyntikierrokset tällähetkellä n 1100rpm) eli kun kiekat putoavat tuolta reilusta parista tonnista noille tyhjäkäyntikierroksille niin se aiheuttaisi tuon tärinän.Jotenkin vain tuntuu muutenkin että alakierroilla kone tärisee liekö sitten pikemminkin ominaisuus kuin vika.
ps: piti muokata viestiä koeajon jlk:n
ps: piti muokata viestiä koeajon jlk:n
Viimeksi muokannut Daddy Cool, 23:20 28.05.2009.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"On vain kolme urheilulajia: vuorikiipely, härkätaistelu ja moottoriurheilu. Kaikki loput ovat lähinnä pelejä." -Ernest Hemingway-
Re: Ravistelee Jarruttaessa
Noista termeistä ettei mene jelppi ihan metsään:
jos mopo ryömii eteenpäin vaikka kytkin on pohjassa = kytkin ei irrota (sun tapaus?)
jos kierrokset nousee, kun väännät kaasua mutta maisema ei vaihdu nopeammin = kytkin luistaa
Eli säädöt pielessä?
jos mopo ryömii eteenpäin vaikka kytkin on pohjassa = kytkin ei irrota (sun tapaus?)
jos kierrokset nousee, kun väännät kaasua mutta maisema ei vaihdu nopeammin = kytkin luistaa
Eli säädöt pielessä?
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 17:48 05.01.2008.
- Paikkakunta: Western Newland
- Viesti:
Re: Ravistelee Jarruttaessa
Kiitos Timpalle asiallisesta huomautuksesta,.Siis kytkin irroittaa nyt normaalisti Vielä kun tuon tärinä/ravistus ilmiön sais hallintaan niin helpottais kummasti. Kuinka paljon tuo kone ravistaa alakierroksella ilman että pitää huolestua. Voisiko jokin vaimennin olla rikki (moottori/runko)?
"On vain kolme urheilulajia: vuorikiipely, härkätaistelu ja moottoriurheilu. Kaikki loput ovat lähinnä pelejä." -Ernest Hemingway-